Vlam uit de uitlaat

CyCle

Banned User
7 aug 2002
2.157
0
friesland
Ik heb sinds gister me motor weer in elkaar en gister avond gelijk gestart, en hij deed het perfect gelijk.

Maar nu ik hem zonet start wil hij niet aan en om de zoveel tijd komt er in eens een knal een een steekvlam uit de uitlaat.
Is dat normaal en waar kan het aan liggen ?
 
Ik heb sinds gister me motor weer in elkaar en gister avond gelijk gestart, en hij deed het perfect gelijk.

Maar nu ik hem zonet start wil hij niet aan en om de zoveel tijd komt er in eens een knal een een steekvlam uit de uitlaat.
Is dat normaal en waar kan het aan liggen ?

is het een originele uitlaat? anders kan het ook aan je afstelling liggen, ik heb onlangs een andere demper gekocht, en als ik uit toeren terug kwam , blauwe steekvlammen en een duivels geknal }) , met het afstellen van de carbs was dit verholpen
 
Als ie niet start maar wel knalt is het onverbrande benzine die in ene ontbrandt.

Er komt dus geen vonkie bij het mengsel. Motor verzopen? Bougies vet? Bougiekables verkeerdom aangesloten?

Draai de bougies er eens uit en maak die eens schoon, kijken wat ie dan doet.
 
Goh heeft mijn motor ook last van als het koud is en ik te vlug te ver aan het gas trek :P
is gewoon onverbrande benzine die alsnog vebrand omdat het in of net buiten de uitlaat weer voldoende zuurstof krijgt en alsnog verbrand.
Het is alleen niet erg goed voor je motor als ie te ver terugslaat. Dus ik zou hem zeker alsnog opnieuw af laten stellen, of de motor beter warm laten lopen voordat je ermee gaat rijden.
Mijn motor heeft trouwens ook geen originele demper meer maar een open laser carbon oval. en produceert soms steekvlammen langer als 50 CM :P ik heb het op video staan alleen snap ik nog niets van dat hele videobewerkingsgebeuren :(
 
Klinkt als bougiekabels vewisselt, worden alle uitlaatbochten wel warm?

bougie kabels verwisselt is het niet, ben niet aan de bougies geweest namelijk.

het enigste wat eraf is geweest is de tank en de kap van me luchtfilter, dus bougies is het niet lijkt me maar...

Ik ben nu al druk aan het duwen en aan het door starten geweets maar niets helpt :(
 
Als ie niet start maar wel knalt is het onverbrande benzine die in ene ontbrandt.

Er komt dus geen vonkie bij het mengsel. Motor verzopen? Bougies vet? Bougiekables verkeerdom aangesloten?

Draai de bougies er eens uit en maak die eens schoon, kijken wat ie dan doet.

Jij weet zeker niet hoeveel werk dat is bij een CBR....

Pfff ben er bijna een half uur mee bezig geweest om ze te verwisselen.... :(
 
damn die bougies das een lastig karwei ja.
tis mij nog niet gelukt om ze eruit te krijgen, ik heb er het juiste gereedschap niet voor. (sleutel niet lang en dun genoeg)

maar hoeft de tank er niet af met het juiste gereedschap?
 
Nou heb zonet even de bougies eruit gehaald, met de bougie dop die bij de motor zat in het gereedschaps setje.
10 minuten werk en alle 4 na gekeken

alle 4 waren dus pikzwart en zeiknat...
even schoon gemaakt en droog gemaakt en even later weer terug gedraaid bougie kabeltjes erweer op en starten maar...

hij doet het nu weer maar draait nog steeds neit super. weet niet of het komt door het lange stilstaan of dat er nog steeds iets fout zit
 
Whahaha, deze Belg doet z`n landgenoten weer eer aan. :}

Voor de duidelijkheid: Henkie rijdt met z`n hele truck + henger naar de A-H om z`n boodschappen te doen, vervolgens laadt i z`n tasje met de laadklep :z

Jij begrijp? :+

ps: hier is het ook al een oud liedje :)

2up.gif
 
Carb. schoonmaken indien niet gedaan, moet altijd na lang stilstaan, dan synchroon stellen (1 gasklep gaat anders open dan de rest, dat geeft vlam uit de pijp) en lucht mengsel even afstellen (colortune doe ik dat mee)
 
Bougies vervangen is inderdaad wel verstandig na die 10.000 km. Maar meet voor de zekerheid ook even de electrodeafstand op. Het is nog even een kip en ei verhaal waarom die bougies zo nat zijn geworden. Of door slecht vonken waardoor de het mengsel niet goed verbrandt, of is het benzinemengsel sowieso te rijk waardoor de motor een beetje verzuipt en daarmee ook de bougies vervuilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan