Vinz motor systeemhelm

thyro

Die hard MF'er
3 nov 2004
260
33
Hengelo
Kent iemand de vinz systeemhelm, prijs 80,00 zie het op FB steeds langs komen hoe is de kwaliteit van de helm is het wat.
 
Als de meeste fatsoenlijke helmen zo rond de 170€ tot pakweg 600€ liggen, dan is 80€ toch wel een erg laag bedrag. Als je dan transportkosten, winst van de groothandel/distributeur, winst v/d winkel etc. allemaal in acht neemt hou je een helm over die maar een paar tientjes heeft gekost om te maken. Dan moet er iets opgeofferd worden. Veiligheid zal wel min of meer okey zijn want ze moeten aan bepaalde eisen voldoen om in Europa verkocht te mogen worden, maar comfort, stilheid en/of duurzaamheid zullen waarschijnlijk minder zijn.

Zelf zou ik het idee van zo'n goedkope helm die mijn hersenpan beschermt niet heel fijn vinden. Misschien onterecht.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met een kostprijs van een paar tientjes nog aan de hoge kant zit. Dat is waarschijnlijk waar de fabrikant het voor verkoopt aan een importeur, die het vervolgens aan een winkel/webshop doorverkoopt. De fabrikant wil er ook niet armer van worden, dus de werkelijke kostprijs zal nog wel ietsje lager liggen.

Maar zoals gezegd, het zal vast aan de wettelijke eisen voldoen maar voor een dergelijk bedrag kan je niet verwachten dat er veel aan productontwikkeling is uitgegeven.
 
nou ja, mocht de helm niet zijn werk doen, dan en je gelukkig niet al te veel geld kwijt.
 
You pay peanuts you get monkeys.

Daarbij betekent duurder niet per definitie beter, maar jou eigen beeldvorming toepassen in een situatie als deze zou toch wel redelijk voldoende moeten zijn.


Als dit een goede helm is dan zijn binnen no time, Shoei, AGC, HJC etc failliet.
 
Laatst bewerkt:
You pay peanuts you get monkeys.

Dit is alleen van toepassing op betaald werk. Niet op producten.

Als dit een goede helm is dan zijn binnen no time, Shoei, AGC, HJC etc failliet.

Dat zou inhouden dat alle merken die produkten maken waar een goedkoper, kwalitatief goed alternatief voor bestaat, binnen de kortste keren failliet zouden zijn.

Mensen betalen graag extra voor een merk. Daarnaast zijn er vele van overtuigd dat duurder beter is. En dat krijg je er nooit uit.

Ik geef overigens geen oordeel over deze helm, ik heb er geen ervaring mee. Jullie wel?
 
Ik pas het op alles toe waarbij men voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Met deze specifieke helm geen ervaring, maar wel met goedkope helmen. Caberg bijvoorbeeld.


En ja, dat zou dan inderdaad zo zijn, maar schijnbaar bestaat dat niet. Een vergelijkbaar kwalitatief alternatief voor ongeveer 15% van de prijs van de gemiddelde goede variant. Al die genoemde merken bestaan namelijk nog. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan