Vinden jullie undercover agenten ook zo opjagen?

Ik heb er gisteren nog eens over na liggen denken en kwam tot de conclusie dat opjagen niet het juiste woord is. Het heeft idd meer te maken met het idee dat je geschaduwd wordt. Zodra je het idee krijgt dat iemand je continu achtervolgt dan ga je je daar aan storen. Slim zou zijn om deze auto voorbij te laten gaan, maar als ze dat niet doen en achter je blijven zitten blijft dat irriteren. Uiteindelijk besluit je zelf harder, veel harder, te gaan rijden om deze auto even kwijt te zijn. Dus ik denk dat de meeste mensen direct na zo'n aanhouding in eerste instantie zouden zeggen dat ze zich opgejaagt voelden, terwijl ze eigenlijk bedoelde dat ze zich irriteerde aan het schaduwen maar dus zelf het gas hebben ingetrapt. Yep, ik geef toe, dit kun je alleen jezelf verwijten. Neemt niet weg dat het wel irritant blijft 8-)

En nog slaaploze nachten ervan hebben ook. Ze moeten je wel hebben he dude ;)
 
... en als ik naar rechts ga en zij halen je dan niet in maar blijven plakken, dan ga je toch harder rijden...

Dan ga je nog langzamer rijden tot ze je inhalen en dan kun je kijken wat erin zit.. Zit er een sjonnie in, scheur je er alsnog langs :9
 
Dan ga je nog langzamer rijden tot ze je inhalen en dan kun je kijken wat erin zit.. Zit er een sjonnie in, scheur je er alsnog langs :9
Zo doe ik dat normaal gesproken altijd ook ja, alleen kon ik me gewoon niet voorstellen dat ze in die Corolla reden |( . Dus een leer voor de volgende keer, altijd ff dubbel checken.
 
Ik heb er gisteren nog eens over na liggen denken en kwam tot de conclusie dat opjagen niet het juiste woord is. Het heeft idd meer te maken met het idee dat je geschaduwd wordt. Zodra je het idee krijgt dat iemand je continu achtervolgt dan ga je je daar aan storen. Slim zou zijn om deze auto voorbij te laten gaan, maar als ze dat niet doen en achter je blijven zitten blijft dat irriteren. Uiteindelijk besluit je zelf harder, veel harder, te gaan rijden om deze auto even kwijt te zijn. Dus ik denk dat de meeste mensen direct na zo'n aanhouding in eerste instantie zouden zeggen dat ze zich opgejaagt voelden, terwijl ze eigenlijk bedoelde dat ze zich irriteerde aan het schaduwen maar dus zelf het gas hebben ingetrapt. Yep, ik geef toe, dit kun je alleen jezelf verwijten. Neemt niet weg dat het wel irritant blijft 8-)

Ik snap wel wat je bedoelt. Het is ook veel makkelijker om in een auto verstandig te zijn dan op de motor. Als ik in de auto zit, dan vind ik het vaak allang best en ga ik vanzelf weer braver doen. Op de motor heb je nu eenmaal die snelle acceleratie en heb je die wendbaarheid, en dan is het veel verleidelijker om ff het gas open te draaien om ze 'kwijt' te zijn.
Ik zat vandaag ook nog ff na te denken over jouw posting. Mijn rechterhand en rechtervoet staan toch echt allebei in verbinding met mijn hersenen, maar mijn hand laat zich veel minder makkelijk sturen dan mijn voet O-)
 
Vandaag met het koekblik aanghouden door een nieuwe blauwe Toyota Corolla van politie ZHZ in Dordrecht. Ze zaten kennelijk al een tijdje achter me wat ik normaal gesproken meestal wel in de gaten heb, maar dit leken wel een stel bejaarden in dat auto-tje dus ik had zoiets van, die rijden pittig. Toen ik nog in de bebouwde kom reed vond ik ze al irritant, maar dacht er verder nog steeds niks bij. Toen ging ik de N3 op en zaten ze weer achter me. Ik had zoiets van laat ik dan maar ff iets harder rijden zodat ik ze niet ophoudt, maar toen ik naar rechts terugging deden zij dat dus ook weer ipv mij inhalen. Vervolgens moest ik inhalen dus dacht ik planken dan maar, alleen reed ik op een gegeven moment 140 waar ik 80 mocht op de Papendrechtse brug. Uiteindelijk ging het welbekende bordje poltie stop omhoog -O- Toen dacht ik, hmm, beetje jammer :N Gelukkig ben ik altijd vrolijk en bleef ik ook super vriendelijk tegen deze vrouwlijke agent+ mannelijke collega, wat er waarschijnlijk ook in resulteerde dat hij me dus alleen een bekeuring gaf voor de 20 km te hard binnen de bebouwde kom. Na correctie bleef hier zelfs maar 13 km van over>>>= 53 eurie. Lang verhaal kort, ik heb heel veel geluk gehad, MAAR, en ik denk dat meerdere mensen dit wel zo ervaren, ik vind wel dat ze je opjagen.

p.s. RRowdy was wel blij dat hij deze keer niet op de motor reed...

[edit]Hoe verander je eigenlijk spelfouten in de titel van een topic :?
spelvouden
:? O-) O-)
geen ervaring mee totdat ik ingehaald werd :(
stoppen, 4 dagen rijbewijs kwijt |(
gelukkig mocht ik wel naar huis rijden :X O-)
385 euries armer en veel opletten de volgende jaren
gelukkig is mijn huidige motor niet zo snel meer :Y
maar op een SXV ga je weer rare capriolen uithalen :X
 
Ik heb er gisteren nog eens over na liggen denken en kwam tot de conclusie dat opjagen niet het juiste woord is. Het heeft idd meer te maken met het idee dat je geschaduwd wordt. Zodra je het idee krijgt dat iemand je continu achtervolgt dan ga je je daar aan storen. Slim zou zijn om deze auto voorbij te laten gaan, maar als ze dat niet doen en achter je blijven zitten blijft dat irriteren. Uiteindelijk besluit je zelf harder, veel harder, te gaan rijden om deze auto even kwijt te zijn. Dus ik denk dat de meeste mensen direct na zo'n aanhouding in eerste instantie zouden zeggen dat ze zich opgejaagt voelden, terwijl ze eigenlijk bedoelde dat ze zich irriteerde aan het schaduwen maar dus zelf het gas hebben ingetrapt. Yep, ik geef toe, dit kun je alleen jezelf verwijten. Neemt niet weg dat het wel irritant blijft 8-)

*O*

En ja het blijft irritant :Y
 
Je herkent die auto's toch aan een 3e antenne op het dak?

Ik weet nog dat mijn rijleraar zei: "Zie je die auto? Volgens mij is dat een politie-auto"
Even later haalden we die auto in, en er zaten 2 mannen in met in het midden zo'n Walkie-Talkie ding!
Dus kijk naar antennes! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan