[VFR800] Warme motor start niet meer

Marc aka Foddex

MF veteraan
15 okt 2002
10.224
1
Stockholm, Zweden
Ik heb een nogal vaag probleem met m'n VFR800, kort samengevat: als het blok warm is, wil hij niet meer starten.

Als ik met dit weer (een graadje of 18-20) wil gaan rijden, dan start de motor als hij nog koud is zonder problemen. Als ik dan na een tijdje (zeg een half uurtje) de motor afzet, twee minuten wacht (bijvoorbeeld om iets af te leveren ergens), en hem daarna weer wil starten, dan wil dat niet meer. Laat ik de motor goed afkoelen (gedurende een uurtje of twee ofzo), dan start hij weer vrolijk. "Niet starten" houdt in: de startmotor heeft ogenschijnlijk genoeg vermogen voor 1 klein slagje en geeft het daarna roemloos op. 't Is niet dat hij geen benzine krijgt.

Ik heb zelf niet zo veel kennis op het gebied van techniek, maar het lijkt mij dat ergens iets uitzet door de warmte van het blok, waardoor er kortsluiting ontstaat, o.i.d.? Er komen nogal veel "ofzo's" in deze tekst voor, omdat ik niet meer kan doen dan gokken. Over twee weken gaat de motor weg voor een grote beurt, maar ik zou zelf - als het iets simpels is - graag mijn motor eerder kunnen fixen.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en beter nog, wat ik er aan zou kunnen doen? Ik ben in staat om de kappen van m'n VFR te verwijderen en kabels te controleren, maar verder dan dat absoluut niet. Als ik verder ga dan dat, dan ben ik bij wijze van spreken bang dat ik bij het in elkaar zetten van m'n motor schroefjes over houd enzo :+

Bijvoorbaat dank voor alle hints/tips :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan