vizier klapt open bij omkijken

Dit komt door de wind die onder je helm kan als jij je hoofd draait. Deze slaat je vizier van binnenuit door de druk open.
Koop ff zo n wind kapje wat je onder je kinstuk bevestigd (ongeveer 5 pleuros)
en je bent gegarandeerd van je probleem af (ik had n.l. het zelfde probleem)
Scheelt je meteen een hoop tubulentie binnenin je helm, geen tranende ogen meer of rondslingerende insecten e.d.

P.s. Geloof het het niet, neem dan ff de proef op de som met bijv een stuk Duc-tape.

ik heb precies hetzelfde met mijn shark helm
vooral dat geklapper van de wind en tranende ogen is klote.

ik had er zo'n afdekstuk/ding van booster onder geplakt, deze zijn groter als dat stukje van jou en sluiten dus bijna de hele onderkant af. deze passen echter niet goed aan de binnenkant met plakken. je moet het dus aan de buitenrand bevestigen. hierdoor ziet het er niet uit en het laat los als je door de regen rijdt. ben er al 2 verloren.

waar heb je dat kleine stuk van jou gekocht? ben die kleine alleen tegengekomen met gaas, dat hielp niet...
 
mijn vizier klapt open als ik over mn schouder kijk en boven de 160 rij.

heb de helm nog niet zo lang dus een nieuwe kopen is voor mij geen optie, maar hebben meer mensen daar last van en is er iets aan te doen...behalve rustig rijden natuurlijk :P

ff een piccie dan weten jullie om wat voor helm het gaat
(Afbeelding)

Heb het bij m'n Arai nog niet meegemaakt, bovendien zit er aan de onderkant van het vizier nog een extra vergrendeling (een soort drukknop) die erg handig werkt. Moet het vizier weer open dan klikt hij met een beetje druk weer los.
 
sommige halen bij 160 nog wel is een auto in |(

en als je dan met meerdere motoren rijdt wil ik toch ff weten waar de motor achter mij zich bevind...

Is het bij 160 km/u en /of sneller niet beter om alleen voor je te kijken :?

haal jij altijd in dan zonder over je schouder te kijken :?

of haal jij gewoon nooit in :+
 
Ik heb precies dezelfde helm gehad.

1 dag later meteen terug gebracht en een nolan met visor lock gekocht.

idd.. inhalen met 120/130 en dan in je dooie hoek kijken zeg maar en vizier open en dan voor je kijken en dan klapt ie weer super hard dicht.. erg erg irri... of dattie open blijft staan en je alles in je gezicht krijgt.

 
Op zondag 13 juli 2003 17:08 schreef Capoeirist het volgende:
Ik heb precies dezelfde helm gehad. 1 dag later meteen terug gebracht en een nolan met visor lock gekocht.

Vreemd dat ze tegenwoordig nog zulke gevaarlijke helmen verkopen... Het is toch normaal dat een vizier dicht blijft als je rijdt!? Uiteraard óók als je bij 200+ even omkijkt.
 
Ook mijn Shark had er last van (dat en loslatende verf) heb dus maar een Arai gekocht....
 
ik heb precies hetzelfde met mijn shark helm
vooral dat geklapper van de wind en tranende ogen is klote.

ik had er zo'n afdekstuk/ding van booster onder geplakt, deze zijn groter als dat stukje van jou en sluiten dus bijna de hele onderkant af. deze passen echter niet goed aan de binnenkant met plakken. je moet het dus aan de buitenrand bevestigen. hierdoor ziet het er niet uit en het laat los als je door de regen rijdt. ben er al 2 verloren.

waar heb je dat kleine stuk van jou gekocht? ben die kleine alleen tegengekomen met gaas, dat hielp niet...

Heb eerlijk gezegd deze gekregen van een buitengewoon aardige dame van Safe Rotterdam.
Legde mijn probleem voor, en komt zij met een hele doos met verschillende van dit soort dingen.
Net zolang gezocht tot we er 1 hadden die goed paste en goed vast zat (wel origineel shark geloof ik) vraag wat dat ding moet kosten, zegt ze service van de zaak (en dat terwijl ik mijn helm daat helemaal niet gekocht heb) klasse dus.
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 13 juli 2003 16:52 schreef rooie stier het volgende:
sommige halen bij 160 nog wel is een auto in |(

en als je dan met meerdere motoren rijdt wil ik toch ff weten waar de motor achter mij zich bevind...haal jij altijd in dan zonder over je schouder te kijken :?

of haal jij gewoon nooit in :+

Ik hoef niet over mijn schouder te kijken.

Allereerst zie ik in mijn spiegels alles.
En ten tweede als ik 160 of harder rijdt zijn er maar weinig die me inhalen.
 
Ik heb dezelfde shark helm en heb er maar een heeele enkele keer last van ik kijk volgens mij ook niet zo vaak om als ik 160+ rij kijk dan gewoon in me spiegel ..... vind het wel irritant dat die bij 140+ uit zichzelf dichtklapt
 
Vreemd dat ze tegenwoordig nog zulke gevaarlijke helmen verkopen... Het is toch normaal dat een vizier dicht blijft als je rijdt!? Uiteraard óók als je bij 200+ even omkijkt.

Ik snap dat ook niet, lijkt me dat ze daar toch mee getest hebben.

maar de helm was opruiming bij safe.. snel terug gebracht en andere gehaald..

volgende word hjc denk ik...
 
Ik hoef niet over mijn schouder te kijken.

Allereerst zie ik in mijn spiegels alles.
En ten tweede als ik 160 of harder rijdt zijn er maar weinig die me inhalen.
en als je dan maar een man of tien over de snelweg scheurt????

hoef je dan ook nie om te kijken, ze weten dat jij als een blind paard van baan wisselt en houden daarom heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel tussenruimte.

[me]rooie stier kijkt altijd om, zelfs als ie weet dat er niks zit
[/me]


automatisme denk O-)
 
en als je dan maar een man of tien over de snelweg scheurt????

hoef je dan ook nie om te kijken, ze weten dat jij als een blind paard van baan wisselt en houden daarom heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel tussenruimte.

automatisme denk O-)

Zoals ik al schreef ik kijk veel in mijn spiegels. Ik heb ook het idee dat ik niet als een blind paard rijdt. Anders had ik ook waarschijnlijk niet meer dit bericht kunnen tikken na 10 jaar rijbewijs.

Als je met een ploeg van 10 man gaat rijden houdt je toch zeker ook rekening met elkaar, oftewijl je gaat elkaar toch niet constant inhalen :?

Michael.
 
Zoals ik al schreef ik kijk veel in mijn spiegels. Ik heb ook het idee dat ik niet als een blind paard rijdt. Anders had ik ook waarschijnlijk niet meer dit bericht kunnen tikken na 10 jaar rijbewijs.

Als je met een ploeg van 10 man gaat rijden houdt je toch zeker ook rekening met elkaar, oftewijl je gaat elkaar toch niet constant inhalen :?

Michael.

daar heb je zeker gelijk in maar als je met veel mensen rijdt en ik zit op de rechterbaan dan kan er natuurlijk 1 op de linkerbaan jou voorbij willen en als je dan alleen in je spiegel kijkt (waar ik mijn arm zie) kan je iemand snel over het hoofd zien.

ik kijk altijd maar ook bijna altijd voor niks. maar toch kijk ik liever wel even
 
daar heb je zeker gelijk in maar als je met veel mensen rijdt en ik zit op de rechterbaan dan kan er natuurlijk 1 op de linkerbaan jou voorbij willen en als je dan alleen in je spiegel kijkt (waar ik mijn arm zie) kan je iemand snel over het hoofd zien.

En daar zit hem waarschijnlijk de clou, als ik in mijn spiegel kijk zie ik de linker baan en gelukkig niet alleen mijn arm.
 
Mijn Shark heeft er ook last van het is een rsf2. Het is gelukkig niet vaak meer voorgekomen. Ik let er nu op bij het sluiten, of het vizier helemaal gesloten is want dit leek het probleem te zijn.
Is nog geen jaar oud en heeft al val schade dus heb wel een reden om een nieuwe te kopen maar dan geen Shark meer.
Mijn vorige helm een Shoei heeft het 6 jaar volgehouden en als niet was gevallen reed ik er nu nog mee rond.
Ik dacht voordelig uit te zijn want het scheelde toch 100 euro |( achteraf heb ik er spijt van maar ja je kunt niet alles weten.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het is echt heel vervelend... Het helpt als ik mijn hoofd een beetje schuin hou tijdens het omkijken... Misschien toch maar eens de tips uit dit topic uit proberen...
 
ejj ik heb precies dezelfde helm en vizier.. en ik heb probleem ook bij 160+.. echt zwaar kut is het

Dat zo'n helm nog door de keuring komt!!! 25 jaar geleden klapten de vizieren ook als een soort remklep achterover als je omkeek en werden er simpele drukknoppen gemonteerd om het vizier te 'verankeren'.

De helmen van gerenommeerde merken hebben er in elk geval geen last van, als ik écht hard ga rijden op de autobahn dan duw ik op het in het vizier geintegreerde drukknopje en zit het vizier muurvast, normaal gesproken onder de 200 km/u of zo is dat niet eens nodig bij een Arai...

Toch maar kwaliteit kopen i.p.v. een leuk kleurschema lijkt me ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan