Video, foto's en de politie

  • Onderwerp starter Anoniempje488
  • Startdatum
A

Anoniempje488

Guest
Ik hou van MF (slijm, slijm), je kan er van alles vragen en er zijn rijtips in overvloed.
Ook het stunt werk word niet vergeten en regelmatig zien we daar beeld en of videomateriaal van. Ook de verhalen / verslagen van bepaalde acties zijn regelmatig te bekennen.

MAAR waar ik bij de eerste twee punten toch wel vraagtekens wil zetten is het feit hoe wettelijk deze dingen zijn. Het gaat mij er niet om dat er op MF wel of geen politiemensen turen maar zo'n foto of film kan vroeg of laat toch bij een wetsdienaar terecht komen.

Sommige dingen kunnen IRL al gefaked worden zoals een snelheidsmeter (tandwielen bv.) dus dat lijkt mij niet helemaal geldig, maar een burn-out met wel heel duidelijk het nummerbord heb ik dus mijn twijfels over en zo zijn er nog wel een paar voorbeelden. Dit o.a. omdat die japaner in z'n ferrari (fiat dus ;) ) z'n eigen tape als bewijs tegen hem had. Ik vond dat namelijk een beetje vreemd omdat je digitaal bijna alles kan faken. Iemand een idee :?
 
Wegdekvervuiling en/of vernieling ? Weet niet wat de juiste term is maar denk wel dat je er een bekeuring voor kan krijgen als een agent het ziet.
 
Wat is er illegaal aan een burn-out :?

Schade aan het wegdek?
Milieuvervuiling?
Geluidsoverlast?

Maar wel geinig om te doen })

Wat ik nooit snap. Als iemand na een wheelie aangehouden wordt, krijgt de persoon in kwestie een bekeuring omdat hij z'n motor niet onder controle had |( Lijkt me toch dat je behoorlijk wat controle over je fiets moet hebben.
 
En als het al illegaal is, en als ze al de moeite nemen om vervolging in te stellen, en ze hebben tijd om het voor te laten komen, wat zal dan helemaal de boete zijn???

Voor een snelheidsovertreding kan je je rijbewijs kwijt raken, maar wat kunnen ze nu helemaal met een wheelie of burn-out? Hooguit een geldboete, jammer dan.
 
En als het al illegaal is, en als ze al de moeite nemen om vervolging in te stellen, en ze hebben tijd om het voor te laten komen, wat zal dan helemaal de boete zijn???

Voor een snelheidsovertreding kan je je rijbewijs kwijt raken, maar wat kunnen ze nu helemaal met een wheelie of burn-out? Hooguit een geldboete, jammer dan.

|( SHIT, vergeten. Politie gaat natuurlijk geen moeite doen ;)

OK, zeer waarschijnlijk geen boete. Toch blijft de vraag hoe geldig het nou eigenlijk is (of ze er nou iets mee doen of niet is een andere vraag ;) ).
 
Wat ik nooit snap. Als iemand na een wheelie aangehouden wordt, krijgt de persoon in kwestie een bekeuring omdat hij z'n motor niet onder controle had |( Lijkt me toch dat je behoorlijk wat controle over je fiets moet hebben.

Je krijgt geen boete omdat je je fiets niet onder controle hebt...maar een artikelt 5=gevaarlijk weggedrag...uit ervaring :(
 
remember Peter R de Vries, met zijn befaamde uitzending met B woudenberg, die controleurs hebben toch ook geen sanctie gehad???
dus waarom zou jij die dan wel krijgen, als overtreder ben je voor de wet gelijk, of waren deze mensen iets meer omdat ze een opsporings bevoegdheid hadden ???


en voor een overtreding te bewijzen moeten ze toch datum, plaats en tijd hebben, en volgens mij zijn alle beelden van over de grens :+

volgens mij kan niemand je nooit iets maken, tenzij je zelf toegeeft!! :?

je zelf dom houden is het credo :? :?
 
Je krijgt geen boete omdat je je fiets niet onder controle hebt...maar een artikelt 5=gevaarlijk weggedrag...uit ervaring :(

enne.. wat kost dat dan Maximum? (jaja, ik weet het, ik zal daar voorlopig niet bang voor hoven zijn met mijn viragootje ;( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan