Vizierwisser op je helm

ze reden in de moto gp eerder wel eens met een soort propellortje toch?
zat met een zuignap vast als ik me niet vergis...maar hoe je daar aan zou kunnen komen???

groeten,
 
Stuk zeem aan de duim van je handschoen naaien 8-)

Ik denk dat weinig helpt als het echt hard regent. Als je 130/140 rijdt valt het nog wel mee, dan waait de regen er wel vanaf met een paar hoofdbewegingen naar links en rechts, maar bijv. filerijden is gewoon kut als je amper wat ziet en dan doe ik gewoon mijn vizier open.

Wel kut maarja, wat moet je anders...
 
Stuk zeem aan de duim van je handschoen naaien 8-)

Ik denk dat weinig helpt als het echt hard regent. Als je 130/140 rijdt valt het nog wel mee, dan waait de regen er wel vanaf met een paar hoofdbewegingen naar links en rechts, maar bijv. filerijden is gewoon kut als je amper wat ziet en dan doe ik gewoon mijn vizier open.

Wel kut maarja, wat moet je anders...

motregen is lastiger

Maar als je ligt te janken om regen op je vizier kun je beter een rokje aandoen


:+
 
Oplossing 1. Viezer open en niet boven de 80km/u komen (afhankelijk van de wind bescherming).

Oplossing 2. Viezer behandelen met speciaal spul waardoor het er zo vanaf waait. Ik wax mijn viezier gewoon elke maand in de winter en dat werkt echt super!
 
Laatst bewerkt:
Vroeger (ong. 1996, toen Michael Jackson nog een neger was) reden ze op de kartbaan ook vaak met een soort proppellortjes op het vizier. Dat was een doorzichtige kunststof ronde schijf met schoepjes erop en een draaipunt in het midden. Door de rijwind en die schooepjes ging dat ausomasjies ronddraaien waardoor je redelijk zicht had.
Heb ff gegoogled, maar kan niet zo snel iets vinden.

Toch gevonden: http://www.pitstopkartproducts.nl/regenvizier-merk-sparco-p-530.html
 
Laatst bewerkt:
ik snap het idee niet helemaal... je monteert dat ding op je vizier (in je blikveld dus) en door de wind gaat dat dan draaien waardoor de druppels er (dmw middelpuntvliegendekracht) af vliegen?
 
energie opwekken met een soort van windmolen boven op je helm lijkt mij wel een goede oplossing om een ruitewisser motor aan te drijven.

rijden met mist en tegen vriespunt dan vriest je adem en mist aan beide kanten tegen je vizier. is ook niet prettig.

weleens opschuif rubber wissers gezien voor op je vinger...... weet niet of het werkt.

er zijn ook bolle koplampen met wisser, daar ligt niet echt het probleem.
Grote struikelblok vind ik waar je de ruitenwissermotor moet laten(incl. voeding)
 
ik snap het idee niet helemaal... je monteert dat ding op je vizier (in je blikveld dus) en door de wind gaat dat dan draaien waardoor de druppels er (dmw middelpuntvliegendekracht) af vliegen?
Yep, onderste gedeelte van de schijf komt voor je ogen. Ziet er niet uit, schijnt wel te werken, vrijwel iedereen reed ermee als het regende
 
Ik las een hele poos wat over het zeer fijn laseren van materialen. De structuur van een lotus bloem creëer je dan.

Er ontstaan miniscule kolomen naast elkaar in het materiaal en daarop gaat het water "staan" in een nagenoeg perfecte bol. Vandaar dat het zo makkelijk "rolt" over een lotus, en dus ook van je vizier af.

Maar ik had et idee dat dit nogal duur is ofzo :D

edit, wiki jeweetzz Lotuseffect - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij er nogal raar uitzien , een ruitenwisser op je helm . |(
Maar STEL dat er een helmmerk mee uitkomt ( er zijn immers ook al helmen met achteruitkijkspiegel ) , dan moet er wel een vizier van gehard glas opzitten .
Anders zie in no-time niks meer door de krassen op je vizier .
Er komt nl niet alleen water op maar ook de "spray "vol met zand en vuil van auto's en vooral vrachtwagens waar je ( even ) achter hangt .

Niet vegen lijkt mij nog het beste .
Gewoon nu en dan even links en rechts kijken is voldoende als je je vizier met Turtle Wax gepoets hebt .
 
Met groene Turtlewax gaat dat prima. Ik doe dat al jaren een paar keer per jaar met mijn vizieren en er is nog nooit eentje door gesneuveld. Wel worden ze er ten eerste heel erg egaal schoon van en ten tweede lopen regendruppels er zo vanaf. Wel natuurlijk eerst met overvloedig water het vizier schoonspoelen. Dan terwijl het nog nat is de Turtlewax erop smeren, laten drogen en met een keukenpapier schoonpoetsen.


Ik doe hetzelfde ook al 16 jaar, je vizier gaat er zelfs op vooruit want je haalt piepkleine krasjes weg als je iets langer poetst, en je zicht word helder (achterlichten worden er ook mooi helder door ) en de regen wilt er dan sneller vanaf als je naar links en rechts kijkt.
Lekker multifunctioneel die turtle wax.. Op het kunststof kan je het direct weer uitpoetsen.

Dus een echt vies vizier even afnemen met een spons/of doek met water als het grootste vuil maar weg is. Dan kan op het vochtige vizier de wax erop gesmeerd worden en direkt weer uitgepoetst. De vliegen en muggen gaan ook nog sneller weg de volgende keer.
 
Ik wil GEEN ruitenwisser op mijn helm.

Voor mij is de primaire functie van een helm het beschermen van mijn schedeltje. Als ik met een dikke elektromotor en een stalen zwabbertje op mijn helm rondrij, is er een kans dat dit hele zooitje bij een ongeluk in mijn schedel gedrukt wordt. En dat is iets wat ik zeker niet wil.

Ik gebruik eigenlijk niets speciaals om het scherm schoon te houden. Ja, ik kijk wel bij het passen of het vizier ook "op een kier" kan om aanslaan van de binnenkant wat te voorkomen. En ik maak het schermpje regelmatig schoon met spiritus en een stukje keukendoek.

Maar verder is het een kwestie van focussen op de auto's voor je in plaats van op de waterdruppels. En, het is voor mij niet van belang dat ik een Fordje van een Benzje weet te onderscheiden. Ik wil dat obstakel niet raken, that's all.
 
Laatst bewerkt:
Spiritus om je vizier schoon te maken????? Je maakt je druk over de veiligheid van een of ander denkbeeldig motortje, maar je gebruikt wel spiritus op je vizier????

Dat vizier is er niet alleen om de vliegen uit je ogen te houden, het dient ook en vooral als bescherming. Spiritus en veel andere middelen tasten het kunststof aan, waardoor het niet doet wat het moet doen.
NIET doen dus.
 
Laatst bewerkt:
ik maak mn vizier schoon door in water gedrenkte keuken papiertjes er op te leggen waardoor de vliegen los weken heel voorzichtig eraf halen.
(soms beetje dubro in het water)
en klein beetje droog vegen en verders helemaal niets.

mn vizier is kras vrij! en dat hou ik ook zo! krassen zijn killing met auto lichten savonds!!
 
ik maak mn vizier schoon door in water gedrenkte keuken papiertjes er op te leggen waardoor de vliegen los weken heel voorzichtig eraf halen.
(soms beetje dubro in het water)
en klein beetje droog vegen en verders helemaal niets.

mn vizier is kras vrij! en dat hou ik ook zo! krassen zijn killing met auto lichten savonds!!

Ik maak al jaren het vizier schoon met zo'n microvezeldoekje en lauw water. Zelfs aangekoekte vliegenlijkjes haal je zo weg.

Dubro, net zoals alle andere afwasmiddelen, bevat ladingen zout. Dat krast als de neten. Los daarvan bevat dat spul allerlei agressieve chemicaliën die kunststof aantasten.
 
rij zelf al jaaaren met een lazer type wipe...bevalt me prima :Y


















O-) :+
full
 
Ik las een hele poos wat over het zeer fijn laseren van materialen. De structuur van een lotus bloem creëer je dan.

Er ontstaan miniscule kolomen naast elkaar in het materiaal en daarop gaat het water "staan" in een nagenoeg perfecte bol. Vandaar dat het zo makkelijk "rolt" over een lotus, en dus ook van je vizier af.

Maar ik had et idee dat dit nogal duur is ofzo :D

edit, wiki jeweetzz Lotuseffect - Wikipedia

interessant, hoop dat dat in de toekomst nog iets wordt!
 
Dubro, net zoals alle andere afwasmiddelen, bevat ladingen zout. Dat krast als de neten.

Dat afwasmiddel* 'ladingen' zout bevat is al helemaal nieuw voor me, maar het wil er bij mij niet in dat je krassen op je vizier kunt maken door die ionen (want opgelost) over je vizier te wrijven.

Tenzij je een elektronenmicroscoop bij wijze van bril gebruikt misschien _O- :+


*En als we het over dubro hebben, hebben we het niet over die tabletten afwasmiddel voor de afwasmachine die soms zout bevatten om het water te 'ontharden'.
 
Vroeger (ong. 1996, toen Michael Jackson nog een neger was) reden ze op de kartbaan ook vaak met een soort proppellortjes op het vizier. Dat was een doorzichtige kunststof ronde schijf met schoepjes erop en een draaipunt in het midden. Door de rijwind en die schooepjes ging dat ausomasjies ronddraaien waardoor je redelijk zicht had.
Heb ff gegoogled, maar kan niet zo snel iets vinden.

Toch gevonden: http://www.pitstopkartproducts.nl/regenvizier-merk-sparco-p-530.html
Die stond ook ooit (zelfde periode) eens in de Performance bikes, te lachwekkend voor woorden als je het mij vraagt...
 
RAIN-X
maakt het vizier waterafstotend, alle druppeltjes rollen er af.....
Is alleen ontwikkeld voor op glas: autoruiten.
Goedje is niet zo vriendelijk voor je vizier waardoor je vizier opeens niet meer die steen die onder die auto vandaan schiet op de snelweg tegenhoudt. Geldt trouwens ook voor poets- en afwasmiddelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan