Virago xv750 loopt op 1 cilinder

PascalvV

Rookie
1 okt 2012
5
0
Mijn yamaha virago xv 750 uit 1981 heeft lange tijd stil gestaan/ weinig gebruikt. Nu heb ik een probleem omdat hij niet wilt starten of moeilijk start.

Toen ik vandaag de motor op het contact zette, deed hij niets, zelfs geen klikje van de startmotor. Alleen het contactlampje en het lampje van het oliepeil brandde.

Vervolgens heb ik heb de accu aangesloten op de accu van de auto en toen startte hij wel, echter hij loopt maar op 1 cilinder. Dat hoor ik aan het geluid van de motor en voel ik aan de warmte van de motor. De achterste cilinder wordt warm, de voorste niet.

Ik dacht eerst dat de voorste cilinder geen benzine kreeg, maar daar ligt het niet aan. Ook de bougies heb ik gecontroleerd. Die vonken beiden.

Nu ben ik geen expert in het vinden van een oplossing, maar is er iemand die mij van advies kan voorzien. Misschien is het maar een klein iets en kan ik het makkelijk zelf repareren.

Alvast bedankt,

Pascal
 
Mijn yamaha virago xv 750 uit 1981 heeft lange tijd stil gestaan/ weinig gebruikt. Nu heb ik een probleem omdat hij niet wilt starten of moeilijk start.

Toen ik vandaag de motor op het contact zette, deed hij niets, zelfs geen klikje van de startmotor. Alleen het contactlampje en het lampje van het oliepeil brandde.

Vervolgens heb ik heb de accu aangesloten op de accu van de auto en toen startte hij wel, echter hij loopt maar op 1 cilinder. Dat hoor ik aan het geluid van de motor en voel ik aan de warmte van de motor. De achterste cilinder wordt warm, de voorste niet.

Ik dacht eerst dat de voorste cilinder geen benzine kreeg, maar daar ligt het niet aan. Ook de bougies heb ik gecontroleerd. Die vonken beiden.

Nu ben ik geen expert in het vinden van een oplossing, maar is er iemand die mij van advies kan voorzien. Misschien is het maar een klein iets en kan ik het makkelijk zelf repareren.

Alvast bedankt,

Pascal




bij een maat van me gehad, precies hetzelfde probleem.. :Y


lag de hoofdsproeier na onderzoek los in het vlotterbakje bij 1 van de carburateurs...


die had een LTD :]
 
Bedankt voor de reacties.

De accu heb ik nagekeken, maar ik zal hem eens doormeten.

Wat de cdi betreft, waar dient die voor en waar kan ik die vinden? Hoe kom ik erachter dan, mocht dat het probleem zijn?

De hoofdsproeier, betekent dat dat ik de carburateur uit elkaar moet halen? Dan zal eerst een handwerkboek moeten zoeken.
 
Bedankt voor de reacties.

De accu heb ik nagekeken, maar ik zal hem eens doormeten.

Wat de cdi betreft, waar dient die voor en waar kan ik die vinden? Hoe kom ik erachter dan, mocht dat het probleem zijn?

De hoofdsproeier, betekent dat dat ik de carburateur uit elkaar moet halen? Dan zal eerst een handwerkboek moeten zoeken.


nee, valt wel mee je moet alleen het bakje eronder vandaan schroeven. :Y
 
IMAG0426.jpg


IMAG0427.jpg



bewuste foto.
 
Mijn yamaha virago xv 750 uit 1981 heeft lange tijd stil gestaan/ weinig gebruikt. Nu heb ik een probleem omdat hij niet wilt starten of moeilijk start.

Toen ik vandaag de motor op het contact zette, deed hij niets, zelfs geen klikje van de startmotor. Alleen het contactlampje en het lampje van het oliepeil brandde.

Vervolgens heb ik heb de accu aangesloten op de accu van de auto en toen startte hij wel, echter hij loopt maar op 1 cilinder. Dat hoor ik aan het geluid van de motor en voel ik aan de warmte van de motor. De achterste cilinder wordt warm, de voorste niet.

Ik dacht eerst dat de voorste cilinder geen benzine kreeg, maar daar ligt het niet aan. Ook de bougies heb ik gecontroleerd. Die vonken beiden.

Nu ben ik geen expert in het vinden van een oplossing, maar is er iemand die mij van advies kan voorzien. Misschien is het maar een klein iets en kan ik het makkelijk zelf repareren.

Alvast bedankt,

Pascal


Beste Pascal,

Slecht starten en af en toe niet op twee cilinders is een probleem van de Virago 750, had ik ook altijd en zeker met het huidige weertype.

De oplossing is er NGK Iridium bougies in te doen en alle problemen zijn over, goed ze kosten wel wat, maar gaan jarenlang mee en je motor loop nog iets zuiniger ook.

In mijn Virago 750 '93 zitten ze al 4 jaar, altijd lopen en ook na de winter na maanden stilstaan onder de druppellader twee drukken op de knop en lopen.

Echt doen, geloof mij maar.

Handwerkboek :+ is gewoon te koop.

Yamaha XV Twins '81 to '96 Engelstalig van Haynes nr 0802
 
Laatst bewerkt:
Vervang ook gelijk de bougiekapjes, verder wat contactpunten van stekkertjes (bijv. bobines) los maken en schoonmaken.
Heeft dit model een eigen benzinekraan op de tank per carburateur? (had mijn '82 tenminste wel) Check de kraan even na, en of de vlotterbakjes vol zitten. Anders misschien toch de carburateur er even af halen en schoonmaken.
 
Mijn yamaha virago xv 750 uit 1981 heeft lange tijd stil gestaan/ weinig gebruikt. Nu heb ik een probleem omdat hij niet wilt starten of moeilijk start.

Toen ik vandaag de motor op het contact zette, deed hij niets, zelfs geen klikje van de startmotor. Alleen het contactlampje en het lampje van het oliepeil brandde.

Vervolgens heb ik heb de accu aangesloten op de accu van de auto en toen startte hij wel, echter hij loopt maar op 1 cilinder. Dat hoor ik aan het geluid van de motor en voel ik aan de warmte van de motor. De achterste cilinder wordt warm, de voorste niet.

Ik dacht eerst dat de voorste cilinder geen benzine kreeg, maar daar ligt het niet aan. Ook de bougies heb ik gecontroleerd. Die vonken beiden.

Nu ben ik geen expert in het vinden van een oplossing, maar is er iemand die mij van advies kan voorzien. Misschien is het maar een klein iets en kan ik het makkelijk zelf repareren.

Alvast bedankt,

Pascal


Zie ook:

Yamaha XV Virago topic [deel II]
 
Terug
Bovenaan Onderaan