VFR800 VTEC timing veranderen?

qwerc

Rookie
7 mei 2010
11
0
Dordrecht
Hoi,

Misschien een vreemde vraag, maar goed..
Weet iemand of je de VTEC timing kan verschuiven?
Naar bijv. 5000 tpm. Of misschien helemaal naar 0
Dat zou via het motormanagement dan doen, denk ik
 
Goed, dat begrijp ik dan.
Wat ik ook zie is dat bij die Fiat je echt de timing (Inlaat) continue kan veranderen.
Dat regelt het management systeem.

Bij VTEC kan je alleen die ene klep "aan of uit" zetten.
De nokkenas blijft gewoon draaien en de nokken veranderen niet.

Ik had bedacht of je daar winst kon halen.
Maar dat is niet zo. Okay.

Wat ik ook begrepen heb is dat de zin/nut van een PC III dat daar de meningen ook over uiteen lopen. Van fantasties tot doet (bijna) niks.
Je moet de juiste mapping hebbeb en allerlei "Runs" maken.

Is het nu wel wat of helemaal niks. (PC III) dus bedoel ik.
En, sorry daar kom ik weer, kan je daar zelf ook wat mee rommelen?


Als je serieus meer vermogen wilt, is er voor de VFR 800 maar 1 manier. Monteer een supercharger. Op het forum van vfroc.nl is hier net e.e.a. over besproken. Er is nl een bedrijf wat hiervoor een kit heeft ontwikkeld. Wel duur :X
 
Laatst bewerkt:
Maar is het nu zo dat een PCiii tussen de ECU en sensors enz. enz. komt.
Mag ik dan concluderen dat een PCIII de ECU andere info geeft dan dat er werkelijk gebeurt.
En dus de ECU anders reageert?!
Of snap ik het echt niet


PS een supercharger... heb ik allemaal gelezen technisch mooi kwa uitvoering minder en idd heeeel duur
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan