Vizier losmaken van helm

Makster

MF veteraan
14 sep 2003
2.169
0
Dordrecht
Ik heb van de week een fogcity Proshield gekocht die ik dus wil monteren (lees plakken) op mijn vizier.
Voor een goed resultaat werd mij aangeraden mijn vizier van mijn helm af te halen en dan de Fogcity er op te plakken. Nu is dus mijn vraag hoe krijg ik mijn vizier los zonder mijn helm te slopen?

Dit is mijn helm
helm.jpg


En ik neem aan dat ik dit stuk op de een of andere manier er af moet halen, de vraag is dus hoe!
Helm2.jpg


Kan ik hier voorzichtig een schroevendraaier onderzetten en hem dan langzaam en voorzichtig los "wippen"? Of zijn hier andere truckjes voor?

thanks

Makster
 
Hmmmm....... Owkee.....
Zal vanavond proberen om die kapjes op te "tillen" en dan maar hopen dat ik het niet verneuk :)

Misschien wel verstandig als ik nog even wacht met proberen totdat er iemand reageerd die het wel eens heeft gedaan met een HJC helm, want kapot gaan is GEEN optie.

In ieder geval al bedankt voor de reacties !!!
 
Ik heb van de week een fogcity Proshield gekocht die ik dus wil monteren (lees plakken) op mijn vizier.
Voor een goed resultaat werd mij aangeraden mijn vizier van mijn helm af te halen en dan de Fogcity er op te plakken. Nu is dus mijn vraag hoe krijg ik mijn vizier los zonder mijn helm te slopen?

Dit is mijn helm
(Afbeelding)

En ik neem aan dat ik dit stuk op de een of andere manier er af moet halen, de vraag is dus hoe!
(Afbeelding)


volgens mij zwarte plaatje aan onderkant iets uittrekken en dan een slag draaien.... dan klikt ie zo los.

optie2. Gewoon plaatje eraf trekken, ...

je kan meestal als je je viezier open heb kijken hoe de constructie is... of hij zit op 1 punt vast (dan optie 1) of op meerdere punten dan optie 2..... Moeilijk kan het niet zijn.... suuk6
Kan ik hier voorzichtig een schroevendraaier onderzetten en hem dan langzaam en voorzichtig los "wippen"? Of zijn hier andere truckjes voor?

thanks

Makster
 
je hebt dat ding toch ergens vandaan, dan kun je daar toch ff vragen...

Misschien inderdaad wel het beste ja, maarja aan de andere kant hoe moeilijk kan het zijn omdat zelf te doen :?
Gaat het me echt niet lukken dan ben jij de man met het beste advies :)


Op maandag 17 november 2003 14:59 schreef ReefeR het volgende:
Al op www.hjc.com gekeken, ik zag dat daar voor een aantal types uitleg gegeven werd, maar weet niet welk type jij hebt

Zal zo is ff kijken, Type is ZF-8 Duke !

En zie net dat de url niet hjc.com is maar www.hjchelmets.com :P

Thanks !!
 
In elk geval niet met een schroevedraaier eronder gaan zitten pulken, dan breekt er zo iets af!!! Het kan zijn dat je bij het draaien wel wat kracht moet zetten. M'n Caberg maakt ook steeds een angstaanjagende "KLAK" als ik het vizier los maak, maar het gaat wel altijd goed.
 
Bij mn Arai moet ik inderdaad ook gewoon 'trekken' wat ook een angstig geluid geeft. Maar bij mn craft moet ik wel het eea losschroeven, dus meestal rij ik met donker vizier met de craft en met licht vizier met de Arai.
Maar de eerste de beste motorzaak moet dat toch gewoon uit kunnen leggen neem ik aan?
 
Ga straks een poging wagen, eerst natuurlijk ff rond neuzen op het forum :)

Mocht het niet lukken, of mocht ik denken dat het niet lukt dan ga ik inderdaad maar ff langs bij de motorzaak. Heb geen zin om mijn helm te verneuken.
 
Misschien ten overvloede maar, vizieren zijn ook los te koop.
Je verneukt dus niet je hele helm als het niet goed gaat met loshalen.

Ik heb zelf een lazer helm en daar kan je gelukkig het vizier gewoon losmaken met behulp van een muntje.
 
Mooi dan verneuk ik het dus minimaal :)

Maar stel er breekt iets af van het "Draai" mechanisme.... ben ik dan wel goed de lul of kan dat ook vervangen worden?

Waarschijnlijk gaat het vizier er zo makkelijk af dat ik er te moeilijk over denk... O-)

Ofzo iets :)
 
Owkee het is gelukt !!

Zal gelijk het een en ander proberen uit te leggen aan die mensen die ooit met het zelfde probleem komen te zitten.

De zwarte zijstukken van de helm moet je dus op een draaiende manier er af halen. Beste is om even aan de voorkant van het zwarte stuk, dus aan de kant van het vizier, deze iets op te lichten en dan gewoon naar beneden draaien. Vervolgens hoor de wel vaker genoemde "knak" en is het zwarte stuk los.

Zie foto's hieronder, misschien is het dan iets duidelijker.

Zwarte stuk vast.
Helm 001.jpg


Zwarte stuk als hij los gedraaid is.
Helm 002.jpg


Hoop dat er ooit iemand nog iets aan heeft.

Bedankt voor de hulp en reacties.

Groeten Makster
 
Stukkie reclame: Shoei heeft patent op het vizierbevestigingssysteem. Alleen al daarom zou ik iedereen aanraden een shoei te kopen (helaas wel vrij duur). ik verwissel mijn smokyvizier met een gewone binnen 15 sec. en als alles meezit in 10 sec! Let er maar eens op ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan