VIN nummers Varadero

bartman123

Rookie
30 jul 2013
7
0
Tuntange, Luxemburg
Hallo!
Ik ben onlangs voor het werk naar Luxemburg verhuisd, en ik heb gelukkig mijn Varadero meegenomen. Aangezien ik niet in Nederland verzeker kan blijven als ik er niet ben ingeschreven heb ik geen andere keuze dan mijn motor importeren. Gelukkig zijn er allerlei bedrijven die dit voor me willen doen (het geeft nogal een administratieve rompslomp en is zeer tijdrovend om een voertuig in Luxemburg te importeren). Nu heeft men om het VIN nummer gevraagd. Ik weet dat dit zowel op het frame als op het kentekenbewijs staat, maar ik kan het niet vinden op het frame. Het kentekenbewijs zegt dat het 'rechts bij balhoofd' staat. Nu ben ik niet heel technisch aangelegd, maar volgens mij is het balhoofd het deel van het frame waar de vork aan vast zit, nietwaar? Daar kan ik het plaatje waar normaal de VIN nummers op staan niet zien... Heeft iemand enig idee waar ik specifiek moet zoeken?
Het is een Varadero uit 2002 (als dat wat uitmaakt).

Bedankt alvast voor de reacties!
 
Hi cmk,
Bedankt voor de link, die kende ik nog niet.
Ik heb echter nog een vraag. Het plaatje met nummers dat op het frame gemonteerd is, zijn dat de VIN nummers? Dit kon ik niet duidelijk van die website afleiden. En het nummer dat in het frame gegraveerd lijkt te zijn, welk nummer is dat?

Thanks!
 
Dat plaatje met die vingers erop is het vin nummer, staat ook op het kentekenbewijs als het goed is.
Alleen dat nummer op die foto is uiteraard een ander nummer dan wat jij hebt. Het is een plaatsaanduiding voor dat nummer.
 
CMK, je was me net voor.
Volgens mij zijn trouwens niet alle foto's van een dero, zie nl een luchtgekoelde cillinder op de foto's (transalp?)

Hier een plaatje uit mijn manual

sfn3.png


Vin NR bij balhoofdlager staat niet op een plaatje, maar echt ingeslagen.

Er zit waarschijnlijk ook nog wel ergens een plaatje, waar het nummer ook op staat, maar dit is niet geldig voor het importeren,
Bij mijn dero (2005) zit dit plaatje aan de rechterzijde van het frame, boven de olie opvuldop van het carter.
 
Laatst bewerkt:
Rechts op het frame had ik inderdaad ook al het plaatje gevonden, maar dat is dus niet wat ik nodig heb. Ik zal vanavond eens kijken wat ik kan vinden. Bedankt ieder geval voor de toelichting!
 
Terug
Bovenaan Onderaan