Vibratie verschil carburateur en injectie

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Even een vraagje betreffende vibraties van het motorblok. Ik heb de afgelopen jaren altijd 600cc viercilinders (carburateur) gereden. Vrijwel elk model dat ik reed (Hornetm CBR, CB1, fazer) had rond de 6000 rpm (soms irritante) vibraties.

Nu zijn dat altijd carburateur fietsen geweest en ik was altijd ervan overtuigd dat het bij de 600cctjes hoorde en dat je een 900/1000cc moest rijden om daar vanaf te zijn tot laatst iemand zij dat het bij de 600cctje met injectie ook niet meer voorkomt.

Is het inderdaad zo dat die vibraties bij injectie fietsen verleden tijd is? Ik vind 600cc namelijk wel voldoende
 
licht niet aan injectie of carb maar meer aan de balans as die ze gebruiken, laatst op 3 verschillende CB650F fietsen met injectie gereden en alle 3 trilden/vibratie ze super irritant, waarschijnlijk slecht uitgebalanceerd

daarvoor een fazer 600 (wel injectie)en nooit problemen.

ik geloof niet dat het aan de soort toevoeging van brandstof ligt
 
balansas op een 4 in lijn ?

:Y

Een 4-in-lijn met de meestgebruikte ontstekingsinterval heeft geen primaire onbalans, wel secundaire. Tegenwoordig zie je ze genoeg.

Weet niet hoe dat zit bij oudere fietsen. In de recente geschiedenis o.a. een CBR1000RR uit 2004 en een K1200S open gehad, en die hadden beide een balansas/gewicht.
 
Laatst bewerkt:
licht niet aan injectie of carb maar meer aan de balans as die ze gebruiken, laatst op 3 verschillende CB650F fietsen met injectie gereden en alle 3 trilden/vibratie ze super irritant, waarschijnlijk slecht uitgebalanceerd

daarvoor een fazer 600 (wel injectie)en nooit problemen.

ik geloof niet dat het aan de soort toevoeging van brandstof ligt

Aha, geen van beide klopte dus echt. Oer model kan het dus verschillen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan