Vier motorrijders rijbewijs kwijt

masterVFR

Die hard MF'er
24 nov 2003
900
0
kortgene
20/05/2004
Vier motorrijders rijbewijs kwijt

--------------------------------------------------------------------------------

Vier motorrijders hebben
donderdagmiddag hun rijbewijs moeten
inleveren, nadat ze aan de kant werden
gezet door de politie. Op de Oude
Rijksweg bij Krabbendijke was een
44-jarige motorrijder uit Hoogerheide
klos. Hij werd geklokt op 135 km/u, 55
km te hard.

De snelheid van drie motorrijders van
32, 33 en 52 jaar uit de gemeente
Tholen bleek op de Oude Rijksweg ook
veel te hoog te liggen. Eén van hen
reed 150 waar 100 de limiet is. Bij de
anderen 131 waar 80 toegestaan is.
Omroep zeeland.nl

Jaja, daar gaan er weer een paar de vernipperaar in :X

Zal wel niet zolang duren, het zijn geen enorme overtredingen.

Die hebben binnen een paar weken hun rijbewijs terug.. niks versnipperaar..

Over een paar weekjes zitten ze weer :] na veel geld betaald te hebben.

We wonen in nederland, remember :)

Die hebben binnen een paar weken hun rijbewijs terug.. niks versnipperaar..

Over een paar weekjes zitten ze weer :] na veel geld betaald te hebben.

We wonen in nederland, remember :)

:^ het gaat om de centjes, niet de veiligheid...

idd hmmmmm maar toch niet uit jullie bouwjaren ?

Het punten rijbewijs bedoel je?
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Je zal wel een flinke aantekening krijgen ;) Maar als je nog nooit iets uitgehaald hebt zul je het rijbewijs wel terugkrijgen denk ik?

Van het CBR:
Welk soort overtredingen?
Overtredingen die tot registratie leiden zijn: bumperkleven, snelheidsoverschrijding van meer dan 30 km/u, alcoholpromillage van 0,8 en hoger en het veroorzaken van ongevallen waarbij gewonden of doden vallen.

Gaat dus elke keer een puntje af ;)

Met het 'gewone' rijbewijs moet je een brief schrijven en dan kun je het rijbwijs binnen 10 werkdagen al terug hebben. Bij een 2e overtreding van sterke mate (dus meer dan 50km te hard) krijg je wel een langere rijontzegging van 4mnd ongeveer. Ik denk dat het puntenrijbewijs net zo zal werken?

ik had vadaag 130 gereden waar je 50 mag maar mijn rijbewijs kunnen ze lekker niet afpakken.
moet hem eerst nog zien te halen.
p.s was super weer om te rijden.
later van marvin

ik had vadaag 130 gereden waar je 50 mag maar mijn rijbewijs kunnen ze lekker niet afpakken.

Idioot.

26 Maart gepakt met plus/minus 60 te hard,rijbewijs+motor ingeleverd
Dus reken er maar niet op dat je "hem" zo weer terug hebt...
4 maanden rijontzegging en over de motor heb ik tot op heden nog helemaal niets
vernomen
Ze zijn de controles echt aan het verscherpen dus please be carefull it's a jungle out there

Greetz Remco

vernomen
Ze zijn de controles echt aan het verscherpen dus please be carefull it's a jungle out there

Greetz Remco

was dit in de bebouwde kom of bij wegwerkzaamheden ofzo? Meestal pakken ze je motor toch nie af B|

iemand dacht dat ze koekblikkie sneller was en ik kon me niet inhouden.
bebouwde kom maar wel in een boere dorpie.
later van marvin

later van marvin

heel verstandig van je! :} echt zeer brilliant, want áls je nu brokken maakt/ iemand aanrijdt, kunnen ze je niets maken! en kom je er makkelijk vanaf! echt heel goed! :}

denk dat ik dit ook maar ga doen en helemaal geen lessen neem!!! :} :}

B| |( :r

Goh wat zal heel Nederland blij zijn, dat de 'echte criminelen' beetje bij beetje zwaar 'gestraft' wordt....

Gelukkig worden overvallers na 3 overtredingen ook voorgoed hun 'vrijheid' in beslag genomen. Oef sorry nee die gaan gewoon na 1 uur weer de straat op...

Kwestie van prioriteiten stellen. Betekent dus alles wat geld opbrengt IS prioriteit.

vernomen

Greetz Remco

Zou er maar achteraan gaan dan, ze mogen je motor nl niet houden. Hetzelfde meegemaakt een vriend 58 te hard maar rijbewijs niet bij hem dus motor ingeleverd en op het moment dat hij zijn rijbewijs in ging leveren kreeg hij zijn motor terug( moet je wel iemand hebben die mee gaat en hem meeneemt voor je)

vd week voorgekomen en na 2 maanden zn rijbewijs terug en 500 euries lichter

In belgie: zat in men auto, wat te klooien achter een bestelwagentje, een baan waar je 70 mag (50% van de wegen in belgie zijn ondertussne 70 max, bij diegene waar het nog 90 max is zijn ze de plakaten 70 vergeten te zetten). Ik rijd dus achter die bestelwagen, lekker rustig 60 te rijden, bewonderend kijken naar die bloeiende kastanjebomen in de berm, tijd genoeg om op het werk te raken. "Verdomme ik moet nog naar de bakker", djuu. Gedaan rust, het moet vooruit. Wat afgezakt van die bestelwagen, effe naar links pieppen, er komt nix af. pinker opzetten, gas geven en vloeiend aan 90 naar links om in te halen. "GAAATVERDAMME" net op tijd dien onnozelaar op zen groene kawazaki van achter me HOREN afkomen. Had die 140 gereden ipv 150 (waar 70 max is) dan had ik hem tegen een kastanjeboom geduwd. Blijkbaar had die door zen snelheid niet door dat op de baan ook andere mensen rijden en dat er toch el echt een bestaansreden is voor een maximumsnelheid: namelijk geen onverwachtte situaties creeren voor de MEDE weggebruikers. De reden van een max snelheid is niet o geld in het laatje te brengen, wel om IEDEREEN tegelijk op de weg rustig en veiligte kunnen laten rijden. Ik ben geen moraalridder (zelf rij ik ook wel eens wat te hard, snelheidsbeperkingen zijn namelijk arbitrair en gemiddeld voor de wegomstandigheden, waardoor 90 op een 70 baan soms kan, maar ook dat 50 soms beter is op een 70 (veel huizen fietsen op de baan, spelende kinderen, dikke bomen). Maar 150???????????????????????????????????????????????????????????????????????

In belgie: zat in men auto, wat te klooien achter een bestelwagentje, een baan waar je 70 mag (50% van de wegen in belgie zijn ondertussne 70 max, bij diegene waar het nog 90 max is zijn ze de plakaten 70 vergeten te zetten). Ik rijd dus achter die bestelwagen, lekker rustig 60 te rijden, bewonderend kijken naar die bloeiende kastanjebomen in de berm, tijd genoeg om op het werk te raken. "Verdomme ik moet nog naar de bakker", djuu. Gedaan rust, het moet vooruit. Wat afgezakt van die bestelwagen, effe naar links pieppen, er komt nix af. pinker opzetten, gas geven en vloeiend aan 90 naar links om in te halen. "GAAATVERDAMME" net op tijd dien onnozelaar op zen groene kawazaki van achter me HOREN afkomen. Had die 140 gereden ipv 150 (waar 70 max is) dan had ik hem tegen een kastanjeboom geduwd. Blijkbaar had die door zen snelheid niet door dat op de baan ook andere mensen rijden en dat er toch el echt een bestaansreden is voor een maximumsnelheid: namelijk geen onverwachtte situaties creeren voor de MEDE weggebruikers. De reden van een max snelheid is niet o geld in het laatje te brengen, wel om IEDEREEN tegelijk op de weg rustig en veiligte kunnen laten rijden. Ik ben geen moraalridder (zelf rij ik ook wel eens wat te hard, snelheidsbeperkingen zijn namelijk arbitrair en gemiddeld voor de wegomstandigheden, waardoor 90 op een 70 baan soms kan, maar ook dat 50 soms beter is op een 70 (veel huizen fietsen op de baan, spelende kinderen, dikke bomen). Maar 150???????????????????????????????????????????????????????????????????????
heb je nooit geleerd om eerst te spiegelen
had je je collega aan zien komen

SLIMMERIK, natuurlik spiegelen, meer achterom kijken dan vooruit bij het inhalen, zelfs men kop draaien voor de dode hoek (ik rij zelf motor , dus ik KEN het spelleke).
Een 150 per uur rijdend bommetje zie je op het momment dat je naar links gaat niet groter dan als een vlieg, vooral van die groene. Ergo: reed ie nen normale snelheid, dan liet ik hem voor. Nu zag ik hem zelfs niet eens afkomen zo snel reed hij. (ik zeg 150, maar tzal wel meer geweest zijn).

SLIMMERIK, natuurlik spiegelen, meer achterom kijken dan vooruit bij het inhalen, zelfs men kop draaien voor de dode hoek (ik rij zelf motor , dus ik KEN het spelleke).
Een 150 per uur rijdend bommetje zie je op het momment dat je naar links gaat niet groter dan als een vlieg, vooral van die groene. Ergo: reed ie nen normale snelheid, dan liet ik hem voor. Nu zag ik hem zelfs niet eens afkomen zo snel reed hij. (ik zeg 150, maar tzal wel meer geweest zijn).
je hebt het toch niet goed gezien dus niet goed gekeken
tuurlijk snap ik dat je wel oplet
maar niet iedereen spiegelt goed
het sluipt er in
nu ben je er goed van geschrokken en weet je beter ;)

Hela makker! Ik rij wel goed (al een vol miljoen kilometer ondertussen), ik kijk goed, en hou met alles en iedereen rekening. Ook met vliegen. Op een licht bochtige weg vol dikke bomen, rijdt je simpelweg geen 150 want dan ben je voor NIEMAND op tijd zichtbaar. Het is en blijft een 70 max baan met reden. As dien groene paljas perse aan 150 en daardoor niet-op-tijd-zichtbaar op die baan wil scheuren dan ist te jhopen dt hij een goeje remtechniek heeft. De voorzienigheid as motorrijder zegt dat een auto achtre een tragere bestelwagen ZAL inhalen, en zeker als zijn pinker pinkt en nog zekerder assem al naar links beweegt. Maar ja tunnelvision aan 150 hé. Enne nee, ik ben niet egschrokken, HIJ wel!!!! 3 kilometer verder stond hij aan de kant wat te kalmeren, hij zwaaide zelfs naar mij (en ik terug). Hij had het waarschijnlijk begrepen. Hij had duidelijk door dat dankzij mijn eigen motorrijder reflexen (die dienen toch nog voor iets als je auto rijdt) HIJ nog leefde !!!!! end of story

later van marvin
Dan ben ik vast niet de enige die je vertelt dat je een enorme dildo bent omdat je onverzekerd rond rijdt |(

Terug
Bovenaan Onderaan