VFR800 Duitse import 72kw

cajo

Rookie
18 aug 2010
5
0
Hi,
Heb een VFR800 met 72kw wil hem graag weer naar 82kw krijgen.
volgens het vfr forum is er alleen een begrenzing bij de gaskabel dmv een
gemonteerd plaatje zodat het gas niet verder open kan.
Volgens de Honda dealer zit er ook iets in het inlaatspruitstuk gemonteerd, zeker weten deed hij het niet!

Wie weet het wel?

al vast bedankt voor je reactie!! :W
 
Je kan even zelf kijken.
Zit er een aanslag bij de gaskabel aan het blok?
Mocht er een plaatje in het spruitstuk zitten kan je dat zien als je het luchtfilter even losmaakt.
Maar volgens mij heb ik op het VFR forum al eens een foto voorbij zien komen van een begrenzing op het gas.
 
zodra ik de motor heb gehaald (april) zal ik ff kijken naar zo een plaatje,maar de dealer kan zich niet voorstellen dat het zo eenvoudig is en denkt meer aan de ecu of inlaatspruitstuk vernauwd.
 
Je hebt of een soort van haakje die het gas beperkt of een plaatje tussen het luchtfilterhuis en inlaatspruitstuk.
In het 2e geval is dat een schijfje die de luchtinlaat verkleind om zo het vermogen te smoren.

Edit:
Dit is dus de beperking bij een duitse 800Fi:
post-3000-1271414028.jpg

En dit is een andere uitvoering van hetzelfde principe, ook bij een 800Fi:
post-3908-1271352734.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt of een soort van haakje die het gas beperkt of een plaatje tussen het luchtfilterhuis en inlaatspruitstuk.
In het 2e geval is dat een schijfje die de luchtinlaat verkleind om zo het vermogen te smoren.

Edit:
Dit is dus de beperking bij een duitse 800Fi:
[afbeelding]
En dit is een andere uitvoering van hetzelfde principe, ook bij een 800Fi:
[afbeelding]

Bedankt, foto 1 kan ik dus dat plaatje verwijderen maar wat doe ik als ik foto 2 aantref?
En is dit volgens jou het enige wat mogelijk en nodig is qua terug tunen naar 82kw?
 
Terug
Bovenaan Onderaan