Viezigheid in tank

Stuif23

Rookie
14 apr 2020
7
1
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Yamaha
  • Type: XVS1100 (VP05)
  • Bouwjaar:2005
  • Kmstand: 20.000
  • Probleem: Motor lang stilgestaan, tank los gekoopeld en viezigheid (zwarte toep) in de tank
  • Wanneer is het probleem onstaan: 1 jaar niet gebruikt en stil gestaan in de garage
  • Wat is er al aan gedaan: tank los gekoppeld en leeg gehaald / brandstof kraan gedemonteerd(is helemaal verstafd van binnen) de bezine heb ik inmiddels ook verwijderd maar wil graag de tank aan de binnenkant grondig reinigen maar weet niet goed wat de beste manier is.
Alvas bedankt voor het meedenken en jullie reacties :)

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Voor vuil EN roest is schoonmaakazijn een superoplossing. Volgooien en lang, lang, zo lang mogelijk laten staan... Na een jaar heb je 'm niet gelijk morgen nodig toch?
 
Ontroesten werkt het beste via elektrolyse. Genoeg over te vinden via Google.
ja,

 
fijn grint en diesel er in en schudden maar Succes

Ja Robby dat werkt echt haha
Ik vind he zo abrasief, het gaat meest toch om een oud en wat door roest dunner wordend tankie. Tank is binnenin ook heel goed te zandstralen, zeket als je het laat doen want die lui hebben daar gewoon tuutjes en buigzame pijpies voor... maar het neemt metaal af
 
Nou als de tank zo rot is dat je er met grint doorheen gaat dan zou ik hem in de kliko gooien natuurlijk geen dagen blijven schudden haha

Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden .Azijn en daarna een coating kan ook t was maar een idee
 
Voor vuil EN roest is schoonmaakazijn een superoplossing. Volgooien en lang, lang, zo lang mogelijk laten staan... Na een jaar heb je 'm niet gelijk morgen nodig toch?
Haha kept ik will de tank schoonmaken, bet benzinekraantje is aan de binnenkant helemaal verstaft dus dat heb ik en nieuwe voor nestled en will eigenlijk de carberateur schoonmaken maar surf niet heel goed te beginner omdat ik dan meer tegenkom ben ik bang voor en snap niks van een carberateur. Bedankt voor je hulp is ga er mee aan de slag
 
Ik vind he zo abrasief, het gaat meest toch om een oud en wat door roest dunner wordend tankie. Tank is binnenin ook heel goed te zandstralen, zeket als je het laat doen want die lui hebben daar gewoon tuutjes en buigzame pijpies voor... maar het neemt metaal af
Thx voor de tips en hulp echt top👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan