VFR800 inruilen voor Fazer1000

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Net 3 weken geleden een fantastische VFR800 ingeruild op mijn schade ZZR600.
Was aan het dubben tussen de Fazer 1000 en de VFR maar aangezien mijn dealer geen Yamaha's heeft heb ik de VFR gekocht. Prima ding maar zit nu toch wel met een gevoel van ... toch maar een Fazer?
Wie heeft ervaring met deze twee fietsen?

Attached nog de 2003 model

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3739/85b5e6a48504ec66e27933b272f5cac2 (03fz1_yel_1.jpg)​
 
Gewoon die VFR houden.
Degelijke fiets.
Je kunt er mee touren en sportief rijden.
Ziet er mooi uit.
Van die fazer 1000 weet ik niet veel.
 
Mijn gevoel zegt: VFR!!!!!!!

De nieuwe VFR vond ik spoeg lelijk maar werdt steeds mooier en nu vind ik haar :9~ maar dan wel gelijk de duo steps er af halen!

full


Fazer ziet er leuk uit maar doet mij niet zo veel en een sportpijp op een VFR is :9~ :9~ :9~
 
Mijn gevoel zegt: VFR!!!!!!!

De nieuwe VFR vond ik spoeg lelijk maar werdt steeds mooier en nu vind ik haar :9~ maar dan wel gelijk de duo steps er af halen!

full


Fazer ziet er leuk uit maar doet mij niet zo veel en een sportpijp op een VFR is :9~ :9~ :9~


Waar heb je die pic vandaan? Zijn dat de 2003 kleuren of zo. Ik zou voor de fazer 1000 gaan. Ik heb er vaker opgereden en dat is toch best indrukwekkend. Alleen ist ie voor mij te duur.

grtz
 
Gewoon van de yamaha-motors.com site gehaald. Deze kleurstelling is wel geinig maar de nieuwe blauwe kleur is :r
De blauw metallic blijft nog steeds :9~

Ik ga denk ik morgen maar eens een proefritje maken. De fazer heeft natuurlijk veel minder windbescherming maar lijkt me lekkerder sturen.
De VFR is wat zwaar wat mij betreft
 
Fazer 1000 natuurlijk.
Heb verschillende reviews gelezen en iemand
gesproken die hem had en ze zijn er zeer over te
spreken.
Kijk het zijn alle 2 mooie fietsen het is maar
wat je wil. Streetfighterachtige of supersportachtige
sport/tour fiets, maar als je bakken met koppel en vermogen wil,
zit je bij de fazer 1000 wel iets beter.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat VFR dat niet heeft maar het verschil is
er wel degelijk.Ook de zit is iets relaxter op de
Fazer. Windbescherming zal bij de fazer wel iets
minder zijn. Verder wens ik je veel succes met je
beslissing en moet zeggen dat ik wel een beetje
jaloers ben op zo`n luxe probleem.
Fazer 1000 is namelijk mijn droomfiets. :}
Maar het is je gegund.
 
Motor
Watergekoelde viercilinder in lijn met twee bovenliggende nokkenassen en vijf kleppen per cilinder
.
Boring x Slag 74 x 58 mm Grondspeling n.v.t.
Cilinderinhoud 998 cc Wielbasis 1450 mm
Versnellingen 6 Smeersysteem Wet sump
Verbruik 1: 15 - 1: 20 Drooggewicht 208 kg
Tankinhoud / reserve 21 liter / 3.5 liter
Secundaire transmissie ketting, 16 : 44
.
Carburatie 4x Mikuni BSR37 met TPS
Koppeling Natte meervoudige platenkoppeling in oliebad
Vermogen 143 pk / 10.000 t.p.m.
Koppel 105.8 Nm / 7.500 t.p.m.
Veerweg voor 140 mm
Veerweg achter 135 mm
Band voor 120 / 70 - 17
Band achter 180 / 55 - 17
Balansas Geen
Zithoogte 820 mm
.
Voorrem Vierzuiger remklauwen met 298 mm zwevende schijven
Achterrem Dubbelzuiger remklauw met 267 mm schijf
 
Dat bedoel ik ook inderdaad.
De Fazer lijkt mij veel lichter sturen.
Morgenochtend een afspraak gemaakt om de fazer 1000 te testen.
Hopelijk bevalt ie mij niet te goed... ;)
Moet ik mijn VFR inruilen en bijbetalen :(
 
Sja..die Fazer blijft gewoon een kleurloze 4 cylinder in lijn.... }) }) }) ;) de VFR is natuurlijk een mooi brommende V4 :9~

Merk wel dat over het algeen men voor de Fazer gaat.
 
Moet voor jezelf kiezen...

rij je met je hoofd: VFR

rij je met je hart: Fazer1000

alhoewel nieuwe VFR wel wat van beide hebt...
 
Op vrijdag 28 juni 2002 12:18 schreef Fastcruiser het volgende:
...alhoewel nieuwe VFR wel wat van beide hebt...
Die nieuwe VFR is gewoon lelijk!
Welke domme 1e jaarsstudent heeft nou weer bedacht dat je de knipperlichten op die manier in een kuip kan verwerken? :r
 
Ik denk dat het met de fazer makkelijker is om hard te gaan dan met de vfr, en ik vind hem ook mooier; van de andere kant zijn het niet echt vergelijkbare motoren. Voor ww verkeer zomer en winter rij ik liever een vfr vanwege de bescherming. Ook voor vakanties lijkt 'ie me meer geschikt.
 
Vanochtend wezen testrijden met de Fazer 1000 (natuurlijk de blauwe).
Wat meteen opvalt is de mindere afwerking van de Fazer. Wat dat betreft staat de VFR op eenzame hoogte. Op de een of andere manier vind ik de zit voor mijn postuur (183cm en 77 kg) niet ideaal. Kan met mijn benen moeilijk contact maken met de tank. Rijden doet ie super..errug veel vermogen en stuurt echt licht. Het geluid van de motor is bij mijn VFR toch veel mooier. De windbescherming is natuurlijk nix bij de Fazer. Ben dan ook tot de conclusie gekomen dat de VFR en de Fazer zoals door sommige vermeld TOTAAL niet met elkaar te vergelijken zijn. Ik vind de Fazer :9~ om te zien maar zo met die losse slangetjes en halve afwerking ..mmmmm...geef mij dan maar de VFR.
Ben ook blij dat ik test heb gereden. Nu weet ik het zeker ...VFR rulez !!!


NB...ik wissel mijn ondergoed elke dag...jammer genoeg niet elke dag een andere motor ')
 
Terug
Bovenaan Onderaan