Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

siem leije

MF'er
7 mei 2020
45
26
hallo even kennis maken met mij en mn project.
ik ben siem woon in valburg en ben 19 jaar oud dit is mijn eerste motor restauratie en ik vind het erg leuk om te doen maar weet er niet erg veel vanaf.
mijn victoria kr20 zb komt uit het jaar 1936 en heb ik bemachtigd in een hele hoop losse onderdelen zonder enige gebruiksaanwijzing of bijbehorend boekje. ondertussen ben ik al een heel eind opweg met mijn restauratie.
 
other__victoria_kr_20_zbl_1936_1_lgw.jpg


Via Google
 
En wat bezielt een 19 jarige om hieraan te beginnen? Ik ging met die leeftijd de kroeg in en achter de meiden aan en dacht beslist niet aan zo iets als een motorfiets uit 1936 restaureren. 😜
 
Laatst bewerkt:
En vertel wat over wat je al hebt gedaan.

En hoe kom je er überhaupt op? 😀
ik heb tot nu toe een hele hoop roest verwijderd en geverfd, bijvoorbeeld het frame en de spat borden enzo, ook heb ik de ontstekingsplaat helemaal hersteld en opnieuw draden erop gezet. en ik heb een lange zoektocht gehad om zuigerveren te vinden samen met een motor revisie bedrijf. ook heb ik net een pakkingset besteld en een cd met erop een soort manual van de motorfiets.
 
En wat bezielt een 19 jarige om hieraan te beginnen? Ik ging met die leeftijd de kroeg in en achter de meiden aan en dacht beslist niet aan zo iets als een motorfiets uit 1936 restaureren. 😜
hahah dat is iets wat natuurlijk ook gebeurt maar als corona project heb ik deze maar eens van de zolder bij mn opa en oma geplukt
 
Leuk project zoiets 👍

Die versnellingsbak zou ik toch maar openen, maak overal foto's van hoe het zit zodat je weer terug kunt opbouwen.
Ga der maar vanuit dat er overal smurrie dan wel vliegroest inzit.
Alles goed schoonmaken door idd bv in de diesel te leggen . O-ringen vervangen door viton exemplaren en als je de mogelijkheid hebt de evt bronzen bussen vervangen.
Zorg dat je de versnellingsbak weer afvult met geschikte olie , Kroon oil heeft de juiste. Moderne olie met de additieven gaat weer je bussen aantasten op den duur.
 
Leuk project zoiets 👍

Die versnellingsbak zou ik toch maar openen, maak overal foto's van hoe het zit zodat je weer terug kunt opbouwen.
Ga der maar vanuit dat er overal smurrie dan wel vliegroest inzit.
Alles goed schoonmaken door idd bv in de diesel te leggen . O-ringen vervangen door viton exemplaren en als je de mogelijkheid hebt de evt bronzen bussen vervangen.
Zorg dat je de versnellingsbak weer afvult met geschikte olie , Kroon oil heeft de juiste. Moderne olie met de additieven gaat weer je bussen aantasten op den duur.
ah bedankt voor de tips ik ben inderdaad nog opzoek naar de juiste versnellingsbak olie
 
Ontsteking hoeft niet duur te zijn als je maar creatief bent. Een tweetakt heeft geen vervroeging dus als je in china de ontsteking voor een Tomos(Ducati) grasmaaier of een kettingzaak besteld kan je die pas maken.
Spannender is de generator. De spanningsregelaar en gelijkrichter kan je universeel goed aan komen maar als de spoelen van je rotor stuk zijn gaat het geld kosten.
 
vandaag de carburateur open gemaakt en erachter gekomen dat een dekseltje kapot. is ik ben van plan deze te lijmen iemand tips voor een lijm die tegen benzine dampen kan? het materiaal wat er gelijmd moet is aluminium ik dacht zelf aan een 2 componenten epoxy.
 
Terug
Bovenaan Onderaan