Kees Vetje
MF veteraan
IddIk weet alleen niet of het in Nederland zoveel beter is voor wat betreft menselijk gedrag.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
IddIk weet alleen niet of het in Nederland zoveel beter is voor wat betreft menselijk gedrag.....
Het zal niet meevallen om in Cao Bang een tandarts te vinden. Er zit hier in Nha Trang wel een goede.
Mijn probleem is dat ik het grootste deel van de route niet ken. Maar gebaseerd op delen van Vietnam, die ik wel ken, is het hier en daar inderdaad wat ambitieus.
Of de kustweg overal even goed is of gewoon standaard tweebaans durf ik niet te zeggen. Het stuk van Nha Trang tot aan Mui Ne/Phan Thiet is vierbaans. Het vervolg weet ik niet. Maar jij gaat richting Dalat dus daar kom je in principe niet. Weg naar Dalat is mooi, een bochtige bergweg over een groot gedeelte.
Een paar opties.
Het rondje in het noorden maken en op basis van die ervaringen kijken of er aanpassingen nodig zijn.
Of het nog mogelijk is weet ik niet (maar denk het wel): de trein. Je zou een deel van de route van Hanoi naar HCM met de trein kunnen doen. De motor wordt dan ingekrat en gaat als bagage mee.
OK, dit vast als eerste.
Trein. Tja, als uiterste redmiddel...
Kleding: dat is een moeilijke voor mij.
Ik rij eigenlijk uitsluitend in het vrij tot zeer warme zuiden in het volgende:
Meer dan ca. 10 km. :
Altijd, ongeacht de afstand
- mesh jack met versterking in ellebogen.
- Broek: altijd kevlar jeans
Stilstaand is het behoorlijk zweten, maar als je eenmaal rijdt valt het best mee.
- Korte laarsjes, die ik hier op maat heb laten maken.
- Zomerhandschoenen.
- Helm (is verplicht maar wordt behoorlijk genegeerd).
In het noorden kan het soms behoorlijk koud zijn, Ik herinner me een vakantie in Hanoi in februari met vaak temperaturen zo tussen 10 en 15 gr. Geweldig om te wandelen. Misschien iets softshell-achtigs voor onder het mesh jack? Dat mx jersey ken ik verder niet.
Iemand meer ervaring voor kleding bruikbaar van noord tot zuid?
Voor wie het interessant vindt: de route die ik van plan ben te rijden.
Mijn planning:
All in all is het redelijk optimistisch denk ik haha. Ik vind het lastig in te schatten hoeveel km je per dag kan rijden. Maar goed we zien het allemaal wel. Ik heb inmiddels flink wat motorvakantie ervaring en ik kan altijd wat stukken afsnijden (vooral in het tweede deel) door langs de kust te rijden. Verder ga ik iets fatsoenlijks huren en niet een gare (nep) Honda Win kopen die elke drie dagen stuk is.
Niet goedschiks…
Volgens mij heeft Green Meanie het afvalprobleem van zijn fabriek zelf maar opgelost.
Bekijk bijlage 1437911
Ik kreeg deze toegestuurd, dus helaas geen bronvermelding.
Brug
Het lijkt erop dat de brugdelen klaar zijn en aan de kopse kanten afgewerkt.
Bekijk bijlage 1438198
Zo van een afstandje lijken ze nog niet door te buigen. Waarschijnlijk pas als er wat vrachtwagens overheen rijden.
Binnenkort kom ik nog op de gevolgen terug. Het idee voor de post en de foto’s zijn klaar, maar ik moet nog wat tekst erbij leuteren.
Bekijk bijlage 1438199
Aan de bruggenhoofden wordt ook hard gewerkt/
Bekijk bijlage 1438200
En hij bewaakt de bouwplaats.
Er kwam trouwens een verrassend volume uit dat handjevol hond.
Bekijk bijlage 1438201
Locals concerned over planned month-long vehicle ban around Hanoi’s iconic lake
Bekijk bijlage 1438432
A bird’s eye view of a street corner near Hoan Kiem Lake. Photo: Q.Th. / Tuoi Tre
A plan to ban vehicles from entering the streets surrounding Hoan Kiem Lake in Hanoi in order to pilot a proposal that would see the area transformed into a permanent pedestrian zone is stirring concern from local residents over its potential negative impact on their daily lives.
The vehicle ban, expected to be tested in a month, is aimed at expanding the pedestrian area already zoned off to accommodate the growing number of tourists visiting the place, according to the municipal administration.
Hanoi first deemed the area as a vehicle-free zone on weekend nights, from Friday to Sunday, in 2016. Though the area has since become a top destination for tourists visiting the capital city, the municipal administration hopes extending the vehicle ban to weekdays will boost Hoan Kiem’s appeal to visitors.
The municipal Department of Transport is charged with deciding whether the ban should be effective 24/7 or only during certain hours, as well as how to reroute traffic. Assuming the Department of Transport is able to come up with a suitable detour for traffic in the area, anoi authorities will officially extend the current weekend ban to all seven days of the week.
Bekijk bijlage 1438433
A hat shop on Dinh Tien Hoang Street near Hoan Kiem Lake, Hanoi. Photo: Q.Th. / Tuoi Tre
Despite still being in the planning stages, locals have already begun voicing their opposition, saying the government’s proposal to force the area’s residents to walk their vehicles in and out of the pedestrian zone will negatively impact their lives.
“If vehicles are banned for a whole month, even just during a certain time frame, our daily lives will be severely affected,” said Nguyen Van Phuong, a government worker residing near Hoan Kiem Lake. “It will be very inconvenient for those of us who commute from our homes to workplaces in other districts.”
Likewise, local business owners fear the vehicle ban will make potential customers think twice about visiting shops in the area. “The current ban has already hurt our business,” said Bui Duc Thang, a 70-year-old souvenir seller on Hang Khay Street near Hoan Kiem Lake.
Thang’s concerns were echoed by H., the owner of a glasses store on Luong Van Can Street. “Our income will definitely decrease,” he said, adding that locals typically prefer to use vehicles when they go shopping. “I think it’d be better to stick with the current three-day ban,” he suggested.
Bron: Locals concerned over planned month-long vehicle ban around Hanoi’s iconic lake - Tuoi Tre News
Op voorhand zeg ik: “Geweldig idee”. Kun je eindelijk eens rustig rond het meer wandelen zonder continu van de sokken te worden gereden.(Mijn kennis hiervan is wel fors verouderd, dus misschien kan Green Meanie mij zo nodig verbeteren of het tegenwoordig wat beter is)..
Daarnaast blijkt uit het artikel ook niet, waar ze de zaak precies gaan afsluiten. Meteen bij het meer of verderop in de zijstraten?
“to force the area’s residents to walk their vehicles in and out of the pedestrian zone will negatively impact their lives.”
Echt??? De gemiddelde Vietnamees pakt al de motor om de winkel op de hoek te bezoeken voor een pakje sigaretten. Wat meer lichaamsbeweging zou helemaal geen kwaad kunnen.
De doorlopende weg vanaf links onder werd vroeger gebruikt om met motorfietsen rond het Hoan Kiem meer te racen. Op een zaterdagnacht ben ik nog een keer bijna in een razzia terecht gekomen. Lopend langs het meer op weg naar mijn hotel zag ik van een afstandje de politie met wapenstokken achter groepen jongeren, al dan niet op motorfietsen, aangaan. Ik ben maar snel een zijstraat ingedoken en via een kleine omweg naar mijn hotel teruggegaan.