Vizierwisser op je helm

rudiman

MF'er
18 jun 2007
241
0
Alkmaar
Vanmorgen zag ik weer geen hand voor ogen door die shit regen.
Bestaan er geen ruitenwissers voor op je helm? Zag wel handschoen met een wisser
maar lijkt me handiger als het op je vizier vast zit.
 
En hoe met je die bedienen dan? Handmatig lijkt me. Moet je toch een hand van het stuur halen. Kan de wisser net zo goed op je handschoen zitten.

Af en toe hoofd naar links en rechts draaien helpt ook nog wel een beetje. Door de rijwind kunnen de druppels dan van je vizier af waaien.

En als het echt met bakken tegelijk neerkomt dan helpen zelfs de beste wissers niet meer :N

Er zijn trouwens ook mensen die Rainex (of hoe het ook heet) op hun vizier smeren. Dan waait het vocht er zo af. Nadeel: je moet je vizier heel goed schoon houden anders zie je in no time niks meer. Schijnt ook niet al te goed te zijn voor je vizier.

Komen vast nog wel meer tips hier :Y
 
Laatst bewerkt:
Er bestaan handschoenen met van die 'vinnen' op je duim. Dan moet je gewoon even op je vizier vegen zoals een ruitenwisser
 
aanzetten en rijden lijkt me het handigst
Moet je wel met de regen meerijden.

Nee, een handig iemand kan vast iets doen met van die koplampwissertjes die sommige koekblikken ook wel hebben. Zal vast doeltreffend zijn, maar of zo'n op de helm gebakken wisinstallatie geen invloed heeft op het rijcomfort, laat staan of het er ook uitziet... ik weet t niet.

Volgens mij is je vizier met dreft of glansspoelmiddel insmeren en dan in de regen je hoofd ff links en rechts bewegen toch het effectiefst.
 
Een vizier is rond dus hoe je daar ooit een wisser voor maakt?? Koplamp wisser is dus een no go, want een koplamp is recht...

Bovendien is er enorm veel windcirculatie om je helm dus moet de wisser echt stevig zijn wil hij er niet vanaf waaien, laat staan een droog vizier trekken..

Gaat nooit werken dus, lekker spul erop smeren en anders vegen met je handschoen!
 
Je vizier inwaxxen met auto was schijnt ook te helpen hoorde ik, dan lopen die druppels er makkelijk af.
 
Een vizier is rond dus hoe je daar ooit een wisser voor maakt?? Koplamp wisser is dus een no go, want een koplamp is recht...

Bovendien is er enorm veel windcirculatie om je helm dus moet de wisser echt stevig zijn wil hij er niet vanaf waaien, laat staan een droog vizier trekken..

Gaat nooit werken dus, lekker spul erop smeren en anders vegen met je handschoen!

Mijn vizier is niet rond. Hooguit gebold. Net zoals bijvoorbeeld een voorruit van een koekblik. Daar welliswaar niet zo bol, maar die heb ook geen platte plaat waar doorheen gekoekeloerd word ;)


Je vizier inwaxxen met auto was schijnt ook te helpen hoorde ik, dan lopen die druppels er makkelijk af.
:X Ik weet niet hoor... denk niet dat je vizier daar zo blij van wordt... weleens gezien hoe een poetsdoek eruit ziet ná het uitwrijven van de wax?
 
Laatst bewerkt:
Een vizier is rond dus hoe je daar ooit een wisser voor maakt?? Koplamp wisser is dus een no go, want een koplamp is recht...

Bovendien is er enorm veel windcirculatie om je helm dus moet de wisser echt stevig zijn wil hij er niet vanaf waaien, laat staan een droog vizier trekken..

Gaat nooit werken dus, lekker spul erop smeren en anders vegen met je handschoen!
er zijn ook bolle koplampen met wisser, daar ligt niet echt het probleem.
Grote struikelblok vind ik waar je de ruitenwissermotor moet laten(incl. voeding)
 
Een vizier is rond dus hoe je daar ooit een wisser voor maakt?? Koplamp wisser is dus een no go, want een koplamp is recht...

Bovendien is er enorm veel windcirculatie om je helm dus moet de wisser echt stevig zijn wil hij er niet vanaf waaien, laat staan een droog vizier trekken..

Gaat nooit werken dus, lekker spul erop smeren en anders vegen met je handschoen!

is wel te maken hoor. Ik denk dat het een groter probleem wordt om een zo lichte wisser (met motor) te maken zodat je vizier ook nog omhoog kan. (met wisser en al)
 
Er is al een patent op een uitvinding die een mengeling van lucht en water onder hoge druk
op je vizier spuit via een kleine opening (spleetje) boven je vizier..

dit omdat alle andere systemen zoals surface tension enhancers, wipers, tear-offs, advancement film etc redelijk wat nadelen hebben die hun gebruik voor de motorist bijna uitsluiten.. (dagelijks gebruik in constante regen en vuiligheid dan).

Lees maar eens door:

http://www.patentstorm.us/patents/6077361-description.html
 
:X Ik weet niet hoor... denk niet dat je vizier daar zo blij van wordt... weleens gezien hoe een poetsdoek eruit ziet ná het uitwrijven van de wax?

Met groene Turtlewax gaat dat prima. Ik doe dat al jaren een paar keer per jaar met mijn vizieren en er is nog nooit eentje door gesneuveld. Wel worden ze er ten eerste heel erg egaal schoon van en ten tweede lopen regendruppels er zo vanaf. Wel natuurlijk eerst met overvloedig water het vizier schoonspoelen. Dan terwijl het nog nat is de Turtlewax erop smeren, laten drogen en met een keukenpapier schoonpoetsen.
 
Met groene Turtlewax gaat dat prima. Ik doe dat al jaren een paar keer per jaar met mijn vizieren en er is nog nooit eentje door gesneuveld. Wel worden ze er ten eerste heel erg egaal schoon van en ten tweede lopen regendruppels er zo vanaf. Wel natuurlijk eerst met overvloedig water het vizier schoonspoelen. Dan terwijl het nog nat is de Turtlewax erop smeren, laten drogen en met een keukenpapier schoonpoetsen.

Ok, dus niet helemaal uitpoetsen is het devies? Achja, dreft werkt goed voor mij.
En daarbij... als mooiweerrijder zie ik toch bijna nooit regen op mn vizier. :+
 
Ik heb BMW handschoenen met zo'n rubber randje eraan. Bij lage snelheden met motregen als het niet van je vizier afwaait kan het nog wel een beetje handig zijn, maar echt werken doet het niet. Je hebt van dat spul wat je inderdaad op je vizier kan smeren. Voor autoruiten heb je RainX, ideaal spul, ik gebruik het altijd voor de auto. Er wordt alleen afgeraden om dat spul op kunststof, en dus je motorvizier gebruiken. Je hebt wel speciaal van spul wat wel op motorvizieren mag, maar ik weet daar de naam niet van
 
Vanmorgen zag ik weer geen hand voor ogen door die shit regen.
Bestaan er geen ruitenwissers voor op je helm? Zag wel handschoen met een wisser
maar lijkt me handiger als het op je vizier vast zit.
Je bent serieus :?

_O-

En als het shit regent kun je beter pleepapier nemen :+
 
Ja regen beperkt je zicht, ernstige regen doet dit op een ernstige manier. Handschoenen met een rubber wisser helpt wel. Maar met zulke stortbuien is er niet zoveel aan te doen.

Misschien is een dikke Goldwing voorzien van ruitenwisser een idee, komt het dichtste bij autorijden in de buurt _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb vorige "winter" toch een paar keer hoofdschuddende automobilisten naast me gehad aan het stoplicht, soms compleet met het universele "ben je betoeterd?" handgebaar.. :P
Beetje binnensmonds grinniken en gewoon doorrijden..

Als je je vizier proper en krasvrij houdt, insmeert met eender welke oppervlaktespanningverhoger (scrabble x3) zoals Dreft of TWax of RainX,
en de binnenkant ontdubbelt met een pinlockje, dan heb je zowat alles gedaan
wat er te doen valt..

Op secundaire wegen (zoals ik ze vaak rijd) heb je niet zozeer last van file-blindheid
(door achterlichten), maar de hoeveelheid smurrie die ik op m'n vizier krijg is dan wel weer
veel hoger dan op de snelweg (en het is heus niet alleen modder :( )

Het laatste wat je dan wil gaan doen is wrijven, want dat maakt krassen, en verdeelt de smurrie over het hele vizier..

Niets leukers dan aan de kant van de weg te moeten gaan staan om je vizier terug netjes te krijgen.. (P.S. Een klein nat sponsje in een afgesloten ziploc-zakjes is onmisbaar..)
 
Vanmorgen zag ik weer geen hand voor ogen door die shit regen.
Bestaan er geen ruitenwissers voor op je helm? Zag wel handschoen met een wisser
maar lijkt me handiger als het op je vizier vast zit.

Got a complex?
Get a kleenex!

Ik wax m'n vizier, haalt de lichte krasjes eruit, maakt'm helder en stoot water en vuil af.
 
Er bestaan handschoenen met van die 'vinnen' op je duim. Dan moet je gewoon even op je vizier vegen zoals een ruitenwisser

Vaak gebruikt bij wintersport, voor sneeuw van je vizier/bril af te halen.

Stukje rubber. op de wijsvinger.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan