Vindt je dat jij verantwoord rijdt ?

Hoe verantwoord rij jij ?

  • Ik rij héél verantwoord .

    Stemmen: 20 9,0%
  • Ik rij meestal verantwoord .

    Stemmen: 156 70,3%
  • Ik weet het niet .

    Stemmen: 5 2,3%
  • Ik rij soms verantwoord .

    Stemmen: 19 8,6%
  • Ik rij onverantwoord .

    Stemmen: 22 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Kijk , kijk ....

Er is al 120 keer gestemd , en 49 reacties .... dat gaat de goede kant op .
 
ik vind dat ik verantwoord rijd maar er zijn collega's die niet meer achter me aan willlen rijden. Ik kan best onbezuist zijn op momenten.

Groet rutger
 
ik dacht altijd dat ik verantwoord reed... totdat ik voor de weer voor de zoveelste keer me zelf bijna dood reed.. rij dus onverantwoord.. maar heb wel een goed engeltje
 
ik rij verantwoord en veilig daarom hoef ik ook geen beschermende kleding aan. Verder vind ik dat ze veel strenger op snelheid moeten controleren in NL, het lijkt hier gvd wel een circuit!
 
alleen als het regent
voor de rest hou ik me aan 30 km-zones, behalve die bij mij aan de straat
(daar heb ik namelijk niet om gevraagd en toch is die er gekomen)
 
ik ben bang dat ik ezelf naar de klote rij, ik heb nog maar net mijn rijbewijs en probeer al gekke stunts te doen op plaatsen waar dat niet kan.

iig onverantwoord dus



ff wakker blijven ik rij al 23 jaar ...en rij altijd defensief..
 
ik rij verantwoord en veilig daarom hoef ik ook geen beschermende kleding aan. Verder vind ik dat ze veel strenger op snelheid moeten controleren in NL, het lijkt hier gvd wel een circuit!

GEEN BESCHERMENDE KLEDING?!?!?!?! hahahahahahahahaha. kneus
denk maar ff na dan
 
Ik rij nu ca. 1,5 jaar.
Ben nog zo'n beetje aan het leren dus.
Blij dat ik al wel dik 23 jaar in een auto rondhobbel en de daarmee opgedane ervaringen kan benutten. Dat wil zeggen het gedrag van anderen niet als totaal onvoorspelbare factor als "medespeler" heb.
Nadeel is overigens wel dat ik heel vaak autogedrag moet onderdrukken, dwz niet horkerig en brutaal zijn........

Verder mankeert het vlgs anderen wel eens aan mijn eigen voorspelbaarheid en vaak schijn ik me teveel als 4-wieler te gedragen (zoals gezegd dus).
Maarrrrrrrrr er zit verbetering in, zegt men.....

Verder rij ik op een kleintje, zodat "een straal gas geven" om je uit een netelige positie op o.m. de snelweg te redden niet tot de mogelijkheden behoort.
Ik denk dat ik hierdoor meer gedwongen ben defensief te rijden.
 
ik rij verantwoord en veilig daarom hoef ik ook geen beschermende kleding aan. Verder vind ik dat ze veel strenger op snelheid moeten controleren in NL, het lijkt hier gvd wel een circuit!

Commentaar overbodig......... (........) |( :o

-wat is verantwoord? 49 rijden waar je 50 mag zodat vrachtwagens gaan plakken?
-rustig toeren met je verstand ergens anders? dan op de weg...
-op een B weg 65 rijden met je vrouwtje achterop (type open sandaal en ik met mijn rokje)
- etc. etc. (ga maar eens je hand met een slijptol bewerken dat gebeurt er als je je zonder beschermende kleding je toch houdt aan de toegestane snelheid en op je smoel gaat......Guevara rijdt zo soms ook maar weet WEL wat de consequenties zijn)

ALS JIJ UIT JE OGEN KIJKT EN DENKT MET JE VERSTAND DAN RIJ JE VERANTWOORD.......maakt niet uit hoe hard (als je maar anticipeert)

dus ........ JA :? ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb "soms verantwoord" rijden gestemd meestal worden de regels overschreden bij mij :+ en veel anderen :X ik vind dat ik verder wel verantwoord rij (de meesten niet) maar die hebben ook geen motor rijbewijs
 
Wat is verantwoord rijden?

Voor mij betekent verantwoord rijden jezelf of anderen niet in gevaar brengen.

Als jij met 240km/u om 04.00u over de A28 jakkert... veel plezier, maar als je om 07.30u met 90-100 km/u links gaat rijden breng je het achterliggende verkeer WEL in gevaar.

Ik ben zelf meer het 'berekende' type. Rij nooit harder dan 40km/u te hard op snelwegen, zal nooit door rood rijden, en in 50km zones nooit harder dan 70-80 (Almere heeft van die mooie 'busbanen')

Links rijders haal ik rechts in en blijf altijd netjes met 130km/u achter een politieauto/motor rijden.

Overigens ben ik van mening dat voor motorrijders geldt dat je pas echt verantwoord rijdt als je altijd een pakkie aan heb (ja ook bij 35 graden) en VRO 1-2-3 en een slip cursusje hebt gedaan.

Een voordeel van 'harder rijden dan de rest' is dat je minder gefocused hoeft te zijn op achter op komend verkeer en dus meer ziet wat er voor je cq naast je gebeurd.

En je weet 't, een auto die naar een vractwagen toe rijdt... komt snel naar links :P
 
Ja meestal rijd ik wel verantwoord. Hoewel, meestal? oke redelijk vaak? af en toe? soms dan? Nooit....?

neehoor meestal rijd ik wel verantwoord

groeten
 
Overigens ben ik van mening dat voor motorrijders geldt dat je pas echt verantwoord rijdt als je altijd een pakkie aan heb (ja ook bij 35 graden) en VRO 1-2-3 en een slip cursusje hebt gedaan.

Da's Bullshit, het kan je net zo makkelijk de dood in helpen doordat je overmoedig
denkt dat je op alle situaties getraint bent

iemand die zonder pak rijd kan zich terdege bewust zijn dattie zich helemaal
openrijt als hij ook maar 1 foutje maakt en daardoor veel oplettender rijd.

Iemand die geen slipcursus heeft weet dat als tie z'n grenzen gaat pushen hij
enorm de lul kan zijn
 
Ik rjid meestal verantwoord, maar heel soms heb ik van die "DAT was niet zo slim" momenten. Ach, daar leer je van. Of niet... ;)
 
Tjesus, wat ben jij een saaie lul zeg.... :X

Met het tempo waarmee jij rondkart, kun je niet beter een rollator nemen... :r
 
Tjesus, wat ben jij een saaie lul zeg.... :X

Met het tempo waarmee jij rondkart, kun je niet beter een rollator nemen... :r


Ik kan mij voorstellen dat jij veilig rijden niet zo interessant vind .... ik ben zo vrij om een stukje text uit jouw eigen mond te quoten wat je in een ander topic hebt geplaatst ..

Quote van PaulR1 : "Als ik terug kijk ben ik steeds harder gaan rijden. Ik heb de laatste jaren heel veel momenten gehad waar ik van zeg dat ik heel veel geluk heb gehad dat ik niet gecrashed ben. enkele voorbeelden...
Met 150 op een oor de bocht in, en midden in de bocht een camper die stil staat.
Met 120+ over de brug bij Breidscheid. Het achterwiel glijdt weg, en in de bocht naar links heb ik het stuur tot de aanslag naar rechts. Compleet dwars ga ik door de bocht. Ik heb net geen highsider..... Meer geluk dan wijsheid!
Met 200 op de weg, en dan een auto die links af slaat. Remmen, remmen, en er met 230 net voor langs schieten terwijl de auto al instuurd.
Zo kan ik nog een hele reeks momenten opnoemen."

Misschien moest ik inderdaad maar eens een rollator in mijn koffer mee gaan nemen ... je weet maar nooit wanneer jouw geluk eens ophoudt, en jij die rollator nog eens nodig hebt om uit een vangrail of zo te klauteren .... *D
 
ik vind van wel
sinds mijn ongeluk vorig jaar rij ik veel rustiger op de weg, neem nooit geen risicoos meer
wel af en toe nog een klaverbladje en een bochtje, maar meer niet
als ik me wil uitleven en onverantwoord wil rijden, rij ik wel op circuit :) :)
 
Ik kan mij voorstellen dat jij veilig rijden niet zo interessant vind .... ik ben zo vrij om een stukje text uit jouw eigen mond te quoten wat je in een ander topic hebt geplaatst ..

....

Misschien moest ik inderdaad maar eens een rollator in mijn koffer mee gaan nemen ... je weet maar nooit wanneer jouw geluk eens ophoudt, en jij die rollator nog eens nodig hebt om uit een vangrail of zo te klauteren .... *D
Ik mag toch hopen dat die *D op die plek een foutje is!

En als je meer zou lezen zou je ook meer van iemand weten...
 
Laatst bewerkt:
Ik mag toch hopen dat die *D op die plek een foutje is!

En als je meer zou lezen zou je ook meer van iemand weten...


Lijkt me dat ik die smiley overal mag plaatsen waar ik wil in mijn poging vriendelijk over te komen, en niet de indruk te wekken als dat ik de autoriteit zou bezitten op dit Forum om PaulR1 te verbieden door te gaan met zijn verwoede pogingen zichzelf in een vangrail te vouwen. Nederland is een vrij en Democratisch land, en ook al vind ik het onverstandig van hem, ik kan het hem dus niet verbieden ... dus wens ik hem er veel plezier mee ... en ik probeer tegelijkertijd aan te geven dat ik probeer zijn gedachtengang te volgen .... aardig van mij toch ?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat ik die smiley overal mag plaatsen waar ik wil in mijn poging vriendelijk over te komen, en niet de indruk te wekken als dat ik de authoriteit zou bezitten op dit Forum om PaulR1 te verbieden door te gaan met zijn verwoede pogingen zichzelf in een vangrail te vouwen. Nederland is een vrij en Democratisch land, en ook al vind ik het onverstandig van hem, ik kan het hem dus niet verbieden ... dus wens ik hem er veel plezier mee ... en ik probeer tegelijkertijd aan te geven dat ik probeer zijn gedachtengang te volgen .... aardig van mij toch ?
Het ziet er imo eerder uit alsof je hoopt dat hij die rollator nodig gaat hebben en dat kan toch niet zo zijn... Vandaar mijn vraag ;)
 
Ik probeer te begrijpen waarom die hondelul van een hewi nog geen ban heeft gekregen hier op het m-f.
volgens hem rijdt iedereen te hard, is iedereen onveilig en mag niemand meer op een sportmotor rijden.
Dan probeert hij het zo te vertellen dat niemand er een fuck van begrijpt met zijn dure woorden.

Ik zeg op een makkelijke voor iedereen te begrijpen nederlandse manier: of normaal doen of opzouten met die hewi :( :?
 
Het ziet er imo eerder uit alsof je hoopt dat hij die rollator nodig gaat hebben en dat kan toch niet zo zijn... Vandaar mijn vraag ;)


Je trekt conclusies die "imo" nog al vooringenomen zijn. Het is heel simpel; beperk je tot zijn eigen text, en vervolgens tot mijn woorden. Iedere interpretatie of conclusie die jij daar vervolgens aan verbindt is voor jouw éígen verantwoording. Maak je geen zorgen; ik ben redelijk in staat mijn gedachten onder woorden te brengen, en heb daarnaast nog een onhebbelijke gewoonte deze te kunnen verdedigen ten opzichte van mensen die vanuit persoonlijk perspectief (òf gebrek daar aan) daar niet zo goed mee om kunnen gaan.

Sterkte : Willem
 
Je trekt conclusies die "imo" nog al vooringenomen zijn. Het is heel simpel; beperk je tot zijn eigen text, en vervolgens tot mijn woorden. Iedere interpretatie of conclusie die jij daar vervolgens aan verbindt is voor jouw éígen verantwoording. Maak je geen zorgen; ik ben redelijk in staat mijn gedachten onder woorden te brengen, en heb daarnaast nog een onhebbelijke gewoonte deze te kunnen verdedigen ten opzichte van mensen die vanuit persoonlijk perspectief (òf gebrek daar aan) daar niet zo goed mee om kunnen gaan.

Sterkte : Willem
dit bedoel ik dus :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan