vizier klapt open bij omkijken

rooie stier

Die hard MF'er
18 jun 2003
929
0
mijn vizier klapt open als ik over mn schouder kijk en boven de 160 rij.

heb de helm nog niet zo lang dus een nieuwe kopen is voor mij geen optie, maar hebben meer mensen daar last van en is er iets aan te doen...behalve rustig rijden natuurlijk :P

ff een piccie dan weten jullie om wat voor helm het gaat
full
 
>>>> Algemene motorpraat

V&O is voor vragen en opmerkingen over het forum zelf.

Bij mij doet ie dat alleen als het vizier op de tochtstand staat. Tegenwoordig kijk ik niet meer recht opzij, maar draai ik mijn hoofd ook enigszins naar beneden. Nu heb ik er geen last meer van.
 
Ik had dat ook bij mijn helm, en ik heb het opgelost door een dun rubber ringetje tussen de schroefring en vizier temonteren, zo wordt hij iets straker aan gedrukt en gaat dus niet meer open door de rijwind
 
Dit komt door de wind die onder je helm kan als jij je hoofd draait. Deze slaat je vizier van binnenuit door de druk open.
Koop ff zo n wind kapje wat je onder je kinstuk bevestigd (ongeveer 5 pleuros)
en je bent gegarandeerd van je probleem af (ik had n.l. het zelfde probleem)
Scheelt je meteen een hoop tubulentie binnenin je helm, geen tranende ogen meer of rondslingerende insecten e.d.

P.s. Geloof het het niet, neem dan ff de proef op de som met bijv een stuk Duc-tape.
 
Dit komt door de wind die onder je helm kan als jij je hoofd draait. Deze slaat je vizier van binnenuit door de druk open.
Koop ff zo n wind kapje wat je onder je kinstuk bevestigd (ongeveer 5 pleuros)
en je bent gegarandeerd van je probleem af (ik had n.l. het zelfde probleem)
Scheelt je meteen een hoop tubulentie binnenin je helm, geen tranende ogen meer of rondslingerende insecten e.d.

P.s. Geloof het het niet, neem dan ff de proef op de som met bijv een stuk Duc-tape.
dat zou kunnen maar achter je vizier sluiters zitten bij mijn helm ook kleine lucht gleuvjes en denk dat bij omkijken daar de wind naar binnen kruipt en zo mn vizier optilt...

ik ga eerst is wat rubber ringen proberen bij de sluitschroeven en als dat niet helpt probeer ik zo'n kinding
 
klapt ie wel weer dicht als je vooruit kijkt? :9 of eh niet meer omkijken ?
 
klapt ie wel weer dicht als je vooruit kijkt? :9 of eh niet meer omkijken ?

ja hij klapt dicht als ik boven de 100 kom en das echt super de luxe handig bij stoplicht sprintjes, aangezien ik het niks vind om met een dicht vizier bij stoplicht te staan...
 
ja hij klapt dicht als ik boven de 100 kom en das echt super de luxe handig bij stoplicht sprintjes, aangezien ik het niks vind om met een dicht vizier bij stoplicht te staan...
Dat gaat dus over als je die rubber ringen ertussen gaat douwen. :P


(Ik heb gewoon een paar stukjes duct-tape op de zijkant van 't vizier geplakt, rond de gaten zeg maar. Werkt prima. :) )
 
Ik had een HJC systeemhelm gekocht toen m'n Schubert Concept terug was naar de fabriek (je moet wel kunnen rijden natuurlijk)... die klapte bij 120 al open als ik opzij keek... ik schrok me wild. Meteen ingeruild en een 2de concept gekocht (als reserve :D )
Naar beneden kijken scheelt idd ook wel.
 
Laatst had ik ook zoiets...
Ik reed 240 en ik dacht een flitser te zien aan de kant van de weg , Ik draai mijn hoofd ,WHAM !!! helm weg !
Toen maar een goed merk gekocht. ;)
 
Kun je het scharnier gedeelte van je vizier niet wat strakker zetten. Ik heb een shoei maar mijn vizier gaat echt strak open dicht. Hiervoor had ik een Nolan en die had het ook, veels te slap vizier, heb het opgelost door het mechanisme wat strakker te draaien.
 
Kun je het scharnier gedeelte van je vizier niet wat strakker zetten. Ik heb een shoei maar mijn vizier gaat echt strak open dicht. Hiervoor had ik een Nolan en die had het ook, veels te slap vizier, heb het opgelost door het mechanisme wat strakker te draaien.

Ik heb een Shark S600 Fizz ( ligt het aan Shark ) een heb hetzelfde probleem. Ik ben erg benieuwd hoe jij dat mechanisme strakker hebt gedraaid, want bij mij is die speling inderdaad alleen maar meer geworden, in het begin ging hij ook strak open dicht.
 
Ik had een HJC systeemhelm gekocht toen m'n Schubert Concept terug was naar de fabriek (je moet wel kunnen rijden natuurlijk)... die klapte bij 120 al open als ik opzij keek... ik schrok me wild. Meteen ingeruild en een 2de concept gekocht (als reserve :D )
Naar beneden kijken scheelt idd ook wel.

Ik heb ook een HJC helm, maar 180 km/uur kon ik gewoon opzij kijken, zonder problemen met mijn vizier, dus.... ;)
Ik ben dan ook erg tevreden met mijn systeemhelm :}
 
Ik hoor het vaker bij Shark en Nolan, ze hebben daar zelf een pasklare oplossing voor hoor.
 
Ik hoor het vaker bij Shark en Nolan, ze hebben daar zelf een pasklare oplossing voor hoor.

Waarom wordt die oplossing dan niet meteen vanuit de fabriek gemonteerd?

Jaren terug ook een Shark aangeschaft, na een paar weken maar aan de kant gegooid.
 
Waarom wordt die oplossing dan niet meteen vanuit de fabriek gemonteerd?

Jaren terug ook een Shark aangeschaft, na een paar weken maar aan de kant gegooid.
Moet je mij niet vragen :? Bij Suomy weten ze allang dat de Gunwind fluit door de spoiler bovenop, denk je dat ze er wat aan doen? Ja bij het nieuwe model hebben ze de bovenkap gewijzigd :X

Maar goed mijn zwager die had hetzelfde met zijn nieuwe Shark en ging terug naar de winkel en die moesten toen ff de importeur bellen. Die hebben toen iets opgestuurd waardoor het weg was.
 
Toen ik ook zo'n helm had hield ik gewoon een vingertje tegen het vizier bij het linksom kijken. Rechtsom is wat moeilijker. Maar wat kan daar nou zitten bij 160kmh? ;)
 
ik heb er ook last van, alleen ik rijd met een Bieffe 012 (ofziets) en die dingen zijn geen drol waard. 3 jaar geleden voor op de brommer gekocht...

niet dat ie lelijk is, maar je merkt wel dat ie slecht dempt etc. hij klapt ook open bij hogere snelheden.

eerst maar eens sparen voor een nieuwe :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan