virago xv 750

dick e

MF'er
27 jan 2003
223
0
zutphen
olla allemaal,

ik ben van plan een virago uut 1982 te kopen en omdat ik alleen prettig rijd op een motorfiets waar met laag toerental rustig rondgereden kan worden en die dan ook nog op het gas reageert.is mijn vraag is zo´n apparaat wat voor mij,of word ik door elkaar geschud bij dat toerental?
op het web vind ik nl. niets over toerentallen en koppels(niet dat ik daar veel wijzer van word)
 
't Is een kunst om langs elkaar heen te lullen. Moet je maar aan wennen hier .....

Laag in de toeren rijden is goed te doen op een 750. De bike die jij op het oog hebt, is echter van een eerste generatie. Die heeft tóch net een wat ander koppel dan de bekende Virago-choppers die er op volgden. De XV 700 en en XV 750 verschillen niet erg veel. Wle merk je duidelijk voordelen bij de XV 1000 en de XV 1100. Die zijn toch echt wel wat krachtiger én soepeler.

Laat je nog horen wat je gekocht hebt?
 
olla allemaal,

ik ben van plan een virago uut 1982 te kopen en omdat ik alleen prettig rijd op een motorfiets waar met laag toerental rustig rondgereden kan worden en die dan ook nog op het gas reageert.is mijn vraag is zo´n apparaat wat voor mij,of word ik door elkaar geschud bij dat toerental?
op het web vind ik nl. niets over toerentallen en koppels(niet dat ik daar veel wijzer van word)
Een twin heeft veel koppel bij laag toerental. Een 750cc is groot zat voor een ontspannen rijstijl. Een chopper is daarnaast ook nog eens op trekkracht bij laag toerental gebouwd. Gewoon doen dus......... Enne, trillen hoort bij een twin en is juist mooi
 
donderdag haal ik hem op als het een beetje weer is.maar ralf ik heb nog maar een bmw die r67,de 75-7 had ik verkocht en daar die 100rs voor gekocht maar die vond ik niet echt ontspannen zitten .vandaar die virago ,tis weer eens wat anders en het lijkt mij een goed ding.
maar waar ik elke keer opafknapte was die hoge toerentallen,zelfs bij de xs1100.
als ik hem heb zal ik een fototje posten hier.
 
donderdag haal ik hem op als het een beetje weer is.maar ralf ik heb nog maar een bmw die r67,de 75-7 had ik verkocht en daar die 100rs voor gekocht maar die vond ik niet echt ontspannen zitten .vandaar die virago ,tis weer eens wat anders en het lijkt mij een goed ding.
maar waar ik elke keer opafknapte was die hoge toerentallen,zelfs bij de xs1100.
als ik hem heb zal ik een fototje posten hier.

Kiek, ik moet je toch eens vaker bellen blijkt maar weer...

Kom binnen een paar weken wel een keer met de driewieler langs bij je. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan