Vlaamse Maxi-scooter Club?

mordan

geblokkeerd account
5 nov 2008
1.617
1
Halle
Wanneer richten wij hier nu de enige echte Vlaamse Maxi-scooter club op? *D
Het logo is er al, iemand een ideetje voor een geschikte naam?

Of mss moeten de bestaande clubs maar eens fusioneren tot de United Flemish Maxi's of UFM?
Zou leuker zijn, meer volk voor de ritten en niet gebonden aan een streek of stad. Een lagere drempel voor wie geen club in zijn stad heeft. En meer kennis en ervaring om te delen.
Meer clublokalen overal in Vlaanderen. En een stem voor alle scooter fans in Vlaanderen.

Wie maakt hier eens werk van? :W
full
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een oproep voor eenheid in de belgische scooterwereld. Op een nivootje hoger zijn ze daar toch al wat langer mee bezig :)
 
Klinkt als een oproep voor eenheid in de belgische scooterwereld. Op een nivootje hoger zijn ze daar toch al wat langer mee bezig :)

Om niet in een communautaire discussie te vervallen...
Daarom net een Vlaamse en geen Belgische scooterclub. :Y
 
Dit volg ik ook even op want er is wel degelijk echt nood aan zo een maxi-scooter club

maar Hey,als dat zo verder gaat kan ik binnenkort zo een club opstarten met familieleden en vrienden ;-)
 
Als't dan toch in het Vlaams is, kan je de naamgeving ook beter in het Nederlands doen.
 
En als je het beslist in het Engels wilt, dan wel graag met de juiste spelling:

United Flemish Maxis

Geen C in Flemish en geen apostrof in Maxis.
 
Wanneer richten wij hier nu de enige echte Vlaamse Maxi-scooter club op? *D
Het logo is er al, iemand een ideetje voor een geschikte naam?
Of mss moeten de bestaande clubs maar eens fusioneren tot de United Flemish Maxi's of UFM?
Zou leuker zijn, meer volk voor de ritten en niet gebonden aan een streek of stad. Een lagere drempel voor wie geen club in zijn stad heeft. En meer kennis en ervaring om te delen.
Meer clublokalen overal in Vlaanderen. En een stem voor alle scooter fans in Vlaanderen.

Wie maakt hier eens werk van? :W [afbeelding]

mmmmmm,
Mischien BBS(Belgische Big Scoots)of VBS (Vlaamse Big Scoots)??

Ed :?
 
Laatst bewerkt:
Racemax was er toch ook mee bezich SBK ofzo iets en ik had ergens anders ook iets gelezen over een scooterclub heb je straks allemaal kleine 1 mans scooterclubs :P
 
Ja ,dat weet ik Nico , dat is de Leuvense motorscooterclub .

Maar een beetje reclame of ideeën is toch altijd welkom op dit forum.
En dan zal er een kleine honderd eenmansclubjes verschijnen, als je deze allemaal met de neuzen 1kant op krijgt heb je opeens een hele grote.

Ed _O- _O- _O- ow ja zwaaien :W :W :W
 
Als't dan toch in het Vlaams is, kan je de naamgeving ook beter in het Nederlands doen.

En als je het beslist in het Engels wilt, dan wel graag met de juiste spelling:

United Flemish Maxis

Geen C in Flemish en geen apostrof in Maxis.

Tja, het was maar een eerste ideetje en het Engels is nu eenmaal "in" tegenwoordig.
Zie maar naar Dutch Big Scoots of MAG.
De vrolijke scootervrienden, klinkt niet echt cool om als color op je rug te dragen. :P
En Hell's Angels on scoots daar gaan er sommigen niet blij mee zijn. :N

Maar het moet idd wel kloppen. En het stemt me gelukkig dat dit forum ook word bezocht door taalkundigen met oog voor detail. O-) Het brengt het niveau weer, dat net een ietsje hoger.
:+ :W
 
Tja, het was maar een eerste ideetje en het Engels is nu eenmaal "in" tegenwoordig.
Zie maar naar Dutch Big Scoots of MAG.
De vrolijke scootervrienden, klinkt niet echt cool om als color op je rug te dragen. :P
En Hell's Angels on scoots daar gaan er sommigen niet blij mee zijn. :N

Maar het moet idd wel kloppen. En het stemt me gelukkig dat dit forum ook word bezocht door taalkundigen met oog voor detail. O-) Het brengt het niveau weer, dat net een ietsje hoger.
:+ :W

Het was positief en opbouwend bedoeld, mordan. Ik bezoek dit forum (vooral lezend, niet vaak reagerend) als scooteraar en niet als taalkundige. Als ik een foutje in het Engels of het Nederlands zie, reageer ik nooit. Op dit forum doen foutjes er niet toe. Behalve als een tekst gedrukt dreigt te gaan worden (zoals bijvoorbeeld op een sticker of in een logo). Gedrukte tekst moet nu eenmaal kloppen, anders gaan veel mensen zich storen aan de fout(en). Vandaar deze reactie.

Ik waag me maar niet aan suggesties voor een Vlaamse dan wel Belgische motorscooterclub. ;)
 
We zijn er mee bezig om er een nationale club van te maken. Allee nederlandstalig alhoewel we niks tegen Walen hebben. Het is alleen moeilijker omdat niet iedereen de Franse taal machtig is.

Jullie kunnen jullie altijd lid maken op http://ruditimmer.wordpress.com/

Iedereen is welkom. Vanaf 125 cc en merk onbelangrijk.

Met alle respect voor een goed initiatief, vind ik dat de drempel te laag ligt.
Dit is idd een scooterclub en persoonlijk had ik eerder aan een Maxiscooter club gedacht.
Maw op zijn minst vanaf 250cc. Scooters die ook op de autosnelweg mee kunnen en dat is zelfs voor een 250cc nogal nipt. Niet dat het een snelheidsclub moet worden. Maar je moet ook eens naar het buitenland kunnen met je club. Schotland of het Duitse Eiffel bijvoorbeeld. En dan gaan die 125cc scooters al gauw een blok aan het been worden voor de zwaardere scooters.
Dit is een persoonlijke mening en zeker niet bedoeld om een goed initiatief af te breken.
Het is zoals de vele Vespa-clubs en het doel ligt anders, denk ik?
 
Het was positief en opbouwend bedoeld, mordan. Ik bezoek dit forum (vooral lezend, niet vaak reagerend) als scooteraar en niet als taalkundige. Als ik een foutje in het Engels of het Nederlands zie, reageer ik nooit. Op dit forum doen foutjes er niet toe. Behalve als een tekst gedrukt dreigt te gaan worden (zoals bijvoorbeeld op een sticker of in een logo). Gedrukte tekst moet nu eenmaal kloppen, anders gaan veel mensen zich storen aan de fout(en). Vandaar deze reactie.

Ik waag me maar niet aan suggesties voor een Vlaamse dan wel Belgische motorscooterclub. ;)

Gezien de huidige toestand is een Belgische club niet aan de orde. Zelfs niet nu BHV eindelijk blijkt gesplitst. *D
Een logo moet idd taalkundig kloppen. Anders zou je je steeds afvragen waarom iedereen je staat uit te lachen. :/ Dus zeker bedankt om het even aan te halen.
Maar dit logo was een snel photoshop logo dat waarschijnlijk nog niet snel de drukpersen gaat halen. ;)
 
het doel ligt anders, denk ik?

Misschien is het dan goed om naast je eerste voorstel duidelijk te maken welk doel het moet dienen. Dat maakt het meteen inzichtelijk of er voldoende overeenkomsten zijn om iets op te zetten. Alternatief kan zijn om gewoon te beginnen en kijken of je een behoefte invult, zo is DBS ook begonnen.
 
Wel op mijn Belgische MAG lidkaart staat wel degelijk Motorcycle action group?
Maar het is niet echt belangrijk.
 
Met alle respect voor een goed initiatief, vind ik dat de drempel te laag ligt.
Dit is idd een scooterclub en persoonlijk had ik eerder aan een Maxiscooter club gedacht.
Maw op zijn minst vanaf 250cc. Scooters die ook op de autosnelweg mee kunnen en dat is zelfs voor een 250cc nogal nipt. Niet dat het een snelheidsclub moet worden. Maar je moet ook eens naar het buitenland kunnen met je club. Schotland of het Duitse Eiffel bijvoorbeeld. En dan gaan die 125cc scooters al gauw een blok aan het been worden voor de zwaardere scooters.
Dit is een persoonlijke mening en zeker niet bedoeld om een goed initiatief af te breken.
Het is zoals de vele Vespa-clubs en het doel ligt anders, denk ik?

Lap... 'k Zal eens wuiven als jullie langscrossen dan.
 
en waar zou de locatie zijn voor die voorgestelde club ?
club =
voorzitter
ondervoorzitter
penningmeester
enz...
 
Met alle respect voor een goed initiatief, vind ik dat de drempel te laag ligt.
Dit is idd een scooterclub en persoonlijk had ik eerder aan een Maxiscooter club gedacht.
Maw op zijn minst vanaf 250cc. Scooters die ook op de autosnelweg mee kunnen en dat is zelfs voor een 250cc nogal nipt. Niet dat het een snelheidsclub moet worden. Maar je moet ook eens naar het buitenland kunnen met je club. Schotland of het Duitse Eiffel bijvoorbeeld. En dan gaan die 125cc scooters al gauw een blok aan het been worden voor de zwaardere scooters.
Dit is een persoonlijke mening en zeker niet bedoeld om een goed initiatief af te breken.
Het is zoals de vele Vespa-clubs en het doel ligt anders, denk ik?

Ik ben lid van de Gentse scooterclub en daar is iedereen vanaf 125cc welkom.
Zijn verleden jaar en dit jaar vijf dagen naar de ardennen geweest. En volgend jaar gaan we vier dagen naar de moezel. Wij proberen toch steeds de autosnelwegen te mijden en indien niet mogelijk passen we onze rijstijl aan.
 
en staat er al iets op poten???

We gaan toch zeker nog voor de winter begint een toertje doen????
 
Hey, da's lang geleden ... ik heb een 'vergeten' forum weer gevonden ... :$

on topic:
Is dat allemaal wel nodig? ... eens je een forum gevonden hebt waar je je 'thuis voelt' en waar je dezelfde taal spreekt ... waarom nog maar eens een ander forum opzetten?
Ik zie het nut daar totaal niet van in ...
extreem: als je een forum voor elke 'landstreek', 'merk', 'type', 'wielsize', 'kleur, 'gepimpte' ... whatever ... tjongejonge ... achteruitgang ... :N

't internet is er om de grenzen te verleggen/verwijderen en dan we gaan dan terug in een klein gebiedje, aparte clubjes oprichten ... |(

Om met m'n buren, rond m'n eigen kerktoren te toeren, daarvoor heb ik geen 'apart' forum nodig. In tegendeel ... ik wil 1 forum, waar ik al de aktiviteiten van m'n buren en vrienden kan volgen ...

Ik ga liever toeren met gelijkgezinden, over de verre landgrenzen heen ... Die kunnen me tips geven over ritjes en streken, over bezienswaardigheden die je 'moet gezien hebben' en welke niet de moeite zijn ...

Nuja ... mijn 2 centen ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan