Virago XV 535 loopt op 1 cilinder

HondaWillem

MF'er
9 mei 2012
110
0
Goedemiddag. Ik heb een Virago xv535 hier staan welke een aantal jaren niet heeft gelopen.
Heb de oude benzine eruit gepompt, olie ververst en carburateurs schoon gemaakt.
Nu had ik na schoonmaak eerst nog carburateurs die overstroomden, dus weer uit elkaar, maar hierna ging dit goed. Elektrische pompje werkt dus en vlotters dichten af.

Startpoging... Na lang doorzetten pikte hij aan. Helaas op 1 cilinder. De achterste.
Als hij wat opwarmt en je hem wat in toeren houdt neigt die wel om de 2de cilinder erbij te pakken maar hij gaat stationair weer op 1 cilinder.

Ik heb andere bougies geprobeerd, zonder resultaat.
De bougie is goed nat en naast de motor vonkt die wel maar hij loopt er niet op.
Bobines omgewisseld, aansturing even omgeplugd, kijken of hij dat wel op de voorste cilinder loopt, geen resultaat.

Ook wil hij nog wel eens een backfire doen. Alleen op de voorste die dus niet mee loopt.
Ontsteking tijdstip heb ik eerlijk gezegd geen flauw benul van waar hij dit vandaan haalt, goed weg gebouwd vind ik...

Ik heb zonet even gezocht op het forum en daar vond ik dat de CDI nog wel eens kapot gaat, zijn dit de symptomen hiervoor?

Motor heeft nog maar 15000 km dus slijtage lijkt me niet het probleem...

Bij voorbaat dank.
 
Aangezien je na het reinigen van de carburateurs ze nog eens open hebt moeten gooien wegens het overlopen (niet goed afsluiten van de vlotternaalden dus) mag je er van uit gaan dat het reinigen niet goed is gedaan. Haal ze er nog eens onderuit een laat ze ultrasoon reinigen. Zal waarschijnlijk al een pak schelen als het al niet de oplossing is.
 
Goedemiddag. Ik heb een Virago xv535 hier staan welke een aantal jaren niet heeft gelopen.
Heb de oude benzine eruit gepompt, olie ververst en carburateurs schoon gemaakt.
Nu had ik na schoonmaak eerst nog carburateurs die overstroomden, dus weer uit elkaar, maar hierna ging dit goed. Elektrische pompje werkt dus en vlotters dichten af.

Startpoging... Na lang doorzetten pikte hij aan. Helaas op 1 cilinder. De achterste.
Als hij wat opwarmt en je hem wat in toeren houdt neigt die wel om de 2de cilinder erbij te pakken maar hij gaat stationair weer op 1 cilinder.

Ik heb andere bougies geprobeerd, zonder resultaat.
De bougie is goed nat en naast de motor vonkt die wel maar hij loopt er niet op.
Bobines omgewisseld, aansturing even omgeplugd, kijken of hij dat wel op de voorste cilinder loopt, geen resultaat.

Ook wil hij nog wel eens een backfire doen. Alleen op de voorste die dus niet mee loopt.
Ontsteking tijdstip heb ik eerlijk gezegd geen flauw benul van waar hij dit vandaan haalt, goed weg gebouwd vind ik...

Ik heb zonet even gezocht op het forum en daar vond ik dat de CDI nog wel eens kapot gaat, zijn dit de symptomen hiervoor?

Motor heeft nog maar 15000 km dus slijtage lijkt me niet het probleem...

Bij voorbaat dank.

Kijk de rubbers tussen cabs en cilinders eens na, naeen aantal jaren stilstaan kunnen daar best droogte scheurtjes in zitten welke vals lucht veroorzaken. Ook zullen Iridium bougies een veel betere resultaat geven(bij mijn XV 750 was dat de oplossing)
 
Ik heb er nog iets mee om gestoeid, het is de carburateur. Door het membraan eruit te halen terwijl de carburateur nog op de motor zat kon ik hem laten lopen op de achterste cilinder.
Als ik dan een beetje benzine rechtstreeks in de carburateur deed liep hij meteen op beide cilinders.

Meteen de boel er maar af gehaald en nu maar in ultrasone.
Moet nog weer proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan