VFR800 (FI)

Speedy m

Rookie
6 sep 2004
4
0
Leusden
Ik ben op zoek naar een Honda VFR800 '98-'02 model.
Nu zie ik alleen soms een VFR800 en soms met de toevoeging FI kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee modellen?
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
een VFR-fan
 
En wat merk ik daar van als ik erop rijd??

een injectiemotor rijdt (vind ik) wat soepeler, ze zijn iets zuiniger en springen dus beter met de brandstof om, wat weer goed is voor het milieu ;)


reactie op het gas is ook iets beter, alhoewel carburateurs ook weer hun charme hebben...
 
Heb ik :9 ...

En het is idd de Fuel injection.
Reageerd prima op het gas en rijd erg soepel...maar of het zuiniger is?

Wel eens iemand gesproken die er 1:22 mee haalt...ikzelf kon niet beter dan 1:17.
 
Ik ben net overgestapt van een VFR 750 (model 90 -93)naar de 800. Ik merk idd dat hij sneller reageert op het gas. Honda's injectiemotoren staan overigens niet bekend om hun zuinigheid, dus verwacht daar niet veel van.

De 800 is geleverd van 1998 tot en met 2001. Daarna kwam de Vtec. In 2000 zijn er een paar optische wijzigingen geweest (andere spiegels, logotje in de toerenteller, dat soort dingen).

Na pas 400 km's kan ik zeggen dat het een fantastische fiets is :) :)
 
Honda's injectiemotoren staan overigens niet bekend om hun zuinigheid, dus verwacht daar niet veel van.

aha, geld dat dan ook voor andere merken? mn buurman beweert dat injectiemotoren over het algemeen wel zuiniger rijden namelijk! (ik heb zelf nog carbs...) maar injectie heeft wel z'n voordelen, koude start wil ook wat makkelijker heb ik het idee
 
Terug
Bovenaan Onderaan