Vietnam Deel 2

8F2E9FD2-E421-459A-A5BF-E1BD66F2CC5D.png
 
Eet smakelijk (3)

Eind vorige week ben ik met een vriend weer gaan eten bij Pho Hanoi op de Botersloot in Rotterdam. De eigenaresse herkende ons nog. Ze bewees dat door te wijzen waar we vorig jaar zaten. Onvoorstelbaar!

De Pho is gewoon goed. Voor €9-10 krijg je een enorme kom met soep. Ze hebben ook een reeks van andere gerechten. Maar ik heb de kaart verder niet bestudeerd.

Voor wie in de buurt is en Vietnamees wil eten/proberen, is Pho Hanoi zeker een aanrader. Goed eten en schappeliijke prijzen. Wij waren voor de Phu en een blikje drinken per persoon ca. €12,50 kwijt.

Ze zitten vlak bij de grote bibliotheek.

Eet smakelijk.
 
Ik kon hem niet.
Vroeger vond ik dit één van de mooiste plekken qua uitzicht over de maas. Zeker richting het westen. Daar was dit keer echt helemaal niets te zien. OK, het was zaterdag, maar dan nog. De bedrijvigheid zal wel meer naar het westen zijn.
 
Kiekjes 4

Oeps. Vergeten door alle drukte. Morgen vlieg ik terug. Duimen dat die gestoorde halve zool daar in het witte huis zich nog even rustig houdt. Quatar, mijn tussenstop, ligt toch wel erg dicht bij Iran.

Hoek van Holland. Wandeling door het dorp en tot het einde van de pier. Deel 2.

Kiekje 4-4.jpg


Kiekje 4-5.jpg


Kiekje 4-6.jpg
 
Niets veranderd

Ik ben gisteravond thuis gekomen en er is niets veranderd hier.

Bij de nieuwe brug hebben ze zo te zien (in het donker) alleen de hekken weggehaald, zodat het verkeer er overheen kan. Voor de rest is alles nog hetzelfde als 5 weken geleden.

Nog in de taxi was de karaoke-pestherrie al te horen.

Daarna de honden, die helemaal wild worden als we terugkomen: Minh was één nacht weg om haar visum in Cambodia te laten verlengen.

Wel veranderd is de hoogte van het gras. :(

Ok, ik probeer later deze week weer wat over Vietnam te posten.
 
Uurtje factuurtje?

Toen ik in het begin, zo’n twintig jaar geleden in Vietnam kwam, was het absoluut verboden om Vietnamese dames mee te nemen naar je hotelkamer. Zie Vietnam voor een treffend voorbeeld hoe daarmee werd omgegaan.

Inmiddels is dat behoorlijk veranderd.

Tijdens onze overnachting voor vertrek naar NL in ons vaste hotel in HCM vond ik condooms in de lade naast mijn bed. Een babbeltje met de eigenaresse van het hotel leerde, dat je ook kamers per uur kunt huren. De condooms zijn een bijkomende, te betalen service.

Volgens de eigenaresse is het huren van een kamer per uur in vrijwel elk hotel in HCM mogelijk.

Ik ben vergeten te vragen, hoe het zit met overnachtingen zoals in het gelinkte artikel.
 
Be drownproo

Tijdens een zoektocht naar gegevens over oud-collega’s in het stadsarchief van Rotterdam vond ik in het Bedrijfs Mededelingenblad dit artikel. Vaag herinner ik me dat ik dit zelf had aangeleverd: ik zwom toen bij de Reddingsbrigade.

Voor wie het ook eens wil proberen.

Drown 1.jpg

Drown 2.jpg

Drown 3.jpg
 
Ik ben inmiddels al een klein weekje door Vietnam aan het crossen:

xia4b4q.jpg


Nu in de meest skere nha nghi in de middle of nowhere. Uiteraard met keiharde karaoke op de achtergrond.. Na 8 uur rijden waarvan een uur in het donker gaf ik het op en ben ik hier beland maar bij nader inzien had ik toch beter ergens de klif af kunnen rijden:')

De natuur, wegen en uitzichten zijn episch. Maar de mensen, de cultuur en het eten kan ik maar niet aan wennen.

*edit: ik ga ff checken hoe het bij de karaoke is. De enige optie nu is bier drinken haha

*edit 2: bij de karaoke twee franse mensen tegen gekomen die ik eerder had ontmoet. Zei zaten lekker te tanken met vietnamezen uit de omgeving. Kennelijk is shotjes van een niet te identificeren doorzichtige vloeistof uit een waterflesje nemen helemaal het ding hier haha.was de karaoke toch nog leuk!

De drank werd van mais gemaakt is mij verteld. Fred, heb jij misschien uitleg?
 
Laatst bewerkt:
Mensen en cultuur (of wat daar vaak voor door moet gaan) kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar eten? Eén van de weinige dingen waar ik maar zelden commentaar op heb. Alleen de mensen die het serveren...
 
Fred, hoe is jouw ervaring met Vietnam Airlines op de lange afstand?
Dat de binnenlandse vluchten je niet bevallen heb ik begrepen, zijn ze internationaal beter?

Ik moet beroepelijk naar Hanoi, en de snelste (want enige direktvlucht vanuit Duitsland) is Frankfurt-Hanoi met VA.
 
Geen enkele ervaring met VA en internationale vluchten.
Mijn dochter één keer, al weer een aantal jaren geleden. Ze is niet groot, maar voor de terugvlucht kon ze gelukkig bijboeken naar een soort economy-plus, waar ze wat meer beenruimte had.
Als je dus langer bent dan pakweg 1.60m zou het wel eens krap kunnen worden. Maar dit op basis van de ervaringen van mijn dochter een paar jaar geleden.
Misschien business-class vliegen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan