Vizier/pinlock problemen

Zoals aangegeven moet de winkel je helpen. Kunnen ze dat niet dan de hele overeenkomst ongedaan maken. Aangezien het een koop is (voorgemonteerd) kunnen ze hier niet weg komen met alleen de pinlock terug te nemen.

Maar dat gezegd hebbende een pinlock is vrij simpel en kan bewezen goed werken. M.a.w. er zijn maar een beperkt aantal zaken die mis kunnen zijn.

Principe is een tweede ruitje met daar tussen lucht met een lucht dichte afsluiting. Waar kan het mis zijn?
1. Geen lucht er tussen. De silicone rand op de pinlock ontbreekt
2. Geen lucht dichte afsluiting omdat:
a. De sicilonenrand onderbroken is
b. De afstelling onjuist is waardoor de pinlock wijkt van het visier (check als deze gemonteerd is. Dit is bij te stellen door de pinnen die excentrisch zijn te verdraaien. en het visier daarna opnieuw te monteren.
3. Pinlock visier is vies (gebuik glassex)
4. Er zit vochtige lucht tussen de visieren.
Geen van bovenstaande. Het zit niet tussen de pinlock en vizier maar op de binnenkant waar je gewoon aan kan. Zoals gezegd is pinlock al gereinigd volgens de handleiding maar het heeft echt geen effect.
Het enigste wat ik nu heb is een erg bekraste pinlock door mijn handschoenen. Het is dat of niets zien.
 
Is het wel officieel pinlock, of imitatie?

Ik weet dat Schuberth een tijdje hun eigem 'pinlock' hadden, nadat het patent was verlopen. Dramatisch....
 
Die lezen ook gewoon mee :+
Super dat het nu opgelost is!:}
Als de service en oplossing goed is mag het ook gezegd worden. Ik had wellicht de eerste 2 keer met een minder ervaren medewerker te maken gehad. Kan gebeuren, we zijn niet perfect.
 
Kijk, nu is 't opgelost. En zo hoort dat ook!!
Ik had het toch in post#17 al gemeld, of je mss door een stagiaire was geholpen?
Dat je nu een nieuwe (=andere) krijgt, na gebleken probleem, mag ook wel verwacht worden van kwaliteits-shop.
Het minste is dat ze, met de klant die een probleem heeft, meedenken. Niet afpoeieren.

Jij kan nu weer rijden zonder dat je steeds 'mist' hebt op de motor.:]
De 'foute' pinlock moet de shop nu maar verder met de importeur afhandelen.
 
Kijk, nu is 't opgelost. En zo hoort dat ook!!
Ik had het toch in post#17 al gemeld, of je mss door een stagiaire was geholpen?
Dat je nu een nieuwe (=andere) krijgt, na gebleken probleem, mag ook wel verwacht worden van kwaliteits-shop.
Het minste is dat ze, met de klant die een probleem heeft, meedenken. Niet afpoeieren.

Jij kan nu weer rijden zonder dat je steeds 'mist' hebt op de motor.:]
De 'foute' pinlock moet de shop nu maar verder met de importeur afhandelen.
Hij had geen op voorraad. Maar wel een andere hornet adventure helm. Ik heb gewoon dat vizier gekregen, sticker eraf en gaan :]

Op de terugweg naar huis heb ik het probleem alvast niet meer gehad!
 
Alsnog snap ik niet hoe dat eerste vizier aan de binnenkant kon beslaan.

Dat ' kan' toch eigenlijk helemaal niet als het goed gemonteerd id geweest en bij een verkeerde montage zou ik dan verwachten dat het tussen de pinlock en het vizier beslaat, niet aan de binnenkant van de pinlock.
 
Alsnog snap ik niet hoe dat eerste vizier aan de binnenkant kon beslaan.

Dat ' kan' toch eigenlijk helemaal niet als het goed gemonteerd id geweest en bij een verkeerde montage zou ik dan verwachten dat het tussen de pinlock en het vizier beslaat, niet aan de binnenkant van de pinlock.
Het gaat niet over dat vocht aan de rand, het kwam zo hoog tot ongeveer het midden van het vizier.
B4115CB0-AAC9-44F7-B024-731F10B298E5.jpeg


 
Ik had met m'n gloednieuwe shoei condens tussen visier en pinlock. Horror omdat je't zelfs met de klep open niet kan wegvegen tijdens het rijden.
Visier sloot ook niet goed aan op de helm zelf, waardoor er water in m'n ogen vloog bij regen.
Winkel zei 'rechtstreeks met shoei opnemen', Shoei zei basically 'go fuck yourself'.
Schandalig voor zo'n dure helm.

Uiteindelijk wel een en ander kunnen verstellen / afregelen tot een aanvaardbaar niveau.
 
Pinlock monteren is best wel een secuur werkje. Iets te hoog of te laag en de gumrand sluit niet goed aan en/of kiert. Heb ook wel de sleufjes iets moeten verder invijlen om de knik die maar bleef terugkomen (omdat de pinlock dus iets groter was dan dat het tussen de pins paste) weg te krijgen en om een goede passing te krijgen. Maar een strakke passing is een must.
 
Het gaat niet over dat vocht aan de rand, het kwam zo hoog tot ongeveer het midden van het vizier.Bekijk bijlage 1726809
Bekijk bijlage 1726810
Bekijk bijlage 1726810

Rij je op motor met ruitje zodat je volledig uit de wind zit? Zelf heb ik hier ook last van vizier beslaat eerst buiten om de pinlock en later wordt ook het pinlock verzadigd en beslaat dus.
Als ik ruitje naar beneden zet of opzet ruitje er af heb en hierdoor zelf meer rijwind op mijn helm krijgen en dus meer ventilatie in de helm is het goed.
Op motor zonder ruitje met ventilatie open waai ik uit mijn helm (shoei neotec 2)
Ben benieuwt naar je ervaring de komende tijd hoe het nu is met je nieuwe vizier er op.
 
In november kocht ik een Shoei Neotec II. Zodra de buitentemperatuur onder de 5 graden komt beslaat het vizier (met pinlock) van binnen zodanig dat je er geen zicht meer door hebt. Inmiddels is er 2 maal de pinlock vervangen en dat helpt niet. De winkel wil de helm niet terugnemen en de helm is nu voor de 2e maal terug naar Shoei voor onderzoek. Ik ben bang dat Shoei weer meldt dat ze geen probleem kunnen vinden. Ik ben dus op zoek naar andere gebruikers van deze helm met een gelijk probleem. Ik zit er "vechtlustig" in. Het is niet normaal dat zo'n dure helm dit probleem heeft.
 
In november kocht ik een Shoei Neotec II. Zodra de buitentemperatuur onder de 5 graden komt beslaat het vizier (met pinlock) van binnen zodanig dat je er geen zicht meer door hebt. Inmiddels is er 2 maal de pinlock vervangen en dat helpt niet. De winkel wil de helm niet terugnemen en de helm is nu voor de 2e maal terug naar Shoei voor onderzoek. Ik ben bang dat Shoei weer meldt dat ze geen probleem kunnen vinden. Ik ben dus op zoek naar andere gebruikers van deze helm met een gelijk probleem. Ik zit er "vechtlustig" in. Het is niet normaal dat zo'n dure helm dit probleem heeft.
Zeer herkenbaar, heb zelf ook een Neotec II met pinlock. Boel beslaat aan de binnenkant (met name links en rechts) maar wel minder dan bij jou.
Ik verwacht dat Shoei niets/weinig voor je wil doen onder het motto “het is de pinlock en daar hebben wij als Shoei niets mee te maken”.
 
In november kocht ik een Shoei Neotec II. Zodra de buitentemperatuur onder de 5 graden komt beslaat het vizier (met pinlock) van binnen zodanig dat je er geen zicht meer door hebt. Inmiddels is er 2 maal de pinlock vervangen en dat helpt niet. De winkel wil de helm niet terugnemen en de helm is nu voor de 2e maal terug naar Shoei voor onderzoek. Ik ben bang dat Shoei weer meldt dat ze geen probleem kunnen vinden. Ik ben dus op zoek naar andere gebruikers van deze helm met een gelijk probleem. Ik zit er "vechtlustig" in. Het is niet normaal dat zo'n dure helm dit probleem heeft.
Ik heb een shoei nxr2 en andere gebruikers melden hetzelfde.
Ook te snel bedampen bij lage temperaturen.
En dan effectief de binnenkant van het vizier.
De oorzaak is onbekend maar ik vermoed dat de helm te luchtdicht is met het kingordijn gemonteerd.
Ik zie ook dat er origineel pinlock 70 opzit, ipv het hoogste model 120.

Quote:"Pinlock 30, 70 en 120 – wat is het verschil? Tegenwoordig maakt Pinlock ook gradaties in hun lenzen en hebben ze een 30, 70 en 120 Pinlock lens uitgebracht. De 120 variant is het meest geavanceerd en zorgt ervoor dat vocht het beste wordt afgedreven, zelfs in de meest extreme omstandigheden."
 
Terug
Bovenaan Onderaan