viper demper op tl1000s

saxman

Rookie
19 aug 2004
9
0
leuven
hallo,
ik ben al een tijdje op zoek naar een steje dempers voor men tl1000s
nu zag ik in de motorzaak 2 viper dempers voor een TL voor 360€. dit leek wel een mooie prijs als je ze vergelijkt met de... laten we zeggen "bekendere merken". Mijn vriendin heeft een viper uitlaat op haar cb hornet staan en deze maakt een zeer mooi geluid en heeft er nog nooit problemen mee gehad.
nu is mijn vraag; heeft hier iemand viper dempers op zijn TL1000 staan en wat vind je ervan? zijn deze aan te raden ? of eerder niet ? alvast bedankt
wim
 
Hoe ze op een TL klinken weet ik niet maar op een SV650 klinken ze iig :9~ !!!
Dus op een TL moeten ze ook heel erg lekker klinken!

(het zijn wel pijpen zonder E4 keurmerk)
 
Viper dempers zjin net afgewerkte dempers met een vrij hoog schreeuw geluid. Nu zal dat met een TL wel meevallen en zul je er iets meer "rake" klappen uithalen.
€ 360,- is ongeveer € 40,- te duur :P (wel al 30 euro onder normale verkoopprijs)
Voor de ronde versie dan iig
de ovale versie is ook leuk maar ietsjes duurder € 217.95 per stuk (€ 435.90 voor een set)
 
mijn tls is (helaas) nog voorzien van originele pijpen, maar toen ik hem na de afleverbeurt op ging halen was er net een andere tls ingeruild....MET vipers eronder....

heb toen wel even gedacht aan een ruiltje en ook met de verkoper was (tegen inlevering van mijn originelen) wel iets te regelen...maar dan wilde ik 'm wel eerst even horen...

tja.....geluid maken doen ze,...maar naar mijn mening teveel O-) ....heb een tijd op mijn caferacer rondgereden met volledig open pijpen, stationair he-le-maal super! Maar als ik (langere tijd) aan het rijden (snelweg) was werd het voor mezelf niet meer helemaal jofel, medeweggebruikers keken me vaak :( aan, en uiteindelijk ben je dan toch bij elke wit-oranje-blauwe auto met lichtbak op het dak zo min mogelijk gas aan het geven....controles in nederland (en buitenland!) zijn inmiddels behoorlijk actief.... :(

kortom, die vipers deden me erg denken aan mijn eerdere ervaring, alleen had ik het idee dat ze NOG luider waren....net wat je wil natuurlijk, maar doe mij maar een setje Laser Duotech's...zien er nog mooier uit ook... O-) ...heb ze dus lekker laten zitten....
 
alvast bedankt voor al de meningen

ps; het is een setje ovale dempers voor 360 €... dus dan lijkt het wel nog steeds een mooie prijs, niet ?
 
Prijs lijkt zeker goed. De Lasers die ik heb kosten iets van EURO 580,00 incl. 2 sets inzetstukken (sport en legaal)

Ad
 
alvast bedankt voor al de meningen

ps; het is een setje ovale dempers voor 360 €... dus dan lijkt het wel nog steeds een mooie prijs, niet ?

= idd een mooie prijs, welke motorzaak is het eigenlijk (zonder even te spammen, maar puur uit interesse O-) )

...ben benieuwd...zou het binnenwerk/demping van de ovale anders zijn als de ronde of bleren die even hard??
 
mijn tls is (helaas) nog voorzien van originele pijpen, maar toen ik hem na de afleverbeurt op ging halen was er net een andere tls ingeruild....MET vipers eronder....

heb toen wel even gedacht aan een ruiltje en ook met de verkoper was (tegen inlevering van mijn originelen) wel iets te regelen...maar dan wilde ik 'm wel eerst even horen...

tja.....geluid maken doen ze,...maar naar mijn mening teveel O-) ....heb een tijd op mijn caferacer rondgereden met volledig open pijpen, stationair he-le-maal super! Maar als ik (langere tijd) aan het rijden (snelweg) was werd het voor mezelf niet meer helemaal jofel, medeweggebruikers keken me vaak :( aan, en uiteindelijk ben je dan toch bij elke wit-oranje-blauwe auto met lichtbak op het dak zo min mogelijk gas aan het geven....controles in nederland (en buitenland!) zijn inmiddels behoorlijk actief.... :(

kortom, die vipers deden me erg denken aan mijn eerdere ervaring, alleen had ik het idee dat ze NOG luider waren....net wat je wil natuurlijk, maar doe mij maar een setje Laser Duotech's...zien er nog mooier uit ook... O-) ...heb ze dus lekker laten zitten....


:^ Ik heb toen BOS dempertjes onde de TL gehad en die klinken echt SUPER en niet te hard. Iets duurder maar wel weer kwaliteit.
 
ik heb er nog 1 te koop rond model prijs 100 euro

1 set bedoel je daar mee? of 1 demper? voor een setje heb ik wel interesse (zeker als ik op deze manier mijn originele dempers kan bewaren...je weet nooit....en richting duitsland schijnt de controle op geluid fijn te zijn...), mail svp ff naar het mailadres in mijn profiel
 
de motorzaak is motorsprint in leuven (belgie)
burgemeesterstraat 24
tel: 016/232332

het is een set, dus twee dempers
ze passen ook op de sv1000 vermits de bevestigingsbeugels verschuifbaar zijn.

ze hebben nog 2 of 3 setjes liggen, het is dus voor de snelle beslissers :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan