Videocamera op motorfiets

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Hallo,

Ik had eerst een Suzuki GS500E (staat te koop) waar ik via een camerasteun van motorsticker.nl op had zitten met een Sony videocamera.

56425.jpg

00145_dvd610.jpg


Nu heb ik dus sinds een paar maand een Honda CB600F Hornet wat me super bevalt.
Maar deze heeft een andere tankdop.
Hij heeft dus de ring niet meer waar je normaal de camerasteun op kon monteren.

Nu vind ik het filmen wel mooi om te doen en ben ik dus rond aan het kijken om op den duur een mooie kleine camera te kopen.
Iets in de zin van
full


Ik vind een kleine camera ook makkelijker om mee te nemen qua vakanties dus vandaar dat ik over wil stappen naar een klein cameraatje

Wie heeft tips want ik wil het wel beetje betaalbaar houden.
Tips
Verkoop plaatsen
Adviesen
???
*O*
 
Laatst bewerkt:
Advies:

Externe microfoon, een ingebouwde microfoon zoals in dat Oregon-ding levert je alleen maar ruis op. Een filmpje met goed geluid is zoveel beter dan een filmpje zonder geluid. Moet je weer van die slechte muziek onder monteren enzo ;)
 
Is er geen mogelijkheid om zelf een steun te maken en die op een andere manier te bevestigen? Zou kun je je huidige camera gewoon gebruiken.
 
Is er geen mogelijkheid om zelf een steun te maken en die op een andere manier te bevestigen? Zou kun je je huidige camera gewoon gebruiken.

Wil van het grote werk af zeg maar

Zo'n klein cameraatje is makkelijker mee te nemen en ook qua vakanties
En je kan die kleine cameraatjes meestal makkelijk verplaatsten.

Zoals een stukje op teller
een stukje op de voorpoot.
een stukje op de achterbrug

Beetje afwisseling *D
 
neem een contour full hd mooi op de helm pakken op de tank of zijkant van je motor noem maar op.

Alhoewel je het goedkoop wou houden zal ik maar niet zeggen dat die 1080p camera 350 euro kost :+
 
tja ik heb net speciaal voor de motor een samsung hd ding gekocht voor 350 piek.
niet echt klein en heb ook nog geen bevestiging ,ding is vrij dik zelf,s .
ben dus nog aan het zoeken .maar er zijn sets te koop zeggen ze.
 
En de ruis krijg je er gratis bij. :+
_O-
Dat heb ik gemerkt ja B|
Gewoon een externe mic erop aansluiten (moet je wel dat ding openmaken en je garantie gelijk kwijt zijn)
Of externe mic en beelden samen voegen metr sony vegas pro cs3/4 (adobe premiere pro werkt helaas niet met mov. files)

Maar moet ook echt wel toegeven dat het beeld echt prachtig is :}
 
MD80 in je helm monteren. Kost je 2 tientjes, best aardig beeld en geen windruis. Je kan dan ook nog goed verstaanbaar commentaar op anderen hebben _O-
 
Het VholdR ContourHD Topic (01)

De ContourHD 1080p kost 299, de 720p kost 219.

Ook diverse malen gezien.
En met wat eigenbouw is die ruis om te zetten in meer stilte en/ of zelfs een goed motorgeluid.

Op de helm kun je de microfoon inpakken.
Aan de motor, kun je een plaats zoeken waar je het geluid v/d motor zelf meer invloed laat uitoefenen dan de wind.
Beetje foam etc...doet wonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan