Vier politieagenten tegen PanRider

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Bij een politiebusje, netjes achter een bomenrij uit het zicht op de proviciale weg met een lasergun.

Krijg ik een stopteken. Ik stop netjes.

P:Goedenmiddag, mag ik u kentekenbewijs en rijbewijs even zien?

Ik:Ook goedenmiddag. Zeker mag u dat. Zal ik ze even voor u pakken?

P: Doet u dat maar.

Dus ik pak de papieren en overhandig ze netjes.

P:Weet u waarom we (WE? Een koninklijke politieagent?) u laten stoppen?

Ik: U zag mij aankomen en wilt een bod uitbrengen op mijn motor. Dat komt goed uit want hij is te koop.

P onverstoord: U reed te hard.

Ik: Te hard? Is er iets met de afstelling van mijn vering? Maak ik teveel geluid?

P al enigszins geagiteerd: Meneer, u reed 92 en u mag hier 80.

Ik: O, ik reed te snel bedoelt U. Ja, die 92 kan wel kloppen.

P: meneer daar krijgt u een beschikking voor, gecorrigeerd 89, dat is 9 te hard.

Ik heel snel: 9 te hard? Dus het gaat toch om decibels van mijn uitlaat.

En vervolgens komen we dan in de fase van didactische terechtwijzing op niveau groep 1/2 basisonderwijs.

P toch wel wat geagiteerd: Meneer doet u niet zo eigenwijs. U reed veel te snel. Weet u wel hoe gevaarlijk dat is op deze weg?

Ik: Nee, dat weet ik niet. Maar u weet het ook niet, alleen het is u zo vaak verteld dat u het bent gaan geloven en denkt dat u het weet.

Een rood hoofd staat wel aardig bij een blauw uniform. :)

Heel wijselijk zag hij af van verdere discussie, schreef de kennisgeving uit en overhandigde die. De acceptgiro voor €30 al ik binnenkort wel ontvangen. Pech, kan gebeuren.
 
:}


Doet me denken aan een agent die ons kwam vertellen op de PPP wat we allemaal fout deden.
agent: heren, we (idd, alweer zo een) krijgen klachten dat er hier links en rechts ingehaald wordt.
Ikke: HUH, links en rechts? klachten?
agent: ja
ikke: ik dacht dat ik links mocht inhalen???
agent: niet zo slim doen jij
ikke: als we zo beginnen, spreek je me maar aan met u, ja.
Jij komt hier aan stormen en roept dingen die nergens op slaan.
verdere discussie zal ik jullie besparen
 
Laatst bewerkt:
ROFLOL!!! geweldig. zo zie je maar weer. ook in het euro tijdperk kun je voor een paar tientjes nog een hoop lol hebben :-))
 
Altijd leuk zulke discussies :} :}

Netjes en correct blijven, maar toch het bloed onder zn nagels vandaan weten te halen, heerlijk
 
Waarom gaan ze langs de kant staan aan een gevaarlijke weg? Om ons nog meer af te leiden? Ze moeten die weg veiliger maken.
 
Vieze krimineel die je bent. :+

[me]Galloper gaat morgen weer te hard rijden.[/me]
 
Beter dan de EUR 30 die ik op de mat had liggen vandaag.
Ik heb niet eens gezien dat ze er stonden :(
Maar ik reed rond de betreffende tijd wel over de betreffende weg,
dus pech |(
 
Hij's goed, ik zal hem onthouden :}

Volgende keer vragen als ik de DB killer er weer terug instop ik nooit meer te hard rij :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan