Beste mensen,
Ik heb een Yamaha Virago XV1100 uit 1986 (is ooit uit Canada geïmporteerd). De motor liep altijd perfect, totdat ik hem twee winters stil heb laten staan . Mijn garage heeft de carburators helemaal schoon gemaakt, nieuw brandstoffilter ertussen, maar toch kom ik niet van een probleem af. Omdat mijn garage het niet opgelost krijgt, stel ik mijn vraag hier.
Soms valt 1 cilinder uit. Logischerwijs voel je dan meteen dat de motor flink in vermogen inlevert, maar je kunt er wel nog mee rijden. Het probleem komt soms gewoon voor bij stadsrijden (koude motor).
Als hij goed warm is doet het zich ook voor als je 'm even flink doortrekt op de snelweg (5000 rpm). Vroeger was dit echt geen enkel probleem. De laatste keer reed ik rustig door op de snelweg (80-90 km/h), en startte de cilinder (onder het rijden) uit zichzelf weer op na een minuutje of vijf.
Wanneer die cilinder uitvalt, loopt er (flink wat) benzine uit de beluchter van de linker carburator. Wanneer je de motor uitzet, en het contact weer aanzet en de benzinepomp begint te pompen, begint de benzine alweer te lekken. Ook de uitlaten worden flink nat.
Als de motor is afgekoeld, kun je vaak weer normaal starten/rijden.
Het tweede probleem is het naklappen als je gas terugneemt. Wanneer je gewoon 80 rijdt in z'n 5, en je laat het gas los, hoor je van die lekkere klappen. Als hij maar op 1 cilinder loopt, hoor ik dit niet, daarom denk ik dat het met elkaar te maken heeft.
Beide problemen had ik niet voor het 2 jaar stilstaan. Mijn garage zegt dat het komt door mijn half-open uitlaten, maar die zaten er al onder toen ik hem kocht. Hij heeft hem rijker afgesteld door die schroef gewoon wat te verdraaien, maar dat helpt niet.
Op aanraden van de garage heb ik nu geprobeerd een flesje Forté Moto Power 1 toe te voegen en vervolgens een litertje of 6 bij te tanken, maar dit helpt ook niet.
Een garage die ik gebeld heb, denkt dat het te maken heeft met de carburator/vlotter of de onsteking. Wat denken jullie
Alvast bedankt!
Ik heb een Yamaha Virago XV1100 uit 1986 (is ooit uit Canada geïmporteerd). De motor liep altijd perfect, totdat ik hem twee winters stil heb laten staan . Mijn garage heeft de carburators helemaal schoon gemaakt, nieuw brandstoffilter ertussen, maar toch kom ik niet van een probleem af. Omdat mijn garage het niet opgelost krijgt, stel ik mijn vraag hier.
Soms valt 1 cilinder uit. Logischerwijs voel je dan meteen dat de motor flink in vermogen inlevert, maar je kunt er wel nog mee rijden. Het probleem komt soms gewoon voor bij stadsrijden (koude motor).
Als hij goed warm is doet het zich ook voor als je 'm even flink doortrekt op de snelweg (5000 rpm). Vroeger was dit echt geen enkel probleem. De laatste keer reed ik rustig door op de snelweg (80-90 km/h), en startte de cilinder (onder het rijden) uit zichzelf weer op na een minuutje of vijf.
Wanneer die cilinder uitvalt, loopt er (flink wat) benzine uit de beluchter van de linker carburator. Wanneer je de motor uitzet, en het contact weer aanzet en de benzinepomp begint te pompen, begint de benzine alweer te lekken. Ook de uitlaten worden flink nat.
Als de motor is afgekoeld, kun je vaak weer normaal starten/rijden.
Het tweede probleem is het naklappen als je gas terugneemt. Wanneer je gewoon 80 rijdt in z'n 5, en je laat het gas los, hoor je van die lekkere klappen. Als hij maar op 1 cilinder loopt, hoor ik dit niet, daarom denk ik dat het met elkaar te maken heeft.
Beide problemen had ik niet voor het 2 jaar stilstaan. Mijn garage zegt dat het komt door mijn half-open uitlaten, maar die zaten er al onder toen ik hem kocht. Hij heeft hem rijker afgesteld door die schroef gewoon wat te verdraaien, maar dat helpt niet.
Op aanraden van de garage heb ik nu geprobeerd een flesje Forté Moto Power 1 toe te voegen en vervolgens een litertje of 6 bij te tanken, maar dit helpt ook niet.
Een garage die ik gebeld heb, denkt dat het te maken heeft met de carburator/vlotter of de onsteking. Wat denken jullie
Alvast bedankt!