VIN plaatje verplaatsen, mag dat

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Heb een poging gedaan om te zoeken hier op het forum maar vond niets dat hier op lijkt.

Ik heb 2 Honda FT500s. Beide te vinden op de projecten pagina.
1 origineel Europees/NL. VIN nummer ingeslagen rechts bij het balhoofd, VIN plaatje op 'downtube' van het frame
1 Amerikaanse import. VIN nummer ingeslagen rechts bij het balhoofd, VIN plaatje ook op het balhoofd maar net links van het midden.

Op de kenteken papieren van beide staat vermeld dat VIN te vinden is rechts op het balhoofd.

Ik wil van de Amerikaanse import motor een racertje maken met kuip, hiervoor moet een kuipsteun komen op het balhoofd precies waar het VIN plaatje zit.
Mag ik het plaatje verplaatsen?
Zo ja, slimste om het net naast de oude plek te doen zodat de kuipsteun wel past of op dezelfde plek als de Europese?

Ik zag in een ander topic over VIN plaatjes dat zo een plaatje vast gemaakt kan worden met Hammer drive screws. Iemand enig wat de Nederlandse benaming van die dingen is?
 
@Zot super, dank!

Nog een keer gezocht, nu niet op VIN maar op framenummer en toen kwam een vergelijkbaar topic naar boven |(.

Conclusie.
Aangezien het nummer ook in het frame staat geslagen en ik daar niets mee doe kan ik het plaatje prima verplaatsen.
 
Zolang hij niet gekeurd hoeft te worden kan je hem zetten waar je wil,de RDW weet waar deze hoort te zitten,bij een keuring zou
je daar vragen over krijgen.
 
Zolang hij niet gekeurd hoeft te worden kan je hem zetten waar je wil,de RDW weet waar deze hoort te zitten,bij een keuring zou
je daar vragen over krijgen.

Hij hoeft niet gekeurd te worden.

Maar stel het zou wel moeten, hoe weet de RDW dan waar het moet zitten?
Op kenteken staat vermeld waar het framenummer is ingeslagen (en dat blijft zo) en als bij 2 motoren van hetzelfde type en bouwjaar de plaats van het 'extra' plaatje verschillend is?
 
Hij hoeft niet gekeurd te worden.

Maar stel het zou wel moeten, hoe weet de RDW dan waar het moet zitten?
Op kenteken staat vermeld waar het framenummer is ingeslagen (en dat blijft zo) en als bij 2 motoren van hetzelfde type en bouwjaar de plaats van het 'extra' plaatje verschillend is?
Geloof mij maar dat weten ze precies,ze hebben een database met alle motoren en gegevens van de fabrikanten,ook is het
al verdacht als er nieuwe klinknagels in zitten.Maar voor jou maakt het niet uit je heb al een kenteken,tenzij je toevallig zo,n controle fuik in
rijd en die controleurs zijn extra scherp op dat soort zaken.
 
stickers, plaatjes, schilderwerk..het is allemnaal gelul voor de RDW. Het gaat alleen om datgene wat is ingeslagen.
Eraf halen en weggooien.

IN RDW termen heet het ingeslagen nummer overigens een chassisnummer. VIN is iets voor Yanken.
 
Geloof mij maar dat weten ze precies,ze hebben een database met alle motoren en gegevens van de fabrikanten,ook is het
al verdacht als er nieuwe klinknagels in zitten.Maar voor jou maakt het niet uit je heb al een kenteken,tenzij je toevallig zo,n controle fuik in
rijd en die controleurs zijn extra scherp op dat soort zaken.

Geloof mij maar dat maakt geen reet uit.

Ik heb een motor uit Amerika geïmporteerd waar geen typeplaatje op zat (was een suzuki SV 650, daar gebruikt om naar Argentinië te rijden, in Argentinië importeren is erg duur, dus dan maar verscheept naar huis). Ik heb een sticker laten maken met daarop het framenummer, de fabrikant en het bouwjaar (uit mijn hoofd) en daarmee is de motor goedgekeurd. Ik zou het typeplaatje niet te ver verplaatsen, maar op een andere plek op het zelfde deel van het frame daar doen ze niet moeilijk over.
 
@Zot super, dank!

Nog een keer gezocht, nu niet op VIN maar op framenummer en toen kwam een vergelijkbaar topic naar boven |(.

Conclusie.
Aangezien het nummer ook in het frame staat geslagen en ik daar niets mee doe kan ik het plaatje prima verplaatsen.

Idd, ingeslagen framenummer is leading en daar mag je niets mee doen.
Het typeplaatje is slechts een stukje blik waar toevallig ook je framenummer is staat :)
 
Idd, ingeslagen framenummer is leading en daar mag je niets mee doen.
Het typeplaatje is slechts een stukje blik waar toevallig ook je framenummer is staat :)
Ja daar vergis je je toch in ,bij mijn motor moest er het juiste typeplaatje op zitten anders werd hij afgekeurd.
Dat sommige keurmeesters bij de RDW amper weten hoe een motor er uit ziet dat klopt,maar tref je een verkeerde ben je het haasje.
 
stickers, plaatjes, schilderwerk..het is allemnaal gelul voor de RDW. Het gaat alleen om datgene wat is ingeslagen.
Eraf halen en weggooien.

IN RDW termen heet het ingeslagen nummer overigens een chassisnummer. VIN is iets voor Yanken.

Ook hier bij de rdw hebben ze het tegenwoordig over het vin nummer.
Vin staat voor Voertuig Identificatie Nummer
 
Foto maken van voor het verplaatsen, een van na en die kunnen tonen als je ooit een controle hebt :t
 
Ook hier bij de rdw hebben ze het tegenwoordig over het vin nummer.
Vin staat voor Voertuig Identificatie Nummer
van de RDW.nl site:

1592543868583.png


Het heet toch echt chassisnummer en geen VIN
 
Interessante discussie, de RDW is al een keer door de rechter op de vingers getikt omdat het land rover eigenaren het kenteken afpakte omdat het af fabriek ge-popnagelde typeplaatje met te nieuwe popnagels gemonteerd was.

Ik heb er een email aan de RDW over gestuurd, ik zal het repliek hier delen.
 
Interessante discussie, de RDW is al een keer door de rechter op de vingers getikt omdat het land rover eigenaren het kenteken afpakte omdat het af fabriek ge-popnagelde typeplaatje met te nieuwe popnagels gemonteerd was.

Ik heb er een email aan de RDW over gestuurd, ik zal het repliek hier delen.

Zeker interessante discussie. Ben benieuwd wat je terug krijgt van de RDW aangezien ook hier in de berichten nog een redelijke willekeur blijkt bij de verschillende rdw stations
 
Het is denk ik heel terecht dat de RDW heeeel terughoudend is op dit vlak.
Het eerder geopperde idee om een foto te maken van voor de wijziging is een hele goeie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan