Vizier Schuberth Concept fluit

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Ik ben zeer tevreden over mijn Schuberth Concept helm. Wat mij betreft geen andere helm meer. Overigens, de opvolger van deze helm komt er bij de laatste Promotor helm test als veruit het beste eruit.
concept_silv.jpg



Behalve 1 ding: het vizier fluit. Niet echt irritant, maar ik heb het liever niet. Het vizier kan je op een ventilatiestand zetten, door het iets naar voren te klikken, dan fluittie niet.

Wie herkent dit en heeft dit opgelost?
 
Ik heb hem eigenlijk altijd op ventilatiestand staan. Even het vizier goed aandrukken wil ook nog wel eens helpen.
 
Terug naar de winkel of een mailtje sturen naar Schuberth of Splashdesign (importeur)en hen het probleem voorleggen. Kans is groot dat het vizier niet strak aanligt op de helm door vormafwijking van het vizier. Of dat de rubberring waar het vizier op rust niet helemaal in tact is. Schuberth heeft een goede garantieregeling; defecte zaken worden zo hersteld!
 
Hmmmz

ik heb mijn C2 net een week, en inderdaad bij >100 km/u begint-ie te fluiten.
Alleen als ik mijn hoofd in een bepaalde stand draai (extreem naar links of rechts) is het weg.

Als ik echter op de GS rij, heb ik er geen / minder last van dan op de thundercat. Houding is dan veel meer recht op.

Ik ga vanmiddag eens terug , voor zo'n dure helm wil je niet dat hij fluit . . .
 
Even een ander vraagje overigens, als ik met mijn vizier openrijd dan klapt hij vanzelf dicht bij snelheden boven de 60 kmh ... best irritant bij dit weer. Hebben andere Concept-helmen en de C2 hier ook last van?
 
Even een ander vraagje overigens, als ik met mijn vizier openrijd dan klapt hij vanzelf dicht bij snelheden boven de 60 kmh ... best irritant bij dit weer. Hebben andere Concept-helmen en de C2 hier ook last van?
Ja, gehad.
Tijd om het onderdeeltje waar je vizier aan zit te vervangen :)
 
oh hee dat herken ik kan je dat onderdeeltje zelf vervangen of moet je helm daarvoor worden opgestuurd?
 
oh hee dat herken ik kan je dat onderdeeltje zelf vervangen of moet je helm daarvoor worden opgestuurd?
Kun je zelf. Stelt niets voor.
(schroefdop vizier losdraaien, vizier los, daar zit plastic onderdeeltje die je vervangt, vizier terug, schroefdop vastdraaien, klaar)
 
Kun je zelf. Stelt niets voor.
(schroefdop vizier losdraaien, vizier los, daar zit plastic onderdeeltje die je vervangt, vizier terug, schroefdop vastdraaien, klaar)
Ben toch toe aan een nieuwe helm maar goed om te weten dat het oplosbaar is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan