Virago XV750 "93"

[TMM]z-cat

Rookie
7 sep 2004
3
0
ijmuiden
Hallo mannen motor rijders, :}

Ik ben een beetje nieuw hier dus ik weet niet of de vraag misschien al eens gesteld is.

Mijn vraag is: hoe vervang je bij een virago xv750 uit 93 de keeringen van de voorvork.
Ik zag dat iemand een vrij uitgebreide uitleg had gegeven bij de how to afdeling, maar ik vroeg me af of dat dan ook op gaat voor een virago.

Of werkt dat dan weer anders.

Bedankt alvast voor jullie antwoorden :]

gro-etjes


z-cat

www.angelique.nl
 
Laatst bewerkt:
misschien een beetje een dom antwoord maaareh:

Ben je niet gewoon goedkoper uit als je het bij de dealer laat doen. Want het kost jou waarschijnlijk een hele middag en een hoop gevloek, warm hoofd en een halve krat bier. En die mannen bij de dealer hebben het waarschijnlijk in een dik uur gefixed. Weet trouwens niet wat het kost bij de dealer maar zo duur kan het toch niet zijn.

Maar het geeft inderdaad geen antwoord op je vraag en als ik eerlijk ben weet ik die ook niet.maar in ieder geval SUCCES!
 
Bij de howto in het technische forum wijkt redelijk af, omdat het hier gaat om upside-down vorkpoten, wat jouw motor niet heeft.
Op het http://www.magnamaniac.com/forum/index.php?showtopic=152&view=findpost&p=775 (Magna forum) heb ik ook een redelijk nauwkeurige beschrijving geplaatst om dit werkje te doen. Bij jouw virago werkt het ongeveer hetzelfde.

Met dit soort klusjes beginnen is een hele goede manier om de techniek van je motor te leren kennen. Ga zo door :}
 
:] :]

Tja kijk, als het inderdaad maar 55 euro kost, dan ga ik zelf natuurlijk niet sleutelen.<

Aan de andere kant moet ik magnamaniac V65 Powerrrrrrrrrrrrrrr
ook wel gelijk geven, ik vind het eigenlijk wel een must voor elke motor-rijder
dat hij een beetje ze motor zelf kan herstellen.

Ik ga in ieder geval eens even kijken op jou site en eens informeren wat het kost om ze te laten vervangen.

cu later all

[TMM]z-cat
 
jjajajaj,

Ben eens aan het rond bellen geweest, maar die 55 eurie daar doen ze het niet voor.

Ik heb verschillende gebeld en ze zaten allemaal tussen de 125 en 150 euro.
Op naar een werkplaats handboek dan maar, ik begrijp dat daar in staat hoe je het precies moet doen.

iemand nog ideen hoe ik daar goedkoop aan kan komen(lol.. ben ook een echte hollander he!).

oja, nog klein vraagje!!!!

Banden keuze, voorband, achterband, prijzen, waar let je op.

later all

Z-cat
 
boek kost tegenwoordig ca € 33,- bij de grote motorwinkels. (engels)

weet niet wat keerringen vervangen kost.

gewoon dus rond bellen voor de laagste prijs.
 
Banden: zou voor Metzelers, dunlop of Bridgestones gaan.
Soms hebben garages nog wel eens aanbiedingen ook.

Toen ik de motor kocht had ik een voorband van een merk daar had nog nooit iemand van gehoord zelf niet vindbaar op internet. Slechte grip en niet goed sporen.

Nu heb ik Brigdestone ; perfect. Voelt veel beter aan.

Merk zegt dus echt wel iets. Zou hier niet op besparen !
 
Hoi
Op de site van Yamaha www.yamaha-motor.com/ staat ook de XV750 in onderdelen met Yamaha part nrs. altijd makelijk als je wat moet bestellen bij een yamaha dealer.
Verder staat op de keering een referentie-nr.+afmeting,als je die opgeeft bij een yamaha dealer heb je ze en de prijs valt echt mee. Verder is de uitleg op de magna site zeer nuttig en als tip,mocht de cyl.compensator mee gaan draaien bij het loshalen van de imbus bout gebruik dan een oude steel(hout) maak de punt wat taps ongeveer tot 17mm en in de buis steken en sla deze voorzichtig maar goed klem hou h`m stevig vast en draai de imbus los.

Ronald
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan