Virago 353 question

McHot

MF'er
23 mrt 2004
37
0
Antwerpen Belgie
Beste Moto liefhebbers,
Net een andere moto gekocht eenn virago 535 en als ik 105 op de snelweg rij dan is het net alsof de moto geen naft meer krijgt en dreigt stil te vallen...? Als
ik dan was gas minder rijd hij terug gewoon.... Wie herkent dit
probleem en wat is er tegen te doen?

Groeten Carl
 
Mijn 535 heeft ook af en toe een kleine terugval, meestal wanneer ik plotseling gas bij geef. Dit komt echter zelden voor. Het is nou eenmaal geen motor die van dat soort plotselinge acties houdt. De eerste dagen op mijn 535, heb ik er echt mee moeten leren rijden: alles rustig aan doen. Daarna, als je weet hoe de motor reageert, kun je wat feller zijn, en reageert de 535 altijd prima. Ik ben geen techneut, laat ik dat voorop stellen, maar een betere afstelling kan nooit kwaad, daar kan het natuurlijk ook aan liggen.
 
Check je luchtfilter ff. Als die schoon is, is de volgende stap je brandstofsysteem. En dan de inlaatrubbers ... etc etc. Stap voor stap. Je vindt het euvel vast wel. Zijn makkelijke motoren :-)
 
De 535 van mijn dochter had dat ook en toen waren de rubbers van de carbrateur kapot.(Scheurtjes)
Die twee mooië ronde deksels op de carburateur, daar zitten die rubbers onder.
Hoop wel dat het wat anders is want die rubbertjes zijn niet goedkoop.
 
Allemaal bedankt voor jullie tips en aandacht voor mijn probleem. Ik heb de oplossing gevonden. Heb twee nieuwe bougies gestoken en nu rijd ie zonder problemen meer dan 105. De oude bougies waren gewoon niet goed meer al verbaast me het wel dat dat deze problemen gaf maar in ieder geval de problemen zijn van de baan. Nogmaals bedankt voor de tips

Mvg,

Carl

Beste Moto liefhebbers,
Net een andere moto gekocht eenn virago 535 en als ik 105 op de snelweg rij dan is het net alsof de moto geen naft meer krijgt en dreigt stil te vallen...? Als
ik dan was gas minder rijd hij terug gewoon.... Wie herkent dit
probleem en wat is er tegen te doen?

Groeten Carl
 
Allemaal bedankt voor jullie tips en aandacht voor mijn probleem. Ik heb de oplossing gevonden. Heb twee nieuwe bougies gestoken en nu rijd ie zonder problemen meer dan 105. De oude bougies waren gewoon niet goed meer al verbaast me het wel dat dat deze problemen gaf maar in ieder geval de problemen zijn van de baan. Nogmaals bedankt voor de tips

Mvg,

Carl
Gelukkig maar hij moet wel 160 km/pu kunnen halen.
full
 
hey carl :]

vuile bougies komen ook door korte stukjes rijden.
geregeld even een flinke rit en de bougies branden weer schoon.
(heb ik zelf ook gehad, rij te korte stukjes, dus motor hield in en plofte en op het laatst startte ie niet meer .
heb toen bougies schoongemaakt en ben een flink stuk gaan rijden, probleem opgelost.

Maar wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is, elke motor heeft zijn eigen verhaal.
Fijn dat je het euvel hebt gevonden.
Gr. Susanne
 
Terug
Bovenaan Onderaan