Vizier schoonhouden in de regen

Raphaël-s

Auribus teneo lupum.
21 nov 2007
31.402
61.840
Zoals allemaal heb ik ook een helm op op de motor ( :+ )


Edit: zie onderstaande posts, turtlewax it is!


Open blijft:

Wat doen de mensen (met bril) tegen het beslaan van vizier aan de binnenkant en vooral de bril? Ik heb een soort kolletje van wintersport die mn keel goed warm houdt.. maar.. daardoor is de ventilatie naar buiten toe ongeveer dicht en gaat alle adem dus naar de bril toe.

Ik heb een keer iets gezien van anti-fog inzet stukken onderaan het vizier? Over je neus enzo?
 
Laatst bewerkt:
[search=vizier regen]Er zijn ongeveer 9.567 resultaten, verdeeld over ongeveer 192 pagina's.[/search]
 
Je handschoen over je vizier halen??! En je vizier een beetje open laten staan tegen het beslaan?
 
Als ik dat prettig zou vinden zou ik die wel hebben he :P
 
pinlock vizier (www.pinlock.nl) + vizier aan de buitenkant in de autowas
Ik heb brilleglazen die minder snel beslaan, speciale coating kun je bestellen als je een nieuwe bril koopt.
 
heb hetzelfde probleem, pinlock is een goede optie maar dat past niet in mn helm
dus ik heb zo'n plastic anti fog ding op mn vizier geplakt en daarna sloeg mn bril ook niet meer zoveel aan
 
Schuherth C2 / C3 kopen en vizier naar voren klikken. Werkt prima in de stad, maar ook op de snelweg. Bij stilstand echter, zul je toch die klep wat open moeten zetten om je bril helder te houden. Ik hou de bril met die helm altijd condens vrij en dat is erg prettig.
Nadeel van de C2 is dat er standaard geen pinlock vizier (à €80,-) inzit en de anti-condens coating van het standaard vizier een leuke marketing kreet is, maar niet (lang) werkt en loslaat.
 
Laatst bewerkt:
gewoon net als de rest van de hardcore mf motorrijders in de auto stappen als piet p. zegt dat het gaat regenen.
 
denk een combo van een foggy en een goed anti condens vizier (of vizier sticker)
een goede oplossing is

wat is een foggy mask
http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1W1ADBF_nl&q=foggy+mask&meta=&aq=f&oq= (foggy mask - Google zoeken)

heb er geen ervaring mee maar wel goede verhalen over gehoord
 
Zal eens kijken of ik er een kan vinden en hoe dat werkt, vooral mn bril is vervelend!

Officieel moet mijn vizier ook anti-fog zijn geloof ik.. maar merk er niet veel van (Caberg Justissimo GT)
 
Voor het rijden je bril wassen met afwasmiddel of handzeep. Dat helpt echt tegen het beslaan.
Verder heb ik in mijn Arai een fogshield tegen het beslaan van het vizier zelf en mijn Nolan is zo Air dat ik met rijden helemaal geen last heb van beslaan van het vizier.
 
Ik heb zo'n goedje een keer gekocht.. zal zo de naam even opzoeken. Dat werkte dus écht niet. De regen bleef juist erger plakken.

edit: ProVision Rain Clear.

Voor het rijden je bril wassen met afwasmiddel of handzeep. Dat helpt echt tegen het beslaan.
Verder heb ik in mijn Arai een fogshield tegen het beslaan van het vizier zelf en mijn Nolan is zo Air dat ik met rijden helemaal geen last heb van beslaan van het vizier.
Goeie! :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan