Virago deskundige gezocht

!PEPE!

MF veteraan
In memoriam
19 apr 2004
3.681
0
Schiedam
Heeft een van de technische bollebozen op het M-F toevallig ervaring met het verwijderen van dit ding?

full

Het is een apparaat dat het benzine/luchtmengsel regelt bij een '85 Virago 1000.
Nu schijnt het zonder problemen verwijderd te kunnen worden. Zonder effect voor het rijden. Maar je bent wel gelijk lekker van die broodtrommel af :)

het is naar mijn idee een koolfilter wat aangesloten zit op je carterventilatie en vlotterbak beluchting.
Zit op californische import motoren ivm zero emissie eisen daar.

Volgens mij wel want de niet california types hebben het niet.
Volg even alle slangen om te zien waar ze vandaan komen.
Als je er voor zorgt dat alle vacuumslangen afgestopt worden en alle slangen die op een ontluchting of beluchting wel open blijven dan moet het wel lukken neem ik aan?
Wel even opletten wat waar zat mocht je het weer ongedaan willen maken

Emulsie????? leg uit aub?
De enige andere aanpassingen zijn vaak andere hoofdsproeiers omdat dat soort motoren gebouwd is voor een land met gem. hogere temperaturen dan wij ze hebben en vaak zijn de mengselschroeven afgedekt zodat mensen niet zelf aan de co afstelling kunnen schroeven daar.

Die twee dikke metaalomvlochten slangen komen van je inlaatspruitstukken af zo te zien?

Nee, die sluiten aan op die chromen pijpjes die weer aansluiten op een tuutje aan je cylinderkop.

En ik heb er wel last van, ik wil van die broodtrommels af. Aan de andere kant is het wel simpel, open luchtfilter er op.

ik was ondertussen een site aan het zoeken waarop de verschillen staan tussen de jouwe en een "normale" xv.
Waar eindigt dat pijpje boven op je cylinder?

Aan een kant gaat hij de cyl. in, aan de andere kant het chromen pijpje??

Of bedoel je dat niet?

En Wessel zal wel blij zijn met zo'n slimme Papa.

dat ding zal wel bij je cylinderkop uitkomen ipv bij je cylinder.
Volgens mij komen daar de carterdampen en benzinedampen in uit die uit je blok en vanaf je carburateurs komen en worden je uitlaat in gestuurd om te verbranden daar...........er mag in california namelijk totaal geen benzinedamp oid in het milieu terecht komen....................who the fuck is wessel trouwens?

Goeie link...daar staat precies beschreven wat jij ook wil gaan doen...........troep aan de linkerkant er af en een open filter er op rechts.
In het kort staat er dus dat het voor het vermogen oid niets uitmaakt als die zooi er af is.
Je moet er alleen voor zorgen zoals ik al zei dat er nergens een vacuum lek ontstaat, dus je moet wel effe alle pijpjes netjes afdichten.
En dat pijpje naar je cylinderkop is dus inderdaad een uitlaatgasrecirculatie systeem en ook dat mag er van af als je dat gat maar dicht maakt ook.
SUCCES!

Terug
Bovenaan Onderaan