Virus scanner

Froggy

MF veteraan
13 aug 2001
10.436
5
Noord-Limburg
Mijn computer doet het de laatste paar dagen heel erg raar
Hij ratelt veel en is super traag.
En heeft soms de kuren.
Zal er een virusje op zitten :?

Wie weet er voor mij nog een goede virusscanner :?
Waar kan ik hem gratis downloaden :?

Wat moet ik er mee :? ;(
HELP ;(
 
GVD, ik kan de foto's van de mfcd niet meer scannen.
Tijdens het scannen loopt de computer vast :(
Wordt er goed pissig van :( ;(
 
ehm neem Norton van Symantec, Mcaffee laat verdomde veel door elke keer

als test www.digicrime.com
bezoek de site op eigen risico, als je scanner goed is grijpt ie in, anders niet dan heb je gewoon een virus te pakken
niet echt ernstig maar wel een lastige , random blue screens krijgen en zo
 
ehm neem Norton van Symantec, Mcaffee laat verdomde veel door elke keer

als test www.digicrime.com
bezoek de site op eigen risico, als je scanner goed is grijpt ie in, anders niet dan heb je gewoon een virus te pakken
niet echt ernstig maar wel een lastige , random blue screens krijgen en zo
Ik heb nu op dit moment geen virus scanner.
Heb er wel eentje gehad.
Daarom vraag ik om advies.
 
Euh

Niels mijn mac afee detecteerde hem wel....
Macafee after all toch nog niet zo slecht alleen wel up to date houden.

Daniel wil de volledige versie hebben hier de link
 
Laatst bewerkt:
http://www.datafellows.com (www.datafellows.com)

f-secure antivirus rocks, 30 trybeforeyoubuy versie beschikbaar online
 
+ dat je met Kazaa blijkbaar allerlei ongenodigde virusjes mee download |( Heb ik pas een waarschuwing voor gekregen
 
ehm neem Norton van Symantec, Mcaffee laat verdomde veel door elke keer

als test www.digicrime.com
bezoek de site op eigen risico, als je scanner goed is grijpt ie in, anders niet dan heb je gewoon een virus te pakken
niet echt ernstig maar wel een lastige , random blue screens krijgen en zo
Toevallig ook een naam van dat virus?
Norton 2002 riep vbs.haptimeB@mm en heeft het bestandje gewist, maar krijg nu wel opeens veel vastlopers, grijze en blauwe beeldjes.... ;( En dat met full system scan en de nieuwste definities aan...
 
Eindelijk ben ik er weer *D
Had een fout in Windows.
De computer startte niet meer op.
Heb er gelijk een nieuwvirusscanner op laten zetten :)
Norman heet het.
 
Toevallig ook een naam van dat virus?
Norton 2002 riep vbs.haptimeB@mm en heeft het bestandje gewist, maar krijg nu wel opeens veel vastlopers, grijze en blauwe beeldjes.... ;( En dat met full system scan en de nieuwste definities aan...
dat virus heet bluescreen, dus verklaarbaar
staat in je temp Inet files , daar ff zoeken naar blue
 
Norton antivirus 2002 rulez !!

Zeker de functie die automatisch alle inkomende en uitgaande email controleert! Ik krijg toch regelmatig mail met daarin wormen en andere narigheid.. Norton wist ze meteen uit je inkomende mail. Gisteravond was het weer tweemaal raak. maar Norton deed keurig zijn werk ! :}

Tip: Maak in je email adreslijst twee extra namen aan. De eerste is aaaaaa met als email je eigen email adres. De tweede is aaaab met als email adres zoiets als abc#abc#abc (outlook zal even mopperen maar het kan wel!).

Als je nu een email-worm oploopt dan zal outlook eerst een mail naar je eigen adres opsturen. ALs je dus mail van jezelf ontvangt heb je een email-virus te pakken!
Daarna zal outlook de aaaab een mail willen zenden. Maar omdat dit geen geldig email adres is loopt outlook vast en stopt het virus. op deze manier voorkom je dat alle vrienden en kenissen van je ook een virus opgestuurd krijgen!!!

Tip .. als je PC nog steeds raar doet, ga eens naar de microsoft website en download daar het laatste grote service pack. Schoont altijd lekker op !

Tip2: sommige email virussen zijn slimmer en die beginnen bij de Z en werken naar beneden. Maar dan ook maar user ZZZZ en ZZZy aan op dezelfde manier
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan