Vietnamezen maken zich hard voor lpg motorfietsen!

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
Dit gaat de goeie kant op mensen kijk eens wat er in het onderstaande artikeltje staat :)
Men wil de vele solo motorfietsen aldaar die het milieu danig verzieken uitrusten met LPG :} Alleen moet op hoog niveau nog een goedkeuring loskomen.
Hier in Nederland met zijn ook al danig smerig wordende atmosfeer moet het in de toekomst dan misschien ook gaan lukken,als eenmaal in Vietnam de motoren een poosje er al op rijdend bewezen met cijfers :) niet onveiliger er door zijn geworden!

hier dan het artikeltje vanmiddag toevallig gevonden:



TERRA.WIRE

Vietnam to launch LPG motorcycles to protect environment

HANOI (AFP)
Engineers in Central Vietnam said Tuesday they were seeking permission from local authorities to start production of motorcyles running on LPG (liquid petroleum gas) as a new environmentally friendly fuel.
A group of engineers in Danang's Environment Protection Research Centre secured the patent early this month to produce LPG conversion kits for motorcycles from Vietnam's Department of Intellectual Property Rights.

"However, as Vietnam does not have any law about LPG motorcycles, we have to ask for permission and guidelines from the Ministry of Transport before producing the kits," said the centre's director, Bui Van Ga.

"With a conversion kit, the motorcycle can run either on LPG or petrol. The LPG fuel will cost 20 percent less than petrol and better protects the environment as exhaust emissions will be reduced to nearly zero," he added.

Ga said that his centre was working with PetroVietnam, who will be the main provider of LPG in Vietnam, about the building of supply points if the project is approved.

More than 10 million motorcycles are currently in use in Vietnam. :+
 
Als je ziet in welke staat de motoren daar zijn hoop ik dat de LPG tanks beter onderhouden worden


Al kunnen ze het volgens mij beter bij loempias bakken houden :9 :P
 
10 miljoen..gelukkig zijn het geen twee-takten maar allemaal van die leuke 4takt honda 'scooters' :9
 
Als je ziet in welke staat de motoren daar zijn hoop ik dat de LPG tanks beter onderhouden worden


Al kunnen ze het volgens mij beter bij loempias bakken houden :9 :P

man waar heb je het over,die tanks zijn onverwoestbaar en er is nul,nul onderhoud aan :)
full


Laat ze daar alsjeblieft baanbrekend bezig zijn zodat hier ook een knop omgaat en wij als motorijders met LPG aan de slag kunnen,wie weet(alleen de eigenaar) gewoon in een simpel aanhangertje een bom van een tank 8-)
 
En ze schijnen daar in elke straat gekwalificeerde monteurs te hebben,kom daar maar eens om in Nederland :+

tourist information:
Driving on a rented motorbike:
You will find spare parts (especially for smaller bikes) and a qualified mechanic in almost every street in the country. Petrol and tyre repair shops are equally common. In more remote areas, petrol stations can be identified by a paper cone balanced on the pavement, just beside a shack. Tyre and puncture repair shops have the word 'bom' written beside the obvious compressor (or foot pump in remoter areas of the countryside).

Evengoed smakelijk eten met je Loempia :+
 
ik snap nog steeds niet dat lpg (afvalproduct van oliekraken wat met miljarden liters per jaar lompweg afgebrandt wordt) wat een veilige en schone (wij mensen ademen hetzelfde uit) brandstof is nog steeds zo achtergesteld wordt. ik vind dat stinken en het is geen lpg lucht.

refinery_flare01.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan