Vinden jullie undercover agenten ook zo opjagen?

full


Dit wordt weer een "Ze hebben me gematst maar eigenlijk is het hun schuld dat ik te hard heb gereden" topic.

Je hebt zelf gekozen om sneller te rijden, je had ook de snelheid aan de afstand kunnen aanpassen en dus het gas iets loslaten. Blijft zonde geld maar het blijft een consequentie van je eigen keuze.

En opjagen is niet alleen bumperkleven, dan moeten ze er ook heeeeeel boos bij kijken zodat je er haast bang van wordt, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen :+
 
Euh...... ;) :P :P :P

Oke, een witte :+

ennewees. Er is een persoon geweest die naar je HQ een keer ook ff doorplankte en die had een baksteen achter zich aan. Die kon zijn rijbewijs inleveren :+ Dikke boete gehad en veel mazzel.

jij nu dus ook. Dus voorlopig maar ff rustig aan met die "B"-bak van je ;)
HQ :?
 
(Afbeelding)

Dit wordt weer een "Ze hebben me gematst maar eigenlijk is het hun schuld dat ik te hard heb gereden" topic.

Je hebt zelf gekozen om sneller te rijden, je had ook de snelheid aan de afstand kunnen aanpassen en dus het gas iets loslaten. Blijft zonde geld maar het blijft een consequentie van je eigen keuze.

En opjagen is niet alleen bumperkleven, dan moeten ze er ook heeeeeel boos bij kijken zodat je er haast bang van wordt, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen :+
Nogmaals, die 53 euro is natuurlijk helemaal niks vergeleken met wat het allemaal had kunnen gaan kosten en mij hoor je daar ook helemaal niet over!! Waar het mij over gaat is dat als ik dus net ff iets langer 140 had gereden dan was ik dus wel het rijbewijsje kwijt geweest en dan had ik me dus flink genaaid gevoeld. Ondanks dat je het zelf doet. Ik vind dat ze je gewoon in moeten halen en niet achter je moeten blijven rijden net zolang totdat je echt te hard rijd.
 
Tuurlijk, maar ik kijk altijd in m'n spiegel en als ik naar rechts ga en zij halen je dan niet in maar blijven plakken, dan ga je toch harder rijden...
Christus, en dan zie je nog steeds niet dat er twee agenten achter je rijden ?
Ze zaten praktisch op je achterbank als ik het goed lees.

Blinde teletubbies horen ook niet thuis in het verkeer.
Goeie actie - van die blauwpetten.
 
Als jij je gewoon een beetje rustig rijdt is er niets aan de hand, ga je ineens op het gas wat denk je dan dat die agent doet, jou inhalen en denken het valt wel mee.

Ik zie dat niet als opjagen, je hebt gewoon de pech dat er een wagen net op dat moment daar rijdt. Dat ze even afwachten om te kijken wat je nog meer doet kan iets te maken hebben met de rijstijl die aandacht heeft getrokken en ja, dan blijven ze even volgen en dan loop je het risico je rose papiertje in te mogen leveren als je ineens 140 gaat rijden.

Ik zie het meer als pech dan als opjagen.

[edit]
dit nog los van de vraag of het echt getuigd van inzicht om 140 te rijden op een 80 km weg ?
 
ff to the point was ze nou lekkha? Of was het zon pitbull smoking type in het blauw?
 
Christus, en dan zie je nog steeds niet dat er twee agenten achter je rijden ?
Ze zaten praktisch op je achterbank als ik het goed lees.

Blinde teletubbies horen ook niet thuis in het verkeer.
Goeie actie - van die blauwpetten.
Sterker nog, ze stonden naast me bij het stoplicht!!

[edit]En ik keek nog ff naar ze ook, maar deze keer vielen ze me echt niet op. Komt echt door dat auto-tje denk ik
 
Welnee, ze jagen je niet op. Als je (veel) te hard rijdt en je ziet in je spiegel een auto die ongeveer net zo hard rijdt als jij, maar die niet op je achterwiel rijdt: dan is dat een goeie waarschuwing. Mensen die wedstrijdjes willen of spelletjes willen doen of gewoon nog harder willen dan jij, gaan namelijk wél op je achterwiel rijden.
Ik reed laatst in blik 150 waar ik 120 mocht (ja, ik had haast en ja, ik had een goede reden). Na een tijdje zag ik een auto op gepaste afstand achter me rijden met 2 heren voorin. Ze kwamen niet dichterbij en ze gingen niet verder weg. Ik kreeg toen het zware vermoeden dat het politie kon zijn. Ik ben toen even netjes ingevoegd en verdraaid, ze gingen opeens ook braaf 120 rijden en aantal auto’s achter me invoegen.      
Ik weet niet zeker of het politie was, maar als ik kijk naar de manier waarop je de camera-auto’s op TV bezig ziet, denk ik dat mijn vermoeden wel klopte. Per slot van rekening gaan de meesten niet zo toevallig opeens ook braaf 120 rijden als hun voorganger dat opeens doet.


Ik moet altijd wel lachen met die reacties (gisteren ook weer op TV): ‘ ik dacht dat jullie een spelletje wilde doen’. Yeah right.
Vinden jullie dat trouwens ook zo leerzaam: wegmisbruikers en zo? Mijn man en ik hadden het er gisteren nog over dat je zo goed gewaarschuwd wordt voor de technieken die de politie gebruikt :)
 
Welnee, ze jagen je niet op. Als je (veel) te hard rijdt en je ziet in je spiegel een auto die ongeveer net zo hard rijdt als jij, maar die niet op je achterwiel rijdt: dan is dat een goeie waarschuwing. Mensen die wedstrijdjes willen of spelletjes willen doen of gewoon nog harder willen dan jij, gaan namelijk wél op je achterwiel rijden.
Ik reed laatst in blik 150 waar ik 120 mocht (ja, ik had haast en ja, ik had een goede reden). Na een tijdje zag ik een auto op gepaste afstand achter me rijden met 2 heren voorin. Ze kwamen niet dichterbij en ze gingen niet verder weg. Ik kreeg toen het zware vermoeden dat het politie kon zijn. Ik ben toen even netjes ingevoegd en verdraaid, ze gingen opeens ook braaf 120 rijden en aantal auto’s achter me invoegen.      
Ik weet niet zeker of het politie was, maar als ik kijk naar de manier waarop je de camera-auto’s op TV bezig ziet, denk ik dat mijn vermoeden wel klopte. Per slot van rekening gaan de meesten niet zo toevallig opeens ook braaf 120 rijden als hun voorganger dat opeens doet.


Ik moet altijd wel lachen met die reacties (gisteren ook weer op TV): ‘ ik dacht dat jullie een spelletje wilde doen’. Yeah right.
Vinden jullie dat trouwens ook zo leerzaam: wegmisbruikers en zo? Mijn man en ik hadden het er gisteren nog over dat je zo goed gewaarschuwd wordt voor de technieken die de politie gebruikt :)
:^

Niks aan toe te voegen, je haalt de woorden uit mijn mond....scheelt mij weer een hoop schrijfwerk! :Y
 
Ik laat me niet opjagen :X Als een sneller iemand er langs wil ga ik gewoon even naar rechts maar ik ga er niet harder door rijden.
 
Dus zondag ga je als een trut over de Papendrechtse brug heen ?? Kan ik je eindelijk eens bijhouden :+
 
Welnee, ze jagen je niet op. Als je (veel) te hard rijdt en je ziet in je spiegel een auto die ongeveer net zo hard rijdt als jij, maar die niet op je achterwiel rijdt: dan is dat een goeie waarschuwing. Mensen die wedstrijdjes willen of spelletjes willen doen of gewoon nog harder willen dan jij, gaan namelijk wél op je achterwiel rijden.
Ik reed laatst in blik 150 waar ik 120 mocht (ja, ik had haast en ja, ik had een goede reden). Na een tijdje zag ik een auto op gepaste afstand achter me rijden met 2 heren voorin. Ze kwamen niet dichterbij en ze gingen niet verder weg. Ik kreeg toen het zware vermoeden dat het politie kon zijn. Ik ben toen even netjes ingevoegd en verdraaid, ze gingen opeens ook braaf 120 rijden en aantal auto’s achter me invoegen.      
Ik weet niet zeker of het politie was, maar als ik kijk naar de manier waarop je de camera-auto’s op TV bezig ziet, denk ik dat mijn vermoeden wel klopte. Per slot van rekening gaan de meesten niet zo toevallig opeens ook braaf 120 rijden als hun voorganger dat opeens doet.


Ik moet altijd wel lachen met die reacties (gisteren ook weer op TV): ‘ ik dacht dat jullie een spelletje wilde doen’. Yeah right.
Vinden jullie dat trouwens ook zo leerzaam: wegmisbruikers en zo? Mijn man en ik hadden het er gisteren nog over dat je zo goed gewaarschuwd wordt voor de technieken die de politie gebruikt :)
Ik heb er gisteren nog eens over na liggen denken en kwam tot de conclusie dat opjagen niet het juiste woord is. Het heeft idd meer te maken met het idee dat je geschaduwd wordt. Zodra je het idee krijgt dat iemand je continu achtervolgt dan ga je je daar aan storen. Slim zou zijn om deze auto voorbij te laten gaan, maar als ze dat niet doen en achter je blijven zitten blijft dat irriteren. Uiteindelijk besluit je zelf harder, veel harder, te gaan rijden om deze auto even kwijt te zijn. Dus ik denk dat de meeste mensen direct na zo'n aanhouding in eerste instantie zouden zeggen dat ze zich opgejaagt voelden, terwijl ze eigenlijk bedoelde dat ze zich irriteerde aan het schaduwen maar dus zelf het gas hebben ingetrapt. Yep, ik geef toe, dit kun je alleen jezelf verwijten. Neemt niet weg dat het wel irritant blijft 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan