Video-auto's pakken 300 TT-bezoekers

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
Ongeveer driehonderd bezoekers van de TT in Assen zijn afgelopen weekeinde op de snelweg bekeurd voor roekeloos rijgedrag. Zij werden allemaal gesnapt door onopvallende surveillance-auto's die waren uitgerust met een videocamera.
De verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) maakte maandag bekend dat ze 450 bekeuringen uitschreef met een totaal boetebedrag van ruim 100.000 gulden. Het was de eerste keer dat de KLPD de speciale surveillancewagens met video gericht inzette rond een groot publieksevenement.

Drie dagen achtereen (vrijdag, zaterdag en zondag) achtervolgde de politie TT-bezoekers die de snelwegen naar Assen als racecircuit gebruikten. ,,We hebben het over overtredingen als dertig tot veertig kilometer te hard rijden, over de vluchtstrook rijden, kleven, onnodig links rijden en onjuist inhalen'', aldus een woordvoerder.

De KLPD haalde 230 overtreders achter het stuur vandaan om ze naar de opgenomen beelden te laten kijken. ,,Veel mensen schrikken toch als ze zelf zien hoe gevaarljk hun rijgedrag kan zijn.'' Volgens de KLPD is de controle met de videowagens ,,zinvol'' geweest en zal ze de auto's vaker gaan inzetten bij grote publieksevenementen.

Voor iedereen die geweest is............ let op je brievenbus de komende tijd |( :j |( :j |( :j |( :j Sterkte
 
Tja, ut lijkt veel maar als je het afweegt tegen het aantal bezoekers zijn die 300 man te verwaarlozen aantal, zeker over 3 dagen, je zou ook kunnen zeggen dat de overgrote meerderheid zich keurig netjes gedragen heeft :] Dat van die videowagen hoor je trouwens wel meer ,dat je er toch een heel andere kijk op krijgt als je je rijgedrag een vanuit een andere invalhoek ziet. Mensen hebben de neiging nogal selectief te worden met betrekking tot hun eigen verkeersgedrag. *D En aangezien motorijders ook mensen zijn..blablalblabla :?
 

Ben ik blij dat ik me een keer als een echte Heilig heb gedragen ;) Op die paar burnouts en stoppies in zo'n dorpje bij het circuit na dan })
 
Het zou niet goed zijn voor mijn bekeuring, maar ik denk dat ik op of aanmerkingen gegeven zou hebben, in de zin van ;"Daar had ik net iets harder gemoeten, en daar net iets schever", de lijers, hebben ze niks beters te doen ofzo.......?

Gemakkelijk geld pakken, tsja.........
 
dat mensen toegeven van gevaarlijk en bullshit is nonsens..
als jij beelden van jezelf wordt getoont door zo'n kuteikel ga je toch niet zeggen van "hoe nou gevaarlijk?!" Nee, dan zeg je.. "ja meneer de agent, nee meneer de agent, inderdaad meneer de agent"
Maar 2 minuten nadat je weer op weg bent, ben je weer volop aan't schelden op die juten omdat ze je voor niks hebben laten betalen!
 
dat mensen toegeven van gevaarlijk en bullshit is nonsens..
als jij beelden van jezelf wordt getoont door zo'n kuteikel ga je toch niet zeggen van "hoe nou gevaarlijk?!" Nee, dan zeg je.. "ja meneer de agent, nee meneer de agent, inderdaad meneer de agent"
Maar 2 minuten nadat je weer op weg bent, ben je weer volop aan't schelden op die juten omdat ze je voor niks hebben laten betalen!

hmmm ff denken, waar ken ik dit van }) :P
 
dat mensen toegeven van gevaarlijk en bullshit is nonsens..
als jij beelden van jezelf wordt getoont door zo'n kuteikel ga je toch niet zeggen van "hoe nou gevaarlijk?!" Nee, dan zeg je.. "ja meneer de agent, nee meneer de agent, inderdaad meneer de agent"
Maar 2 minuten nadat je weer op weg bent, ben je weer volop aan't schelden op die juten omdat ze je voor niks hebben laten betalen!

Daar zeg je zowaar wat, ze laten je betalen voor niks })
 
Je moet betalen voorde lol die je hebt. Je mag niet zomaar lol hebben in dit land hoor! Of hebben ze je dt niet verteld ;) .
 
idd bullshit, als ik mezelf op die video zie is het enige wat ik denk:"geeef BertV die video voor dat boetebedrag" :j

Jullie horen nog hoeveel die flitsboete op de heenweg van de TT gekost heeft.

 
idd bullshit, als ik mezelf op die video zie is het enige wat ik denk:"geeef BertV die video voor dat boetebedrag" :j

Jullie horen nog hoeveel die flitsboete op de heenweg van de TT gekost heeft.

niet vergeten de foto op te vragen he! Heb je nog een soevenier en sta je er met meer dan 1 op kan je misschien nog wat doen.
 
Inderdaad gewoon die videoband opeisen, halsbrekende toeren uithalen die je niet zomaar, die wil je bewaren voor je nageslacht ("Kijk kleinzoon, dit is pas motorrijden") })

Toch begrijp ik sommige motorrijders niet. Iedereen weet dat er met de TT vreselijk veel wordt gecontroleerd, zie ik op tv zo'n figuur wiens motor in beslag wordt genomen omdat zijn uitlaat de pijngrens zowat doorbreekt, zegtie doodleuk: "Ach, ik had er al rekening meegehouden. Ik wist al dat mijn pijp teveel lawaai maakt en ik wist ook dat de politie hierop bij de TT aan het controleren was". |( |( |(

_________________
O was mijn Fazer maar een
KatieHolmes_anim.gif
dan kon ik haar
marrysmile.gif
...

[ Dit Bericht is bewerkt door: soeptablet op 2001-07-03 09:03 ]
 
Heb voor de TT de herriepot vervangen door de orginele. ;( Heb ondanks de vele waarschuwingen van de media toch weinig politie zien controleren. Maar ze waren er wel! Reed met een groep tussen de file door en zag op de vluchtstrook 2 motoren langsflitsen... :? en ja hoor, daar kwamen de mannen in het blauw al aan. Hot pursuit de snelweg af. Die waren dus zwaar de l.u.l. |(
 
Ja, het is jammer dat ze zo weer een manier vinden om snel geld te verdienen...

Wat de perfecte oplossing zou zijn: een 'street of fame'!!

Gewoon een stuk weg waar iedereen mag laten zien wat hij/zij kan! Laat ze daar maar burnen, wheelies maken, stoppies, etc...

Maar daar denkt men dus niet over na! :( :(

Ben eigenlijk blij dat ik met de auto MOEST gaan...ik weet dat ik me toch niet kan inhouden als er zoveel vette motoren om me heen rijden....

Hoe meer mensen langs de weg, hoe langer mijn wheelies! :)

Ik heb zelf ook 2 flitsers zien staan...op plekken waar je het dus niet verwacht :(

:r
 
dusse weer gepakt ?

hoe zit het nu met je laatste kennismaking met die snorremans ?
 
BertV, als je gefilmd ben, vraag dan ffff de video op, zet hem om in AVI en plant die fff op je site (je bent toch moderator of niet soms??? *D )!

Kunnen we met z'n allen lachen.......(niet uitlachen hoor |( , gewoon lachen).
 

If you want to do something, do it today. Tomorrow the might be a law against it.

I rest my case.
 
Zoals Saint al doet vermoeden, toevlucht zoeken in het buitenland. :( Hoe zit dat eigenlijk met de toegestane snelheden in Duitsland. Zijn die nog vrij (afgezien van de plekken waar ze mee bezig zijn natuurlijk). Of België en Frankrijk... :? En hoe staan ze tegen over wheelies, etc?
 
belgië is geen paradijs.. snelheid buiten bebouwde kom is 90, dus da's iets bneter, snelweg is ook 120 en bebouwde kom is ook 50.. wheelies en andere kunstjes vallen zeker NIET in goeie aarde bij de ordediensten
 
denk niet dat ze in Duitsland wel kunnen lachen met wheelies enzo hoor, kunnen ze nergens mee lachen denk'k
 
zag gistern 2 gasten in diemen op super-motards(omgebouwde crosserstoch??)
Die ene gozer trok een wheelly door de hele strat +/- 600 m
(kan ook verder zijn geweest maar toen verloor ik hem uit het oog) zag er super uit :}
 
Nee, veel lol heb je niet aan dat volk, maar ik vraag me af hoe het zit met de max. snelheden. Zijn die nog vrij :?
 
Sorry, was net aan het tikken.
Heb het zelfde een paar weken in Nijverdal gezien. Stond daar op een kruispunt en kijk links. Zag (na in m'n ogen gewreven te hebben) zo'n 800 mtr een motor op het achterwiel aankomen. Moest weer op 2 wielen omdat 'ie mij zag staan daar, rook kwam van 't voorwiel!!! Was een Suzuki GSXR1000 :9~ , dus ik de duim omhoog... Hij groet en knalt 'm weer op z'n staart. Om vervolgens 900 mtr verder weer met rook van 't voorwiel de boel aan de grond te zetten en zwaar plat een bocht in te duiken. Nou, hij heeft er een fan bij!!! :}
 

Tja.... voor de groten wegen is het niets. Maar gewoon voor normaal gebruik is een Super motard volgens mij echt geweldig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan