Virago houd in

tiborphilip

Rookie
14 mrt 2022
28
0
Beste forum leden
ik ben al jaren in het bezit van oa een Virago 920 uit 82
nu doet zich het volgende probleem voor
de motor lijkt begrenst tot 4000 rmp dan houd hij spontaan in alsof de dodeman knop gebruikt wordt
de carbs zijn brandschoon na diverse demontages membramen zijn heel !
inlaat rubbers okay
het vreemde is dat de ontsteking lamp gewoon door knippert bij het uitvallen
ontsteking unit al eens vervangen zonder resultaat
wie herkend dit probleem en heeft een tip

ik hoor ze graag
mvg Tibor
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1543671647279.jpg
    FB_IMG_1543671647279.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 21
wat is t max toerental dan?
Rond de 4000 rpm gaat hij uit alsof je de dodemansknop gebrukt .ontsteking lamp flitst gewoon door. Van daaar dat ik de enige vervangen had omdat ik dacht dat de vervroeging niet werkt. Maar met een andere is hetzelfde probleem. Ik ga ook steeds meer denken in de brandstof Maar dan zou je dit niet verwacht bij 2 cilinders tegelijk het is dus ook niet zo dat 1 cilinder wel door wil .ik vind het een lastige!!
 
Rond de 4000 rpm gaat hij uit alsof je de dodemansknop gebrukt .ontsteking lamp flitst gewoon door. Van daaar dat ik de enige vervangen had omdat ik dacht dat de vervroeging niet werkt. Maar met een andere is hetzelfde probleem. Ik ga ook steeds meer denken in de brandstof Maar dan zou je dit niet verwacht bij 2 cilinders tegelijk het is dus ook niet zo dat 1 cilinder wel door wil .ik vind het een lastige!!
Enige is eci ( ontsteking unit)
 
Rond de 4000 rpm gaat hij uit alsof je de dodemansknop gebrukt .ontsteking lamp flitst gewoon door. Van daaar dat ik de enige vervangen had omdat ik dacht dat de vervroeging niet werkt. Maar met een andere is hetzelfde probleem. Ik ga ook steeds meer denken in de brandstof Maar dan zou je dit niet verwacht bij 2 cilinders tegelijk het is dus ook niet zo dat 1 cilinder wel door wil .ik vind het een lastige!!
Een paar vragen: Je ziet met een stroboscoop toch wel of de vervroeging werkt? Wat is het officiële maximum toerental? Hoe wordt de toerenteller aangedreven? Is het blok ingebouwd of laat je het op de werkbank draaien?
 
Een paar vragen: Je ziet met een stroboscoop toch wel of de vervroeging werkt? Wat is het officiële maximum toerental? Hoe wordt de toerenteller aangedreven? Is het blok ingebouwd of laat je het op de werkbank

Een paar vragen: Je ziet met een stroboscoop toch wel of de vervroeging werkt? Wat is het officiële maximum toerental? Hoe wordt de toerenteller aangedreven? Is het blok ingebouwd of laat je het op de werkbank draaien?
Motor is gemonteerd. Onder rijden is tijdstip niet makkelijk af te lezen haha ik twijfel of het de ontsteking is die is een uit gewisseld bobine en pick-ups werken ook gewoon. Als er 1 uitvalt is dat nog logies maar beide cilinders smoren na 4000 daarvoor gaat alles goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan