Vindt je dat jij verantwoord rijdt ?

Hoe verantwoord rij jij ?

  • Ik rij héél verantwoord .

    Stemmen: 20 9,0%
  • Ik rij meestal verantwoord .

    Stemmen: 156 70,3%
  • Ik weet het niet .

    Stemmen: 5 2,3%
  • Ik rij soms verantwoord .

    Stemmen: 19 8,6%
  • Ik rij onverantwoord .

    Stemmen: 22 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    222

Hewi

Banned User
18 jun 2004
2.084
0
Vlijmen
Ik open hier een nieuw topic , gecombineerd met een poll , omdat ik inmiddels wel nieuwsgierig ben naar hoe motor-rijders in het algemeen naar zichzelf kijken . Ik wil gelijk even voorop stellen dat ieder mens een mening heeft , en ik verzoek iedereen die mening op zijn minst te respecteren , of je het nou met die mening eens bent of niet . Laten we dit topic alsjeblieft niet degenereren tot een Neanderthal-gebrabbel , maar eens gewoon met elkaar van gedachten wisselen wie , wat , wanneer veilig vindt of juist niet ....
Vul alsjeblieft de poll in , en geef indien je dat wenst een toelichting op jouw antwoord in dit topic . Dank jullie wel ...
 
Meestal verantwoord...
Soms te hard. Soms veel te hard.
Maar eigenlijk nooit in situaties dat het echt niet kan.

Soms rechts inhalen (onnodig links blijven rijden is toch ook verboden?)
 
Ik rij naar mijn eigen gevoel wel veilig maar ik denk dat de meeste toch zullen stemmen dat ik onverantwoord rij :P Vandaar dat ik dat ook maar gekozen heb.
Als ik dan ook kijk dat ik iedere rit wel een X aantal boetes zou kunnen scoren en mijn rijbewijs een paar keer kwijt kan raken dan denk ik dat ik niet eens zo verkeerd gekozen heb :P
Momenteel rijd ik 'iets' verantwoorder want ik ben hem nog aan het inrijden ;)
 
Elke dag werk heen en weer. En elke dag moet je weer verantwoord op 4 flitspalen letten :( in een stukle van 12 km. En dan ook nog een stel koekblikslapers :r

maar dan een tip van deze moralist ;) Defensief rijden lukt het best zonder koekblik voor je, dus zorg dat je vooraan staat bij het stoplicht :)

(en dan ben je er ook het snelst }) )

Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
met vlagen.

meestal rij ik netjes (is het meest veilige namelijk) maar soms gedraag ik me aanzienlijk minder netjes (te hard, soms rechts inhalen, stukje trotoir) en sommigen zullen dat waarschijnlijk asociaal vinden, maar voor mij is dat gewoon 'gebruik maken van de eigenschappen van een motor'.

als iemand op de snelweg niet opzij gaat en er iemand achter mij komt bumperkleven, dan ga ik er toch echt rechts voorbij hoor, ga mezelf niet laten opsluiten. en als ik in a'dam op een zo'n weggetje naast een gracht sta en er een vrachtauto gaat staan lossen, ja dan ben je toch gek als je er niet over het trotoir langs gaat?

maar dan altijd wel zo veilig mogelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik rij ook meestal wel verantwoord. Soms niet dus O-)

Maar als ik onverantwoord rij dan zorg ik er wel altijd voor dat ik andere niet in gevaar breng. Ik zou dus nooit iemand achterop nemen in korte broek ofzo en dan 180 gaan rijden. Of onwijs asociaal hard rijden waardoor ik een ongeluk veroorzaak.

Maar als ik lekker kan :] zal ik dat zeker niet laten })
 
ik rij verantwoord
zonder twijvel..lol, een heer in het verkeer, ook tegen automobilisten

ik ben een defensieve rijder, ook met de wagen
Het princiepe van "laat de anderen maar zot doen",
liever vijf minuten te laat dan niet aankomen,
ik zou trouwens een vrouw en zes kinderen achterlaten en dat kan ik niet over mijn hart krijgen, maar het is niet onoverkomelijk.
 
Meestal verantwoord O-)

Als het kan niet dus })

En idd, als je zelf een vrouw en een kleine hebt en je hebt al is een boom van heeeeeeel dichtbij bekeken, ga je wel iets rustiger doen :)
 
Ik denk dat ik wel redelijk normaal rijd.
Moet zeggen dat ik nog maar een half jaar m'n rijbewijs heb. En ook geen supersnelle motor.
Moet nog veel leren, dus hou het vaak wel rustig.
(Maar soms ook ff niet hoor ;) )
 
Ik heb maar op onverantwoord gestemt. Mede omdat vrienden van me die achter me rijden me regelmatig met een grote smile vertellen dat zij m'n kist liever niet willen dragen, op korte termijn...... :?

Maareh, zelf denk je vaak dat het verantwoord is, valt vaak tegen als je er goed bij na denkt. M'n examinator zal spijt hebben dat ie mij dat papiertje gegeven heeft ben ik bang....
 
Ik hoop dat ik verantwoord rij...

Dat wil zeggen: goed opletten, anticiperen, gevaar verwachten etc...

Wil dus niet zeggen dat ik netjes rij :P Wat dat betreft kan ik het wel met de opmerking van Ro eens zijn. Goed aso rijden (dus dat je het overleeft) kan alleen op een verantwoorde manier (maar zo aso als Ro rij ik niet ;) ).

Overigens wil ik het verantwoord rijden wel eens laten schieten O-) . Vooral als ik in de Eifel of Luxemburg trage landgenoten op motoren tegenkom })
 
Hing van de EK af...op de terugweg maar die oranje sjaal aan me dijbeen gebonden...en alle records thuiskomen aan diggelen gereden...


Daarna ff wezen afstomen op een industrieterrein en heb ik ff bakstenen in het water gegooid...


Wil ik een baksteen uit het water pakken ...hoor ik pssssssssssstttt bij mijn hand...stoom vloog eraf.

gvdgvdgvdgvd


Waarom waarom seedorf niet gewisseld ..gvdgvdgvd
 
Uiteraard rij ik supeRRRRRRRRRRRRRRR verantwoord O-)

Ik moet wel zeggen dat ik er van overtuigd ben dat als ik harder rijd ik dus beter oplet dan als ik rustig (=verantwoord???) rijd. Als ik rustig aan rijd komt het vaak voor dat ik ff zit te dromen en daar komen dus ongelukken van!

Dus mensen..............Hard rijden is verantwoord. Alleen hard rijden op je achterwiel bij motoport is niet zo verantwoord :X

p.s. ik ben benieuwd hoeveel neanderthal gebrabbel reacties ik hier op krijg :]
 
Ik rij voor mijn gevoel meestal verantwoord....nam eergister een 180 graden afritje met leuke snelheid en moet wegens een plasje diesel (?) zwaar van mijn lijn....tja wat is dan verantwoord?
 
ik ben bang dat ik ezelf naar de klote rij, ik heb nog maar net mijn rijbewijs en probeer al gekke stunts te doen op plaatsen waar dat niet kan.

iig onverantwoord dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan