Viper voor ZX9-R?

22 mrt 2004
118
0
Wie o wie kan mij helpen??????

Ik heb gisteren een Viper demper voor mijn ZX9R gekocht maar nu twijfel ik of ik wel het juiste model mee gekregen heb. Het gaat me voornamelijk om de aansluiting. Het lijkt alsof er een soort van extra "verbindingsring" aan de demper zit. Hij sluit namelijk niet direct op de demper maar op die ring. Heeft iemand hier ervaring mee en/of kan iemand me advies geven hierover.....

Alvast bedankt!!!!!

full
 
met tussenstuk kan men elke uitlaat monteren is goedkoper dan voor elk model een andere uitlaat te maken normaal dus?
 
Ja ok dat begrijp ik en dat klopt ook wel want deze demper kost maar 200euro. Maar als ik dan kijk naar de Viper voor een GSX-R dan zie ik dat ie wel direct op de demper geschroeft is :?

Iemand met een ZX9-R die het zelfde probleem heeft?
 
kun je hem niet ertussen uit halen. lijkt me dat hij niet nodig is voor de demping, alleen voor de hoek, dus zul je met wat stukkies ijzer moeten rommelen om het stevig vast te monteren.
Lijkt me aan de andere kant wel dattie dan voor het steppie van de duo zit.
 
en heeft ie een mooie sound
ik heb namelijk ook een gekocht voor mijn bandit
moet wel 14 dagen wachten tot hij binnenkomt
 
Geluidje is errug lekker! Heb nu alleen wel echt moeite om m'n voorwiel op de grond te houden ;)

ik vind wel af en toe dat ie iets weg heeft van een flammenwerper. Als je ff je gas open trekt terwijl je stilstaat dan schieten de flammen eruit! Haha!

Nog 14 dagen wachten hè, hmmmm. Dat is nog best wel lang! Ik ging naar Kalsbeek toe (Zwolle) en daar hebben ze ze gewoon op voorraad dus dat was in `n middag je gepiept....

Groeten, KW.
 
Zo'n ring zit er bij mij ook niet tussen in ieder geval..maar heb ook geen zx-9r
 
Ow ok, ziet er goed uit man. Maar is geen ovaal en een slip on toch? Wat voor motor is dat trouwens?
 
M-71 heeft een slip-on, jij hebt een bolt on.
Echter kan ik het allemaal niet echt duidelijk zien op je foto, post er eens eentje van opzij.
 
Zo zie je er wat meer van, nee ik heb geen ovale, heb een ronde erop zitten

Het is een ZX-10, opvolger van de GPZ-1000 voorloper van de ZZR-1100

full
 
Ik weet dat er bij een viper demper er voor sommige modellen een tussenstuk bij hoort, bij mijn motor ( RF600R ) was dit niet nodig en schroef je hem dus rechtstreeks op het eindstuk.

Hier is een plaatje met alle modellen waar eventueel een verbindingstuk bij nodig zou zijn, kijk even bij je model:

full


Hier is een foto van mijn motor ( 1996 ):
demper.jpg


En nog het bijbehorende geluidje:
http://home.wanadoo.nl/henrychantal/henrychantal/images/Suzuki%20RF600R/demper/viperdemperrf600r.mp3 (klikkerdeklik)

Dit is echter wel opgenomen vlak nadat de demper gemonteerd was, en eerlijk is eerlijk als ie er wat langer onderzit ( zoals nu ) klinkt hij wel luider })
 
heb je toevallig meer info over Viper? Of misschien een website? Kan namelijk echt niks maar dan ook echt helemaal niks vinden over Viper...
 
Terug
Bovenaan Onderaan