Vietnam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nat

Zomer hoort bij natste ooit gemeten.
De meteorologische zomer duurt nog tien dagen, maar komt naar verwachting bij de natste zomers sinds het begin van de metingen.
Bron: Zomer hoort bij natste ooit gemeten | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

8-)
8-)
8-)
8-)
8-)
......Goh, wat vervelend nou toch.....
:z
:z
:z
:z
:z
Tja, veel dieper gaan mijn gedachten niet ben ik bang.

Het is zondag.

Ik lig lui onderuit op de ligstoel op ons terras. Naast me ligt een boek dat ik ooit heb gekregen en nog steeds niet aan ben begonnen. In de hand het gekoelde sap van starfruit uit onze eigen tuin.

full


Een paar door Minh zelfgebakken koekjes liggen binnen handbereik. :9

Een draaiende fan zorgt voor een prettige temperatuur.

Ik kijk uit op een aantal palmbomen, die tegen de blauwe hemel afsteken. Eén van onze honden ligt tevreden kijkend naast mijn ligstoel.

full


De enige zorgen die ik heb, nl. dat ik vanavond de struiken weer zal moeten besproeien schuif ik nog maar even voor mij uit. :+

Het leven is zwaar...... O-)



:W
 
De enige zorgen die ik heb, nl. dat ik vanavond de struiken weer zal moeten besproeien schuif ik nog maar even voor mij uit. :+
Ik moet er niet aan denken dat ik vanavond de tuin ook nog moet besproeien. Dat regelt de natuur hier voor ons.
;)
 
Ik moet er niet aan denken dat ik vanavond de tuin ook nog moet besproeien. Dat regelt de natuur hier voor ons.
;)
Ik weet niet hoe 't in Vietnam zit, maar op de Filipijnen gaat dat ook vanzelf ... 't water kan daar in enkele minuten 10cm hoog staan, ook op veel wegen. Maar dat is de normaalste zaak van de wereld daar, iedereen dat aan 't rijden is ... rijdt gewoon lekker door :]

Ge moet gewoon zo slim zijn uw stuk grond op een hoger gelegen deel te kopen, werd mij aangeraden door een van mijn kameraden daar, dus hebben we dat ook maar zo gedaan.

Maar ik denk dat het net zo is in Vietnam. Toch?
 
..maar, als je je daar kan handhaven vind ik oprecht erg sterk! maar heb je niet de neiging om met je geliefde naar NL te verhuizen, waar de medische zorg e.d wat beter is?
 
Ge moet gewoon zo slim zijn uw stuk grond op een hoger gelegen deel te kopen, werd mij aangeraden door een van mijn kameraden daar, dus hebben we dat ook maar zo gedaan.

Maar ik denk dat het net zo is in Vietnam. Toch?
Wij zitten in een streek waar nog nooit overstromingen zijn geweest.
 
..maar, als je je daar kan handhaven vind ik oprecht erg sterk! maar heb je niet de neiging om met je geliefde naar NL te verhuizen, waar de medische zorg e.d wat beter is?
In alle bescheidenheid, ik denk dat ik mij overal kan handhaven.

We hebben ruim 10 jaar samen in NL gewoond. En nee, geen enkele neiging om terug te gaan. En ja, in het algemeen zal de medische verzorging in NL beter zijn dan hier. Zoals ik al zei: risico van het vak.

Hoewel, beter? Vraag mijn dochter eens naar haar orthopeet.....
 
Vorst

SER geen voorstander van vorstverletregeling
De Sociaal-Economische Raad (SER) adviseert het kabinet af te zien van de nieuwe vorstverletregeling. Dat schrijft de SER vrijdag in een brief aan minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken.
Bron: SER geen voorstander van vorstverletregeling | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

8-)
8-)
8-)
8-)
8-)
....Vorst, wat was dat ook al weer.......
:?
:?
:?
:?
:?
......Goh, wat vervelend nou toch.....
:z
:z
:z
:z
:z
Tja, veel dieper gaan mijn gedachten niet ben ik bang.

Het is maandag.

Vaag dwalen mijn gedachten af naar de mensen die nu in de file staan of samengepakt hangen in het Openbaar Vervoer.

full


Ik lig lui onderuit op de ligstoel op ons terras. In de hand het gekoelde sap van kokosnoten uit onze eigen tuin. In mijn andere hand het boek dat ik ooit heb gekregen en waar ik gisteren aan begonnen ben.

full


Een paar door Minh zelfgebakken koekjes liggen binnen handbereik. :9

Een draaiende fan zorgt voor een prettige temperatuur.

Ik kijk uit op een aantal palmbomen, die tegen de blauwe hemel afsteken. Beide honden liggen tevreden kijkend naast mijn ligstoel.

full


De enige zorgen die ik heb, nl. of ik nog een stukje op de motor zal gaan toeren of verder zal lezen in mijn boek, schuif ik nog maar even voor mij uit. :+

Het leven is zwaar...... O-)



:W
 
Groeten aan alle Nederlanders en Vlamingen die over Vietnam lezen.

Vanaf nu heeft Fred assistentie van een Zuiderbuur uit Gent, zij het dat ik nog eventjes in HCMC woon en (nog) niet in het bezit ben van iets op twee wielen.
Onze familie is pas twee weken geleden aangekomen dus uitleg met kennis van zaken komt van Fred en de flaters dan eerder van mijn kant.

Ik volg al eventjes maar vond het toch echt nodig om ook eens mijn zegje te doen, nu sommigen op dit forum menen dat Nederland en Belgie het paradijs is en de rest van de wereld bijgevolg door een stel idioten wordt bevolkt.

Waarom volgen we niet gewoon met interesse wat aan de andere kant van de wereld gebeurt zonder daar noodzakelijk negatieve commentaar aan te verbinden?

Fred leert ons heel wat over een prachtig land en daar kunnen we hem alleen maar dankbaar om zijn.
 
Wat leuk Jan! Welkom bij de club!

Wat is bij jou de reden om in hcmc te gaan wonen? Ik mag van mijn partner namelijk maar 4 tot 8 weken per jaar in Vietnam "wonen"...


Ik ben dus jaloers.......

Die twee wielen komen vanzelf wel daar
 
Laatst bewerkt:
Wonen in Vietnam

Natuurlijk kan ik de (misschien iets gechargeerde :+ ) posts van de afgelopen 2 dagen moeiteloos voortzetten. Even moeiteloos kan ik ze volledig omdraaien om aan te geven hoe hard en zwaar het leven is in dit ontwikkelingsland. Als bij zoveel dingen ligt de waarheid natuurlijk in het midden. Dagen, zoals beschreven worden afgewisseld met dagen waarin ik allerlei Vietnamees gekloot aan het herstellen ben of mij in het Vietnamese verkeer stort om iets te gaan kopen, dat ik vrijwel zeker toch niet kan vinden.

Ik heb hiermee aan willen geven dat je het totaalplaatje moet bekijken. Niet alleen alle zaken waar ik hier omwille van een smeuig verhaal tegenaan schop. Maar ook de prettige luie dingen waar ik eigenlijk zelden over schrijf, omdat er nu eenmaal weinig over te zeggen valt.

Ik hoop dat ik mijn punt gemaakt heb.

O ja, door al dat relaxte gedoe helemaal vergeten: de door Minh gemaakte koekjes!
Bij deze.
Gemaakt van o.a. roggemeel.

full
 
Xin chao Jan

Geweldig, nog meer inside-information. En geloof me, ook van mijn kant blijven de flaters komen. Hoe dacht je dat ik aan alle kennis kom? Flaters zijn de snelste manier om iets te leren....

We kijken met spanning uit naar je ervaringen.
 
@MarvelousM: bedankt voor het vriendelijke welkom. Ik heb het gevoel dat we elkaar zeer binnenkort dan wel eens zullen zien in HCMC.
We zijn hiernaartoe verhuisd voor een project in hernieuwbare energie dat hopelijk in oktober van start gaat. Meer informatie als dat ook daadwerkelijk gebeurt want ik mag natuurlijk niet voor mijn beurt praten.

Wat de twee wielen dan betreft, elke dag zonder motor is een verloren dag maar toch heb ik het niet gewaagd mijn CRF450 te importeren vanuit Tanzania waar we net vandaan komen.
Je weet nooit wat de import officials zouden verzinnen om wat centen uit je zakken te kloppen.
Ik hoop dat ik Freds forum niet aan het kapen ben maar meer info op http://www.mojomoto.be/tanzania/.

Vanaf nu blijf ik bij de les.
 
Laatst bewerkt:
Ha Jan,

Klinkt als een uitdagende baan! Waar kan ik solliciteren?
We kunnen zeker contact houden tegen die tijd.
Ik denk dat je 450cc motor een uitdaging gaat worden, in Vietnam heb je daar een "groot" motorrijbewijs voor nodig. De problemen daar over zijn al vaker aangegeven in dit topic... Qua kosten kan je inderdaad makkelijker iets lokaal kopen tot 175 cc.

Misschien handig omdat je er voor langere tijd daar blijft om je rijbewijs daar te halen. Al onze rijbewijzen zijn daar niks waard.
Het kopen van een rijbewijs moet ook nog steeds mogelijk te zijn met de juiste contacten. Dit moet als het goed is ook niet echt heel duur zijn.

Wij verblijven meestal niet heel lang in hcmc, maximaal een paar nachten bij familie.
 
Groeten aan alle Nederlanders en Vlamingen die over Vietnam lezen.

Vanaf nu heeft Fred assistentie van een Zuiderbuur uit Gent, zij het dat ik nog eventjes in HCMC woon en (nog) niet in het bezit ben van iets op twee wielen.
Onze familie is pas twee weken geleden aangekomen dus uitleg met kennis van zaken komt van Fred en de flaters dan eerder van mijn kant.

Ik volg al eventjes maar vond het toch echt nodig om ook eens mijn zegje te doen, nu sommigen op dit forum menen dat Nederland en Belgie het paradijs is en de rest van de wereld bijgevolg door een stel idioten wordt bevolkt.
Welkom op MF, en in dit leuke topic!!! *D

Nou ... dat is niet hoe IK denk over België (en eigenlijk heel west Europe ...)

... wacht maar tot mijn kindjes groot zijn ... dan ben ik hier ook weg :Y
Fred leert ons heel wat over een prachtig land en daar kunnen we hem alleen maar dankbaar om zijn.
Idd, en daarom volg ik ook zo graag dit topic :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Marvelous M, +100kg en 1m90 op een maximum 175cc; het staat niet vind ik maar er zal waarschijnlijk niet veel anders opzitten.
Om te beginnen dan toch.

DKP, het ging me vooral om "eigen kind, schoon kind" zoals in Vlaanderen wordt gezegd.
Wat gekend is, is per definitie het beste en wat buiten het gezichtsveld ligt, is niks waard.

Gelukkig hebben we Fred om ons het tegendeel te tonen.
 
Hai

Hai is mijn zeer gewaardeerde lasser. Soms werkt hij op lokatie, meestal werkt hij thuis. Vaak maakt hij metalen hekken, deuren etc. Zie de voorraad half-producten waar zijn medewerkers nu mee bezig zijn. Hai, in wit overhemd, is net met een klein lasklusje voor mij bezig. Zijn vrouw doet de (af)was.

Je ziet hier heel wat van dit soort bedrijfjes.

full

full

full

full

full
 
Fred,


ik heb ondertussen een Ducati shop en een "allerhande" winkel bezocht. (met een Honda Goldwing 1800 bijvoorbeeld - wat doe je daar nou mee in Vietnam?) dus ik weet wel dat er wat te koop is.
Het is vooral het hele gedoe errond dat me zorgen baart.
Het motorrijbewijs behalen/kopen, hoe de politie reageert op een buitenlander met een motor en het meest belangrijke: wat kan je met een scheurijzer doen op wegen waar iedereen maar een beetje rijdt te rijden tussen de kippen, de geiten en een paar dozen die van een truck zijn gevallen... ;)
 
Jan,

Je vraag is niet aan mij gericht. Maar misschien dat ik ook iets meer inzicht kan geven.

Zelf ben ik menig controle voorbij gereden, en bij het zien van een buitenlandse bestuurder lieten ze niet mij netjes mijn weg vervolgen. Zelfs ben ik op een vn motor de grens met Cambodja over gegaan om daar een paar dagen rond te touren. Ook bij de grens in geen geval problemen gehad! Wel waarschuwing van een douanier dat ze verder stonden met een lasergun. Erg netjes dus allemaal!

Ook rijd ik rond op een opvallende twee cilinder, dat maakte verder ook niet echt uit.

Dus begin met rijden, en dan kan je later altijd nog kijken of je het nuttig vind om je rijbewijs te halen!

Voor de zekerheid zou ik niet op een dure motor beginnen want het is wel de trend van de politie om bij een overtreding de motor in beslag te nemen. Daar word dan niet voorzichtig mee omgegaan, gewoon achter in een politie vrachtwagen gegooid!

Dit is mij nooit overkomen, alleen zie je het regelmatig gebeuren.

Verder heeft Fred ook nog een prachtige omschreven hoe je op de officiële manier je rijbewijs kan halen. Dat vergt wel wat training en inspanning :+
 
MarvelousM,

we zitten tenslotte op een reistopic.
Ik doe wat je me aanraadt en ga zo snel mogelijk op zoek naar een iet of wat degelijke motor zodat ik wat tripjes te posten heb.

De farm waar ik ga op werken ligt 80 km ten noorden van HCMC.
Helaas wordt mij verteld dat dat wel 2.5 uur rijden is. Allicht dat ik daar met de motor flink wat vanaf kan knijpen voor wat meer quality time met het gezin tijdens het weekend.

Nu alleen nog al die antwoorden van buiten leren zoals Fred heeft aangeraden....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan