Vignet Altdorf - Luzern

Ja.

Dus wil je die niet kopen dan niet de snelweg op maar binnendoor. Het is maar 40 km
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel.
Echter ik vind geen weg binnendoor en ik weet dat sommige stukken snelweg 'vrij' zijn .
Maar of dat ook voor de seelisbergtunnel
geldt?
 
Laatst bewerkt:
Damn, je hebt gelijk. Als je daar onderlangs het meer wilt heb je eigenlijk geen andere optie dan over dat stuk snelweg te rijden of je moet een gigantische omweg maken. -O-
 
Damn, je hebt gelijk. Als je daar onderlangs het meer wilt heb je eigenlijk geen andere optie dan over dat stuk snelweg te rijden of je moet een gigantische omweg maken. -O-
Er is nog de optie van de veerboot: Gersau - Beckenried... Snij je alleen wel een stuk af :)

Anders laat de snelweg aan de zuid-west kant van het meer zich niet vermijden. Overigens is dat rondje niet zooo spectaculair. Mooiste stuk is Weggis - Brunnen overigens. Wel veel verkeer in de weekenden als het mooi weer is :)
 
Veerboot, ik dacht alleen voor voetgangers/ fietsers toegankelijk
Het gaat mij juist om de Axenstrasse en dan verder (terug) richting Interlaken...
 
Veerboot, ik dacht alleen voor voetgangers/ fietsers toegankelijk
Het gaat mij juist om de Axenstrasse en dan verder (terug) richting Interlaken...
Nope, ook voor autos en motoren toegankelijk. En die "Axenstrasse" tussen Brunnen en Flüelen is een saai stuk... 80 km weg met veel verkeer en files als je pech hebt. Uitzicht niet slecht - maar qua rijden niet veel...
 
Oké !
Met de boot en dan verder over provinciale weg richting Standstad...?
 
Laatst bewerkt:
Oké !
Met de boot en dan verder over provinciale weg richting Standstad...?
Uit welke richting kom je precies? Vanaf Luzern/Zug? Dan eerst het meer volgen via de noordkant naar Brunnen - daar koffie drinken en uitzicht genieten :) Is een plaats waar heel veel motoren komen... Daarna terug naar Gersau en de boot naar Beckenried. Vervolgens richting het westen, kort richting Engelberg en dan via de Ächerlipas (heul klein weggetje maar fijn!) en dan kom je in Sarnen uit, zuidelijk van Stansstad - en al in de goede richting naar Interlaken.
 
Vanaf Baden-Baden.
Ik dacht de Glaubenbergpas te doen, maar gezien jou suggesties en de afstand is wat je voorstelde misschien een beter idee....
 
Mjah, je kan natuurlijk via Basel het land binnenrijden, snelweg volgen (prioriteiten stellen...), Glaubenberg rijden, dan via Luzern - Küssnacht - Weggis - Brunnen, veerboot of de snelwegoptie, dan Ächerli en op naar Interlaken... :)
 
Ik denk wat ik beide passen 'probeer' te doen .
Ik ben tenslotte niet aan een bepaalde tijd gebonden.
Maar nu zie ik ten zuiden van de glaubenbergpas een panoramastrasse wekt dat weer mijn nieuwsgierigheid (?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan