Vibratie Yamaha XTZ750

MikeXTZ750

MF'er
21 mrt 2022
73
30
Hoi,

Ik heb sinds ik de choke plungers en de diaphragms heb vervangen (zie afbeelding) Last van vibratie in de voetsteunen en het stuur.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt voor de reacties!
 

Bijlagen

  • choke plungers.PNG
    choke plungers.PNG
    23,6 KB · Weergaven: 4
  • Diaphragm.PNG
    Diaphragm.PNG
    44,7 KB · Weergaven: 3
Maar in je andere topic schreef je, dat je ook een hekwerk rond je motor had geschroefd? Zitten daar iets van ophangrubbers tussen oid? Zou me voor kunnen stellen dat juist deze delen voor de vibraties zorgen.
 
Heb de carbureteurs gesynchroniseerd. Vacuum waardes zijn ook binnen specificatie.
Hmmm dat tassenrek zou idd voor vibraties kunnen zorgen. Ik ga deze er morgen maar eens afschroeven om te kijken of dat wat verhelpt.
Zou het ook kunnen dat de motor eerst altijd wat te rijk heeft gelopen (kwam zwarte rook uit uitlaat bij vol gas) en daardoor nooit vibreerde maar dat (nu de mengverhouding wel goed is) de motor wel iets vibreert. Las op het internet dat dit voor een XTZ750 ook wel normaal is. Iemand hier ervaring mee?
 
Er schiet me iets te binnen wat ik vergeten ben te melden.
Na het vervangen van de choke plungers en die diaphragms loopt de motor niet meer lekker op de choke. Happert en komt niet mooi op toeren. Loopt verder wel heel netjes stationair en start zonder choke ook goed.
Is dat normaal bij deze zomerse temperaturen? Of heb ik toch iets fout gedaan tijdens het klussen? |(

Werkt de choke bij de xtz750 trouwens door via een extra doorgang meer benzine door te laten? Of zorgt deze ervoor dat de vacuumschuif meer vacuum krijgt en daardoor wat omhoog schuift?
 
Er schiet me iets te binnen wat ik vergeten ben te melden.
Na het vervangen van de choke plungers en die diaphragms loopt de motor niet meer lekker op de choke. Happert en komt niet mooi op toeren. Loopt verder wel heel netjes stationair en start zonder choke ook goed.
Is dat normaal bij deze zomerse temperaturen? Of heb ik toch iets fout gedaan tijdens het klussen? |(

Werkt de choke bij de xtz750 trouwens door via een extra doorgang meer benzine door te laten? Of zorgt deze ervoor dat de vacuumschuif meer vacuum krijgt en daardoor wat omhoog schuift?
Schuif doet niks bij stationair.

En choke doet weinig wanneer schuiven gaan werken
 
Choke is eigenlijk een verkeerd woord bij een enigszins moderne carburateur, het is een apart verrijkingscircuit, maar ik zal het niemand kwalijk nemen als hij dat woord niet gebruikt. :P
 
Bedankt voor de reacties! De choke heeft dus geen invloed op de vacuumschuif?
Vanochtend wilde ik weer een lekker stukje touren constateerde ik ineens dat het achterwiel erg slap was. Merkte dit ook al op in de bochten dat de achterkant wat zweverig aanvoelde. Hopen dat dit ook de vibraties veroorzaakt. We gaan het zien :)
 
Heb zojuist even de bougies gecontroleerd en 1 van de 2 bougies is zwart, de andere is wel mooi gekleurd. (zie foto)
Ga nu morgen de ontsteking controleren of dit na behoren werkt (verwacht het wel).
Zou het kunnen dat dit een foute afstelling is van de benzineschroef? Of wat denken jullie?
Alvast bedankt!

Kom stapje voor stapje dichter bij de oorzaak, wel leuk om te doen als ik het opgelost krijg, anders is er geen bal aan _O-
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-06-29 at 7.26.33 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-06-29 at 7.26.33 PM.jpeg
    94,6 KB · Weergaven: 14
Ik heb ook een Suup. Ik heb mijn carburateurs voor zien van nieuwe naalden en nieuwe buizen en heb toen ook de chokeplunjers vervangen. Voorheen liep hij veel te rijk. 1 op 12. Na deze actie 1 op 15.5 . Het starten met of zonder choke bij koude motor is ook een groot verschil. Met choke start hij meteen, zonder choke start hij niet.
Dit voor jaar heb ik de zwitsrese set van KEDO er in gezet. Dit zijn andere naalden en een andere sproeiers. Verbruik is nu rond de 1 op 20 .
Wat betreft de trillingen. Ik weet dat als het stuur trilt: Je eigenlijk de rubbers van van de steunen van het stuur moet vervangen, dit schijnt enorm te helpen.
Voor de overige trillingen die jij hebt weet ik het ook niet zo 1 2 3. Ik heb wel een nieuwe achterschokbreker er op zitten en heb ook geen speling op de achterbrug.
Nou succes er mee. 8-)
 
1:20 is erg netjes, ik heb bij mij de naalden en buizen ook vervangen tijd terug. Bij mij is het verbruik ook rond de 1:15. Ben daar opzich wel tevreden mee.
Moet je met dit warm weer je motor ook met choke starten? Bij mij gaat die met dit weer zonder choke en klein beetje gas direct aan. Loopt daarna meteen mooi stationair. Met choke heb ik het idee dat die net wat te rijk loopt met dit weer.
Bedankt voor het meedenken! de rubbers in het stuur lijken met het probleem niet omdat de trilling zijn ontstaan nadat ik met de carbureateur bezig ben geweest.

Ik ga vanavond testrijden op een andere XTZ750. Als die echt totaal anders vibreert laat ik de carbureteurs ultrasoon reinigen en inspecteren door een garage. Hij synchroniseerd ze dan direct en stelt de benzine schroef af. Hoop dat dat het probleem verhelpt anders ben ik echt radeloos haha.
 
Heb zojuist even de bougies gecontroleerd en 1 van de 2 bougies is zwart, de andere is wel mooi gekleurd. (zie foto)
Ga nu morgen de ontsteking controleren of dit na behoren werkt (verwacht het wel).
Zou het kunnen dat dit een foute afstelling is van de benzineschroef? Of wat denken jullie?
Alvast bedankt!

Kom stapje voor stapje dichter bij de oorzaak, wel leuk om te doen als ik het opgelost krijg, anders is er geen bal aan _O-
Hoe is de vlotterhoogte?
En zijn de rubberen ringetjes om de sproeier nog ok?

Swiss setje is dan wel zuinig maar heet niet voor niets Swiss. (lees> alleen gebruiken als je veel in de bergen rijdt daar waar een ijlere lucht is.)
En ook afgeraden te gebruiken i.c.m. k&n luchtfilter of aftermarket uitlaatdemper.
 
Je zou haast denken dat de opentrekkertjes van de choke er niet goed op zitten waardoor er één niet choked als er gechoked moet worden en de ander niet dichtgaat als er niet gechoked moet worden
 
Hoi iedereen, Heb de carburateur ultrasoon laten reinigen. De carburateur is nu ook weer profesioneel in elkaar gezet en schoon.
De monteur die eraan gewerkt had gaf aan dat de rubbers van de vacuumschuif fout zaten. Dit is hoogswaarschijnlijk de oorzaak geweest van de trillingen.
Momenteel rijd de motor perfect. Geen erge vibraties meer en loopt netjes stationair. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan