VHT Wrinkle lak op motorblok

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Ik vroeg me af of er mensen zijn hier met ervaring in gebruikt met de vht wrinkle lak.

Ik heb een GSXR1100W en die ben ik aan het ombouwen naar streetfighter. Nu is de lak op het blok op sommige plekken los / verweerd.

Ik vroeg me dus af in hoeverre de wrinkle lak hecht zonder al te veel voorbereiden (gezien het feit dat ik niet overal bij kan om het op te schuren). Mijn plan is om waar ik kan de boel op te schuren en waar niet de boel goed te ontvetten.

Heeft iemand z'n blok wel eens hiermee gespoten en hoeveel prep werk heeft hier in gezeten?
 
Laatst bewerkt:
Lees mijn vraag even goed. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt.


Lees ik niet in jouw bericht dat je de zoekfunctie al gebruikt hebt. VHT is iets beter als MOTIP
maar dan houdt het ook op ..
Als er te lang benzine op komt slaat het dof uit , en het is niet er slagvast ..
en oficieel moet er vht primer onder ..

Succes met wikken en wegen .
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag gaat over in hoe verre er preperatie werk is gedaan door mensen met ervaring met de lak.

Dus blijft het zitten op de delen waar je niet bij kan met schuren.
 
Mijn vraag gaat over in hoe verre er preperatie werk is gedaan door mensen met ervaring met de lak.

Dus blijft het zitten op de delen waar je niet bij kan met schuren.

Ik zou er van uit gaan dat het op delen waar je niet kunt schuren de lak minder goed blijft zitten, hoe goed je daar ook wel of niet kunt ontvetten.

En vanuit dat gegeven de boel spuiten en kijken hoe lang het houdt.




Nee, eigenlijk is dat niet waar, ik zou het motorblok uit het frame halen en de boel goed ontvetten/schuren/spuiten in plaats van vanaf het begin half werk leveren.
 
Ik heb in het verleden wel eens lakken gebruikt (met name metaal lak van de hornbach) die ongelooflijk hufter-proof waren.

Oude motorblok van een xj600 destijds enkel ontvet en gespoten en na een jaar zat het er nog steeds strak op. De motor destijds voor 250 euro gekocht dus het mocht niet teveel kosten / tijd in gaan zitten.

Het wrinkle effect vind ik zeer gaaf en vroeg me dus af of deze lekker hecht en een beetje 'hufter-proof' is. Als het blok eruit moet en gestraald moet worden of letterlijk elke vierkante cm geschurud moet worden dan vind ik het de moeite niet waard en dan laat ik het voor nu even zo.
 
Ik heb VHT wrinkle enkel op een cilinderblok gebruikt. Voorbereiding was enkel stralen (blok was uit elkaar) en ontvetten. Geen enkele beschadiging over de jaren gezien. Maar er kwam dan ook niet veel benzine oid bij.

full
 
Laatst bewerkt:
Of je nou wrinkle lak gebruikt of andere lak maakt niet uit. Of je nou een deur lakt of een blok spuit maakt ook niet uit.
Eerst ontvetten en daarna schuren want met schuren vergroot je het oppervlak en de schuurkrasjes zorgen voor de hechting.
Ik heb al een paar blokken gespoten, maar ergens niet bijkunnen :? Je moet natuurlijk wel je blok uit het frame halen anders wordt het sowieso al helemaal kut...
 
Ik heb VHT wrinkle enkel op een cilinderblok gebruikt. Voorbereiding was enkel stralen (blok was uit elkaar) en ontvetten. Geen enkele beschadiging over de jaren gezien. Maar er kwam dan ook niet veel benzine oid bij.

[afbeelding]


Zoals jij gedaan hebt staat het ook wel mooi . Maar een heel blok in de wrinkle jekkeren lijkt nergens op . :X

Als ie het niet stoomcleaned`of er met de hogedruk op komt dan zal het wel blijven hangen, maar alle resultaat
is naar inzet . B|
 
Zoals jij gedaan hebt staat het ook wel mooi . Maar een heel blok in de wrinkle jekkeren lijkt nergens op . :X

Als ie het niet stoomcleaned`of er met de hogedruk op komt dan zal het wel blijven hangen, maar alle resultaat
is naar inzet . B|

051.jpg


Vindt het wel tof, compleet wrinkle :)
 
Laatst bewerkt:
Of je nou wrinkle lak gebruikt of andere lak maakt niet uit. Of je nou een deur lakt of een blok spuit maakt ook niet uit.
Eerst ontvetten en daarna schuren want met schuren vergroot je het oppervlak en de schuurkrasjes zorgen voor de hechting.
Ik heb al een paar blokken gespoten, maar ergens niet bijkunnen :? ~Je moet natuurlijk wel je blok uit het frame halen anders wordt het sowieso al helemaal kut


Jep !
 
Laatst bewerkt:
Als je over vervuilde plekken heen spuit is dat de plek waar het gaat afbladderen en dan neemt het ook gezonde lak mee tot je een kale plek hebt. Je kan die plekken dan weer bijwerken / bij-beunen met een spuitbusje, maar als je een mooi resultaat wil zal je echt correct moeten voorbehandelen.
 
Laatst bewerkt:
De weer plekken zitten vooral op het kleppen deksel (demontabel).

Ik denk dat ik de strategie maar een beetje moet veranderen en alle deksels demonteer en ga stralen / wrinkle spuiten.

Vindt het voor nu in iedergeval zonde om de net opgebouwde motor weer uit elkaar te trekken. Wellicht iets voor in de winter hehe...
 
Ik heb een GSXR1100W en die ben ik aan het ombouwen naar streetfighter. Nu is de lak op het blok op sommige plekken los / verweerd.



Als het blok eruit moet en gestraald moet worden of letterlijk elke vierkante cm geschurud moet worden dan vind ik het de moeite niet waard en dan laat ik het voor nu even zo.

Je bent een fighter aan het bouwen maar het blok eruit om 'm goed te spuiten is teveel werk :?
Wat noem je dan 'een fighter" bouwen, stuurtje wisselen en that's it ?

Zoals gezegd, je krijgt resultaat naarmate je investeert. Iedereen snapt dat half voorwerk een belachelijk resultaat geeft op spuitwerk.
 
Je bent een fighter aan het bouwen maar het blok eruit om 'm goed te spuiten is teveel werk :?
Wat noem je dan 'een fighter" bouwen, stuurtje wisselen en that's it ?

Zoals gezegd, je krijgt resultaat naarmate je investeert. Iedereen snapt dat half voorwerk een belachelijk resultaat geeft op spuitwerk.

Nee zeker niet. Is best al een intensief project met veel handgemaakt onderdelen zoals het subframe etc. Maar wil er graag nog op kunnen rijden voor de winter.

Hier een paar afbeeldingen, ben inmiddels wel al iets verder.

20170505_204359.jpg

20170730_145351.jpg

20170728_202257.jpg

20170728_195900.jpg
 
Laatst bewerkt:
Screenshot_20170828_153528.png


Van het weekend ook een het spuitwerk afgemaakt van de tank, stage 3 dynojet kit gemonteerd, carbs gesynchd en hij loopt.

Ben nu zo dicht bij een rijdend geheel dat ik er maar vanaf zie het te spuiten (van het blok). Dat komt deze winter wel dan.

In iedergeval bedankt voor het meedenken
 
Laatst bewerkt:
Is mijn 'dingetje' denk ik, maar vind t' altijd zo gek staan als iemand op een Cafe Racer een "Cafe Racer" sticker plakt, of op een chopper een "chopper" sticker, 1 pot nat.

Je ziet toch ook niemand een "RACEFIETS" sticker op zijn racefiets plakken :?

Sorry, brainfart.

HHmm... eigenlijk ben ik het helemaal met je eens maar in sommige gevallen zou ik een Streetfighter sticker toch wel handig vinden.

Ik zie nogal eens iets rijden waarvan ik niet weet of ik de berijder zou moeten aanspreken over zijn streetfighter of zijn schadebak zonder dat hij beledigd kan zijn.






Nee zeker niet. Is best al een intensief project met veel handgemaakt onderdelen zoals het subframe etc. Maar wil er graag nog op kunnen rijden voor de winter.

Hier een paar afbeeldingen, ben inmiddels wel al iets verder.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Je bent lekker bezig.
Rag dat blok eronderuit en spuit t blok. In verhouding niet eens zoveel werk en dan is het zoals jij het hebben wil.
Zonde om de rest te verbouwen en tot iets komen wat je mooi vind maar dan iedere keer tegen zo'n verweerd blok aankijken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de deksels gespoten. om het wrinkle effect te krijgen moet de boel (goed) heet gemaakt worden. Dit heb ik met een verfbrander gedaan en werkte goed. wel op gestraald aluminium. Of een blok warm genoeg wordt om dit goed voor elkaar te krijgen weet ik niet, maar een motorblok opwarmen met een verfbrander lijkt me.... lastig :+

belangrijkste is een uniforme laagdikte, die bepaald hoeveel 'wrinkle' je krijgt. als de boel nog niet verhit is is het erg zacht dus beschadigd snel, ook niet super handig als je daarna het blok er weer in moet stoppen. Maar het eindresultaat is natuurlijk wel mooier als alles egaal in de lak staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan