visier

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
mijn visier klapt steeds open als ik goed :] op de snelweg en omkijk, beetje geforceerd denk ik maar kan de stukjes vervangen en dan blijft die wel weer dicht

bij goed weer zoals nu is het echt niet te doen om zonder zonnebril te rijden zonder hoofdpijn te krijgen
kan gemakkelijk zijn want dan kun je af en toe het scherm opendraaien om wat af te koelen 8-)

nu ik mij toch een nieuw scherm moet kopen (schuift steeds open) had ik gedacht om een gedeeltelijk verduisterd te kopen, maar vraag mij nu af of daar ook mee te rijden valt bij minder goed weer, of tegen de avond???
:? :?
 
eehhjj dat heb ik ook gehad met me 1e helmpie van 250 piek dat rijd echt niet viziez is ook kapot geslagen toen ik om keek dat probleem houd je altijd denk ik nieuwe helm is een betere oplossing als je het geld er voor over heb
ik heb zelf een max replica van bieffe wat een fijn ding is dat. 8-)
 
Ikzelf heb 3 vizieren.

-Gewoon doorzichtig (gebruik ik bijna nooit meer)
-Donker getint voor extreem zonnig weer.
-Geel, deze draag ik het meest omdat het vooral met slecht weer perfect contrast is, toch een beetje de zon weghaalt en `s avonds goed te doen is.
 
probleem met mijn helm is dat ik hem 2 maand geleden kocht net omdat hij te wijd zat en dat het vizier niet bleef zitten

mijn nieuwe shark-helm was een enorme verbetering, geen schudden meer en veel minder lawaai én in het begin bleef de helm dicht

nu dus niet meer door wat slijtage en omdat ik nu ook wat sneller rijd
 
Klopt,

mijn Arai is 5jaar oud (ja, ja...tijd voor vervanging ;( )
en doet het nog goed.
en op de beurzen krijg je nog steeds service van Arai (Topper)
 
Je moet in ieder geval niet gaan proberen te gaan rijden met je donkere vizier op je helm in het donker. Dat is echt onveilig; je ziet geen flikker! :(

Ik moet er ook aan denken van tevoren dat ik mijn gewone vizier op doe als ik weet dat ik in het donker terug zal rijden.......
 
Ik sluit mij aan bij Merel: een donker vizier is echt gevaarlijk. Zelf ooit zo dom geweest het te proberen: overdag ok (en blits), maar 's avonds (vooral een keer met regen): waanzinnig gevaarlijk.

Koop een goed kwaliteitshelm die goed past. Loszittend vizier moet bij een goede merkhelm niet mogen. Verder een goede zonnebril die wind goed afsluit!
 
Bestaat er geen vizier dat zich aanpast aan de lichtsterkte dan? Er bestaan brillen die dat doen, dus misschien is't ook wel mogelijk met een vizier?
Donker vizier bij gewoon slecht weer, is dat eigenlijk nog te doen? Of zie je dan ook al niks meer? Ik denk eraan om zo'n ding te kopen omdat ik nogal erg snel last heb van de zon (erg gevoelige ogen) maar het weer kan in België wel redelijk omslaan zodat'k 's avonds (17 uur) wel eens door de regen naar huis zou moeten kunnen. (triple werkwoordscore?)
 
Ik ga mezelf maar ff zo'n pinlock systeempje op m'n helm laten zetten. Wou er eerst een wat extra vizieren bij halen, maar vind dat pinlock gebeuren 10x handiger...

_________________
Motorrijbewijs sinds 11 mei 2001. Ben druk op zoek naar m'n eerste fiets... Rij nu tijdelijk op een http://www.bikepics.com/honda/cmx250/86/ (Honda Rebel 250). Vrrrrrrrrrrrooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeem!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Skoezie op 2001-07-09 12:17 ]
 
Bestaat er geen vizier dat zich aanpast aan de lichtsterkte dan? Er bestaan brillen die dat doen, dus misschien is't ook wel mogelijk met een vizier?
Donker vizier bij gewoon slecht weer, is dat eigenlijk nog te doen? Of zie je dan ook al niks meer? Ik denk eraan om zo'n ding te kopen omdat ik nogal erg snel last heb van de zon (erg gevoelige ogen) maar het weer kan in België wel redelijk omslaan zodat'k 's avonds (17 uur) wel eens door de regen naar huis zou moeten kunnen. (triple werkwoordscore?)

Ik weet niet of jullie het in België hebben, maar wij hebben hier zonnebrillen.
Dus als je last van de zon hebt, zonnebril op.
Geen zon, zonnebril af.

Tada Problem Solved :+
 
Ik weet niet of jullie het in België hebben, maar wij hebben hier zonnebrillen.
Dus als je last van de zon hebt, zonnebril op.
Geen zon, zonnebril af.

Tada Problem Solved :+
'k HEB geen zonnebril.. 'k sta niet met een zonnebril, 'k weet nooit niet dewelke kiezen.. 'k heb geen 'kewl' gezicht en geen smaak snappie? :)
Da's dus met een vizier geen probleem.
 
Donker vizier is perfect, rij niet zonder, ook met slecht weer en in het donker.

Alleen met vakantie ed neem ik me blanke vizier mee als het in het donker rijden erg lang gaat duren. Dan zet ik me vizier over.

Heb je meteen een reserve vizier bij je.
 
Een vizier kost voor een Arai ±180,- 225,-

Een bril zit meestal klote als je hem langer op heb onder je helm, zo niet, dan zit je helm waarschijnlijk te los.

Weet je wel wat motorrijden kost?
 
Op 2001-07-09 13:15, schreef poohbeer:
Op 2001-07-09 12:06, schreef Skoezie:
Ik ga mezelf maar ff zo'n pinlock systeempje op m'n helm laten zetten. Wou er eerst een wat extra vizieren bij halen, maar vind dat pinlock gebeuren 10x handiger...

ziet er wel handig uit maareuhh.. ken je iemand die zo'n ding gebruikt?
Weet je wat, koop het effe en laat't ons weten.

Ik gebruik zo ding.
Kost 40 gulden.
Ik had eerst een Shark en daar besloeg het vizier heel snel aan. nu met de Arai heb ik er geen last van. Maar heb toch voor de koudere maanden en pinlock er in gezet.


 
Een vizier kost voor een Arai ±180,- 225,-

Een bril zit meestal klote als je hem langer op heb onder je helm, zo niet, dan zit je helm waarschijnlijk te los.

Weet je wel wat motorrijden kost?

Voor shoei is ie 80,-- gulden bij Safe.

En ikke weet wel wat motorrijden kost. (8000km gereden, koppeling/2 achterbanden/1 grote beurt/1 kleine beurt/accu/8 remblokjes etc.... bijna 2000,-- aan onderdelen in een 1/2 jaar.) :(

_________________
http://www.kras.nl/temp/cbr/homecbr.htm (Bijna alle CBR600F op een rijtje), wie vult me aan ?

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-07-09 13:27 ]
 
Ik gebruik zo ding.
Kost 40 gulden.
Ik had eerst een Shark en daar besloeg het vizier heel snel aan. nu met de Arai heb ik er geen last van. Maar heb toch voor de koudere maanden en pinlock er in gezet.

ow, da's dat ding waar we't met helldesker enzo effe over hadden? Maar euhh.. dat was toch vastgeplakt? Of was duderuuds nog wat anders?
 
Nee dat(Helldesker) was weer iets anders.
Dat was een kapje over je neus, werkt ook goed.
Gewoon ff naar winkel gaan en ff naar beide opties kijken.
Duderuud had ook een pinlock.
 
Pinlock werkt echt perfect.
Wordt met twee kleine pinnetjes aan vizier vastgezet.

Zoiets heb je ook met een sticker uitvoering.

Je kan ook een neuskapje in je helm zetten, dit is leuk, maar helpt niet veel tegen beslaan.

Ik heb beide.

 
Nee dat(Helldesker) was weer iets anders.
Dat was een kapje over je neus, werkt ook goed.
Gewoon ff naar winkel gaan en ff naar beide opties kijken.
Duderuud had ook een pinlock.

neenee, 'k bedoel niet dat kapje maar we hebben (toen jullie nog niet binnen mochten) ;) effe voor de deur staan leuteren over dergelijke dingen en dat kwam toen ter sprake dacht'k..
Maar ik dacht iets te hebben onthouden van lijm tussen vizier en extra viziertje zodat je geen water in kreeg (zoals bij duderuud de andere keer) was.

is dat pinlock iets dat je zelf doet of beter laat doen als je een kneus bent?
_________________
http://www.pricewatch.be/images/mybike/ (Mijn Suzuki GSX-R600) http://www.pricewatch.be/cossiepower (My brothers high performance car)

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-07-09 15:12 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan