Videobewerkingsprogramma voor motorfilmpjes/compilaties? Welke raden jullie aan

Tini-R

MF veteraan
13 feb 2010
33.370
156
Rotterdam
Ik ben momenteel aan het kijken voor de aanschaf van een nieuw videobewerkingsprogramma.

Eerder met Pinnacle studio 16 gewerkt, kon ik opzich wel het 1 en ander mee, maar vond het niet zo.
Nu heb ik zelf momenteel trial versies gedownload van Pinnacle studios laatste versie en van Cyberlink Powerdirector 16. Geloof dat daarvan 19 inmiddels er al is.

Voorkeur tussen die 2 gaat naar Powerdirector. Vind ik makkelijker en overzichtelijker in gebruik. Pinnacle studio loopt zelfs vast bij mij.
Minpunt bij Powerdirector trial, is dat het geluid een beetje vervormd, alsof je in een aquarium zit ofzo.

Belangrijkste wat ik wil ik kunnen met zo'n programma is een leuke intro kunnen maken, overgangseffecten van de 1 naar de andere clip, kentekens blurren(voor de wheelies bijv) en slowmotion.

Ben benieuwd wat de forummers hier gebruiken voor programma, evt met een youtube clip erbij, zou het mooiste zijn :P

Voorbeeld van het soort videos wat ik wil maken:


Video van een paar jaar terug van mezelf met Pinnacle studio 16

 
Laatst bewerkt:
Kentekens blurren? Dan ben je wat van plan..... goed begin.



Ik ben prima tevreden met Powerdirector, als je het wil weten. Kost ook niet de wereld, dus dat scheelt je weer kutten met illegale versies.
 
Kentekens blurren? Dan ben je wat van plan..... goed begin.



Ik ben prima tevreden met Powerdirector, als je het wil weten. Kost ook niet de wereld, dus dat scheelt je weer kutten met illegale versies.

Af en toe een wheelietje, alleen daarom eigenlijk.

Welke versie van Powerdirector gebruik je? Zat zelf te denken om in elk geval een Ultimate versie te kopen. 18 of 19. Zag wel dat die laatste op 140 euro zat.
 
Ik gebruik het vaaks VideoPad editor en soms (om de korte filmpjes achter elkaar te plakken) abode premiere pro 2020.

hier mijn laatste filmpje, ik maak vooral gebuik van PIP en het automatisch in volgorde zetten van de delen (elke 5 minuten een nieuw bestand)
 
Ik gebruik Nero; kun je simpel wat mee in elkaar zetten, of alles uit de kast trekken, zelfs Picture in Picture (leuk als je zelf vooruit filmt, en je maatje achteruit; wel een gepiel om het synchroon te krijgen B|).
 
Ik heb nu een aantal keer een speelfilm met groep 8 gemaakt ipv een musical. Monteren doe ik met Open Shot Video Editor. Is open source en dus gratis. Ik heb er alles mee kunnen doen wat ik wilde, inclusief werken met een green screen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan